procés català

El Suprem insisteix en la rebel·lió però obre la porta a la sedició per extradir Puigdemont

La sala d'apel·lacions contradiu la justícia alemanya i reitera els indicis de delicte de rebel·lió en la cúpula dirigent del procés entre els anys 2015 i 2017

La interlocutòria també desestima el recurs de Jordi Sànchez contra la decisió de Pablo Llarena de negar-li el permís per assistir al ple d'investidura

Els advocats de Puigdemont es burlen de l'última interlocutòria del Suprem

| 17/04/2018 a les 15:01h
Arxivat a: Política, procés català, Tribunal Suprem, Pablo Llarena

El jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena. Foto: Josep M. Montaner


El Suprem ha obert la porta al delicte de sedició per extradir Carles Puigdemont a Espanya. En una interlocutòria dictada per la sala d'apel·lacions, l'alt tribunal contradiu la justícia alemanya i insisteix en els indicis de rebel·lió en la cúpula dirigent del procés català entre els anys 2015 i 2017. En aquest sentit, assegura que "no és raonable", com fa el jutge de Schleswig-Holstein, comparar el procés sobiranista amb les revoltes organitzades contra l'ampliació de l'aeroport de Frankfurt. Malgrat dedicar la resolució a insistir i acotar el relat de la violència, la sala d'apel·lacions recull també que la Fiscalia va deixar la porta oberta perquè "si no es constata de manera suficient la violència", es subsumeixi la conducta dels investigats al delicte de sedició.

En la interlocutòria del Suprem s'assegura que a Catalunya, "després de dos anys de laminar l'ordenament jurídic estatal i autonòmic, i oposar-se al compliment de sentències bàsiques del TC", es culminava el procés sobiranista dins d'un país de la Unió Europea, "posant les masses al carrer perquè votessin en un referèndum inconstitucional oposant-se a la força legítima de l'Estat que protegia uns suposats col·legis electorals". 

La sala acota també què entén pel delicte de rebel·lió i, en concret, per violència. Assegura que en lloc de valer-se de la violència per prendre el poder central de l'Estat, els líders independentistes "intentaven desconnectar de l'Estat les institucions autonòmiques". "En aquest context és clar que la violència física passava a un segon lloc, perquè només era precís utilitzar-la en algun moment puntual del full de ruta marcat. Especialment per dur a terme el referèndum d'independència", argumenta l'alt tribunal.

Els magistrats destaquen també que, malgrat les advertències dels tribunals i les autoritats governamentals, "els protagonistes del procés van tirar endavant amb el full de ruta i van induir uns dos milions de persones a sortir al carrer per votar il·legalment". D'aquesta manera, el Suprem argumenta que "era previsible i inevitable" que hi hagués violència. En aquest punt, el tribunal assegura que els 6.000 agents que es van utilitzar per impedir el referèndum van ser superats pels dos milions de votants. Afegeix, també, que "si hagués intervingut un número més elevat de policies és molt probable que tot hagués acabat en una massacre i aleshores sí que seria molt factible que el resultat de l'euroordre fos diferent"

D'altra banda, la interlocutòria desestima el recurs plantejat per Jordi Sànchez contra la decisió del jutge Pablo Llarena de passat 9 de març, que va denegar la llibertat del diputat de Junts per Catalunya per assistir al ple d'investidura del 12 de març. 

Interlocutòria de la sala d'apel·lacions del Tribunal Suprem sobre el recurs de Jordi Sànchez by naciodigital on Scribd

