Divertir-se fins morir... o no

Bruno Oro protagonitza "Immortal" al Club Capitol, un espectacle on un home es transforma en diferents personatges amb qui fins i tot estableix diàlegs simultanis entre ells

Bruno Oro, a «Immortal»
Bruno Oro, a «Immortal» | David Ruano
24 de setembre del 2018
La immortalitat és una de les aspiracions més antigues dels sàpiens. Llegenda durant segles, ara sembla que la capacitat tecnològica de la nostra espècie podria posar-la en pràctica a vint anys vista aproximadament. Així ho defensen dirigint empreses vinculades a Google, Ray Kurzweill i Bill Marris, o també el cofundador de Pay Pal, Peter Thiel. Sí, sembla que Silicon Valley serà el bressol del nou ésser immortal. El primer cop que vaig sentir-ne parlar fou llegint Homo Deus de Yuval Noah Harari. Ara, el primer home-deu de la història ja és aquí, a la Rambla, i habita a la Sala Capitol.
 
Bruno Oro protagonitza Immortal, el seu primer solo escrit per Marc Angelet i Alejo Levis. Un espectacle estil Non solum de Sergi López, és a dir, no es tracta d’un monòleg sinó d’un solo on un home es transforma en diferents personatges amb qui fins i tot estableix diàlegs simultanis entre ells, exercici de fregolisme que diria Joan Brossa, al servei d’una comèdia de temàtica futurista. 
 
Evidentment, la clau de l’espectacle és l’actor i cantant, tot ell versatilitat i magnetisme des de l’instant que apareix en escena fins al final que s’endu la merescuda ovació dels presents. L’estructura de l’espectacle és senzilla i efectiva, un seguit d’escenes on el fil conductor és la immortalitat i les seves conseqüències expressades a través de diferents situacions d’un show, joc de teatre dins el teatre on un actor de 341 anys vol desafiar aquesta vida sense límits temporals i parar de representar sempre el mateix. 
 

Bruno Oro, a «Immortal» Foto: David Ruano


Amors de segles o eternes discussions entre pares i fills es combinen amb aclucades d’ull a l’actualitat, com les obres inacabables a la ciutat o el procés. A destacar dos elements disruptius: la genial presència de la Mort, una diva en plena decadència, i l’excel·lent assessor de màrqueting del Vaticà. També cal assenyalar l’escena farcida de hits musicals on Oro es llueix cantant. 
 
Immortal passa a bon ritme gràcies també al bon treball audiovisual, encara que en algun moment decaigui perquè el text s’acomoda massa a la comèdia. Malgrat això, són setanta minuts d’espectacle agraït i, el que és millor, recomanable a qualsevol tipus de públic. 
 
Aquest és el primer muntatge de la temporada de la nova productora escènica Hause & Richman, que té la cara més visible en el dramaturg i director Jordi Casanovas i  puntals tan veterans com el productor Carles Manrique o la responsable de distribució Elena Blanco. Des d’aquí els desitgem llarga vida.
 
 
Fitxa d'Immortal
Títol: Immortal
Autor: ​Michel Azama
Dramatúrgia: Marc Angelet i Alejo Levis
Direcció:​ Marc Angelet
Intèrpret: ​Bruno Oro
Al Club Capitol. Sala 2. Des del 12 de setembre.
Arxivat a