corrupció

Cifuentes renuncia al polèmic màster però no dimiteix

La presidenta madrilenya envia una carta al rector en la qual demana disculpes

Del somni d'Aznar al cas Cifuentes: així ha fet aigües «la universitat del PP»

| 17/04/2018 a les 08:33h
Arxivat a: Política, corrupci, corrupció, José María Aznar, Mariano Rajoy, Cristina Cifuentes, Universitat Rei Joan Carles, PP, universitat
Cristina Cifuentes, aquest dimarts al migdia | Comunitat de Madrid
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, ha renunciat al seu màster en dret que va obtenir a la Universitat Rei Joan Carles. Ho ha fet en una carta al rector, Javier Ramos, on demana disculpes però en cap cas dimiteix.
Cifuentes insisteix, però, que no ha comès cap il·legalitat i que va complir amb tots els requisits que li va demanar la universitat i tot el que li exigia la llei en el màster en dret autonòmic que va cursar el 2011-2012. En cap moment parla de la seva hipotètica dimissió.

"Estic en possessió del corresponent títol oficial, així com de tots els certificats acreditatius del pagament de taxes i de les qualificacions obtingudes en cadascuna de les matèries", ha recordat la presidenta de la Comunitat de Madrid. "Tots i cadascun d'aquests documents estan expedits per les autoritats acadèmiques competents i acrediten dues coses: en primer lloc, que jo no he comès cap il·legalitat; i en segon lloc, que he complert els requisits que la Universitat em va posar per aconseguir aquest títol", ha afirmat Cifuentes a la carta.


La setmana passada, el mateix rector va avançar que s'havien trobat "irregularitats" en el títol i va advertir que en el cas que una sentència declarés que hi havia hagut alguna falsedat documental procediria a retirar-lo. Cifuentes ja va respondre que es tractava d'unes irregularitats "alienes" a ella.

Reaccions diverses

Alguns dirigents d'altres partits, com Felipe Gonzàlez, s'han afanyat a demanar la dimissió de Cifuentes. El govern espanyol, en canvi, considera que ha actuat amb molta "responsabilitat", segons ha dit el ministre Iñigo de la Serna.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Renuncia al máster?
Anònim, 17/04/2018 a les 09:49
+22
-0
Per renunciar a un máster, primer cal tenir-ho, i no es el cas de la Sra. Cifuentes.
El seu cas es de frau, timo, i engany, i aixo cal seguir investigar-ho
Si fos responsable, tendría que asumir i plegar
Renunciar a un màster?
Anònim, 17/04/2018 a les 09:51
+21
-0
La cosa més rocambolesca, surrealista i fatua.
El qui té un màster aconseguit amb esforç, mai a la vida renúnciarà d'ell.
Que surti algú a dir que ha renunciat d'un màster.
Tota aquesta escenificació de Cifuentes, no només posa l'altra peu a la galleda, sinó que l'aigua ja li tapa els forats del nas.
Si vols renunciar a un màster, és molt fàcil. El poses al cul del calaix d'una calaixera i en el teu currículum no el fas constar.
Tota aquesta pantomima de la carta de renúncia fa l'efecte bumerang als arguments exculpatoris per la seva absurditat.
Qui retorna el robat deixa de ser lladre?
Anònim, 17/04/2018 a les 10:39
+16
-0
Aquesta senyora ha de dimitir del seu càrrec.
Només un rei es pot permetre dir: "Lo siento, me he equivocado, no volverá a ocurrir"
Però ni tan sols aquesta frase és suficient per aturar l'abdicació d'un rei.
Si esta señora tuviera un mínimo de dignidad ya hubiera dimitido
Anònim, 17/04/2018 a les 12:04
+8
-0
La dignidad de la señora Cifuentes es inversamente proporcional a su capacidad de ambición y de poder.
Y es esa sencilla fórmula la que nos muestra que, llegado este momento, Cifuentes espandirá ese gran vacío de dignidad y desprecio por la ética por toda la comunidad de Madrid. Siendo la Universidad Rey Juan Carlos el primer órgano atacado por este implacable VIRUS.

Cifuentes tenía cualidades ocultas, es realmente eficiente propagando el virus de la indignación, y eso tiene mucho mérito, ya que para esto no le ha hecho falta ningún máster.
Mare meva
Berlin, 17/04/2018 a les 12:36
+10
-0
Quan has enganyat i s ha descobert tot, retira’t i passa pels tribunals (ah no, que els peperos estan lliures d’ això...)
Renunciar al màster que en realitat no te ja es més que surrealista.
jo mirant les notes del dicatadot m.rajoy tampoc dimitiaria !!
Anònim, 17/04/2018 a les 13:22
+9
-1
és un sistema mafiós. Encara no us heu adonat compte !! Sóm fiambres amb aquesta gent fins que no cardem el camp !! Sóm república !!! CDR
Quina jeta.
Anònim, 17/04/2018 a les 13:47
+9
-0
Quan tindran els PPepros una mica de dignitat,vergonya o el minim de decencia politica i/o humana.Aquest es el nivell politic d,Espanya.
Dimitir
Anònim, 17/04/2018 a les 14:42
+4
-0
A la senyora Cifuentes només li queda una cosa digna per fer, que és dimitir. Ella i el senyor Cantó i la resta que han mentit. No n'hi ha prou amb corregir el currículum i com si no hagués passat res. És un insult a tota la gent que ha treballat de valent per tenir una carrera i uns estudis. És un insult a tots els ciutadans, els seus votants i els que no són els seus votants. És un insult a la intel·ligència. No tenen dignitat. I a sobre, s'excusen. Mare meva! Quin país de fireta!!
Doncs...
Emprenyat, 17/04/2018 a les 15:09
+3
-0
PP=Corrupció
Renunciar
Josep Maria Miquel, 17/04/2018 a les 15:42
+8
-0
Jo vull renunciar a la ciutadania espanyola i no em deixen.
Posible Master en interpretacio de paraules del PP
Cartanya, 17/04/2018 a les 17:41
+0
-0
Alguna editorial per exemple VOX, hauria de presentar un nou diccionari, sobre tot en castellà per anar entenen aquets nous conceptes, sobre el mots. Majoria silenciosa, la majoria de catalans, sedició, malversació en clau PP, adoctrinament segons qui, malversació segons qui, violencia segons qui, vots sense consentiment del PP, no tenen futur. uffffffffffffffffffffff!!!! i unes 200.000 mes. Ejemple a Murcia dir soterrar vol dir fer-lo elevat, segons diuen els Murcians. A i els Mestres tots a reciclarse per saber interpretar aquestes paraules. Sort!!!!
JAJAJAJAJAJAJAJAJ
Anònim, 17/04/2018 a les 17:52
+0
-0
Les leyes españolas son para cumplirl aaa sssssss !!!!!!! Menys per ells.