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

?????
Anònim, 17/04/2018 a les 15:38
+34
-9
Ho he llegit bé????
El dia del referendum les forces de l'Estat estaven protegint uns suposats col.legis electorals i van ser les masses que volien votar les que es van oposar a dites forces????
procés català=procés per la democràcia
Anònim, 17/04/2018 a les 15:54
+30
-7
l'estat espanyol està promovent processos en contra la democràcia???
Caram
Anònim, 17/04/2018 a les 16:21
+22
-4
ara resulta que els que van atonyinar a la gent resulta que els defensaven. La veritat , si es te que fer tantes versions del mateix fet , vol dir que no tenen ni idea de com presentar una mentida. Que els que pertanyien a certa secta católica els ensenyen a mentir es conegut. Ara resulta que a mes no els ensenyen que les mentides tenen que ser una mica creíbles.
No tenen remei
Anònim, 17/04/2018 a les 16:27
+21
-4
Al marge de volguer deformar els fets, no tenen la capacitat de admetre que el que volen es que sigui com sigui, capturar una persona inocent per fer-li pagar totes les seves fustracions. Atado i bien atado.
procés català=procés per la democràcia
Anònim, 17/04/2018 a les 16:27
+15
-2
l'estat espanyol està promovent processos en contra la democràcia???
LLEGIR BE
Anònim, 17/04/2018 a les 16:42
+20
-3
En un altre diari he llegit que sense la guardia civil i la policia nacional, l'1-O hauria estat una massacre a CAT. Els últims mesos tinc que tonar a l'escola primària, es a dir, llegir les coses 3 vegades, per convençem que les he llegit be.
Violència SÍ, Més de 1000 ferits per la violència indiscriminada dels policies
Anònim, 17/04/2018 a les 16:47
+23
-2
Les imatges al·lentant els policies amb el càntic "¡A por ellos!"
Les imatges de l'1-O parlen per sí soles. Policies estirant dones del cabell!
Més de 1000 persones van ser ateses als hospitals, van ser homes, dones, nois... gent gran...

Les imatges de la policia colpejant gent amb els braços en alt dient "som gent de pau"... els informes menteixen, les imatges parlen per sí soles.
Els observadors internacionals van fer un inform aquell mateix dia.
Tot això amb el membret de l'administració de justícia, és un muntatge, és una mentida abominable!
han de fabricar les proved
Anònim, 17/04/2018 a les 17:03
+17
-2
Ara resulta que per poder acusar d'algun delicte primer han de ''fabricar'' les proves que incriminin al personal. País .......
Visca la República de Catalunya !!
evident!
Anònim, 17/04/2018 a les 17:09
+17
-2
L'estat ha perdut els papers, cosa molt greu quan un es veu superat per les cagarrines i es troba la comuna buida. Potser (i dic tan sols "potser") si deixessin de cagar-la... XD
tic-tac, tic-tac
Anònim, 17/04/2018 a les 17:34
+14
-25
Tranquils, tranquils, que tot arriba... La Justicia és imparable i Puigdemon pagarà amb molts d`anys els seus delictes
A aquest pas
Anònim, 17/04/2018 a les 17:40
+11
-3
Voldran extradir Puigdemont per posar una assecadora fora d’hores.
el relat d'en Llarena cada dia sembla més una novela de Julio Verne
Anònim, 17/04/2018 a les 17:44
+25
-2
Com deia Cotarelo si no hay violencia me la invento; si nohi ha malversació directa, dons indirecta, en obrir el col.legis electorals, si no hi ha sedició també me la invento.

1- Els Jordis I per extensió tots els demés presos politics mai es varen alcar de manera tumultaria (sedició) sino obeint el mandat parlamentari del 27S I del referendum 1-O; no veig jo que els liders independentistes incitessin agitació o “revolta”; els unics moments d’agitacio només es varen donar amb les carregues policials del piolins.

2- Tot el procés sempre va tenir una base legal I d’aprovació parlamentaria incluint la llei de transitorietat I fundacional de la republica. No va haver moti un altre ingredient per sedició!

Aixo en termes col.loquials es diu FER-SE LA PEL.LICULA! = FICCIONALITZAR LA REALITAT!
compta!
jotabe, 17/04/2018 a les 17:54
+11
-20
Cataluña pierde 1.254 empresas el primer trimestre y Madrid gana 771.

Continúa el éxodo de sociedades catalanas que se inició en paralelo a la intensificación del 'procés' independentista.

El diario alemán «Süddeutsche Zeitung» critica el victimismo catalán y defiende la democracia española

"Franco está muerto desde 1975, España es una democracia abierta y sin embargo la melodía del separatismo suena bastante romántica, sobre todo en Berlín", dice el diario

TIENE TODA LA PINTA...........
Anònim, 17/04/2018 a les 18:14
+7
-14
En el minuto 93 pitan penalty y Puigdemont de vuelta....... al tiempo
Rebel·lió, sedició?????
Papitu de la Vall del Llobregós, 17/04/2018 a les 18:15
+13
-4
I si ho deixem simplement en una DOLENTERIA? pam pam al culet i ja està.

Visca la República Catalana!
Que s’en vagin a la presó d’una vegada i deixin de tocar la tabàrnia als catalans
Anònim, 17/04/2018 a les 19:02
+11
-6
Si és en silenci millor, estem farts d’escoltar les mateixes poca-soltades a tothora.
Espanya país podrit
Anònim, 17/04/2018 a les 19:45
+15
-1
Com sempre s,arriba a la conclusió que espanya és un país podrit corrupte i secuestrat pel franquisme borbònic que té la justícia comprade.
El cul del món
Espanya fa pena
Anònim, 17/04/2018 a les 19:57
+11
-1
A Europa ningú es creu ni confia amb la justícia pepera , cada dia més ridícula i patetica confeccionant relats que tot són mentides ,és pensan que són tontos .
Espanya fa pena
He llegit un relat de ciència ficció o necessito millorar en comprensió de lectura?
Anònim, 17/04/2018 a les 20:39
+13
-1
Que estan exportant el guió del Plan Z.E.N. cap Alemanya?
Justícia pepera mentidera prevaricadora
Anònim, 17/04/2018 a les 21:13
+9
-1
Mentiders prevaricadors represors de gent innocente , justícia caspanyola pepera corrupte
Sostenella y no enmendalla
Antoni Ferret, 17/04/2018 a les 21:48
+5
-0
1) "La sala acota també què entén pel delicte de rebel·lió": // 2) "en lloc de valer-se de la violència per prendre el poder central de l'Estat, els líders independentistes "intentaven desconnectar de l'Estat les institucions autonòmiques". "En aquest context és clar que la violència física passava a un segon lloc, perquè només era precís utilitzar-la en algun moment puntual del full de ruta marcat. Especialment per dur a terme el referèndum d'independència", argumenta l'alt tribunal. Així, doncs?? // 3) el Suprem argumenta que "era previsible i inevitable" que hi hagués violència". Que era "inevitable" és molt dir, és una opinió. No podem castigar una persona sobre la base d'una opinió d'una altra persona. Sí que n'hi va haver, però en aquest cas no pas per culpa del bàndol independentista. // 4) "induir uns dos milions de persones a sortir al carrer per votar" tampoc pot ser considerat "violència". // 5) "si hagués intervingut un nombre més elevat de policies és molt probable que tot hagués acabat en una massacre". Si hagués... és molt probable que... // 6) No es pot anar pel món dient coses així. Sobretot, no ho digueu als alemanys, que es faran un tip de riure. ///// Tot va ser inconstitucional, i, a més a més, antidemocràtic, que és molt pitjor. Però no hi va haver cap tipus de "rebel·lió". Si "hi havia possibilitats que n'hi hagués...", això no és seriós.
Quixots
Anònim, 17/04/2018 a les 22:16
+4
-1
Veuen gegants on hi ha molins de vent
Mentida
Anònim, 17/04/2018 a les 23:39
+6
-1
La primera de les mentides i que ningú no esmenta és el nombre de mandrils que van enviar.

No van ser-ne 6.000 perquè amb prou feines hi ha aquesta quantitat en tot l'Estat. Són una mica més de 3.000 antidisturbis de la GC i una mica menys de 3.000 de la PN, comptant tant els aquarterats a Zones estratègiques, fonamentalment Madrid, com els que controlen Ceuta i Melilla.

Els meus càlculs, segons la capacitat dels creuers, el nombre de tocineres que hi havien aparcades al seu voltant i els col·legis en què van actuar, són entre 2.500 i 3.000 efectius. No més.

Per altra banda, quan diuen que si s'haguessin enviat més mandrils, allò hauria sigut una massacre, afirmo que estan com un llum perquè no en podien enviar més. I l'Exèrcit ja sabien que era la ratlla vermella de la UE.

O sigui, mentida sobre mentida.

Després s'estranyen si els jutges civilitzats es posen les mans al cap quan llegeixen les animalades que són capaços d'escriure aquest ramat de boinapitecus amb toga.
Nos adaptamos
Inde, 18/04/2018 a les 08:36
+1
-0
Es delirante , delitos a la carta .