10 obres il·lustrades per aquest Sant Jordi

Una tria per a qui busqui llibres especials, atractius i singulars, adients per llegir... i per mirar

Una il·lustració de «L'amor després de l'amor», de Marc Pallarés i Laura Ferrero
Una il·lustració de «L'amor després de l'amor», de Marc Pallarés i Laura Ferrero | Bridge
16 d'abril del 2018
Actualitzat el 19 d'abril a la 13:02h
Sant Jordi és la jornada dels lectors. Però, què fas si no ets un devora-llibres de pedra picada? O què fas si el que vols és delectar-te la vista al mateix temps que gaudeixes d'una bona lectura? Aquesta tria és per a tots aquells qui busquin llibres especials, atractius, singulars, amb un bon text, però també bones il·lustracions.

El gran llibre dels indrets fantàstics de Catalunya, Prats i Padilla (Comanegra)

Un luxe de llibre, acurat i bellíssim. Un volum que recull els paratges màgics de la nostra geografia, i que demostra que la realitat no és el que els sentits ens inviten a creure. I que també deixar clar que els paratges de llegenda catalans són també una manera poètica d’entendre’ns.

Els guapos són els raros, Agnès Marquès (Bridge)

Agnès Marquès posa en paper les experiències viscudes i sentides al programa La gent normal, un dels darrers èxits de la televisió pública catalana. Textos breus, concisos i poètics que recullen unes experiències singulars, intenses i intransferibles, acompanyats d'obres dels millors il·lustradors joves del país.

La nena que volia dibuixar, Roser Capdevila (Angle)

Roser Capdevila ens ofereix un retrat esplèndid de la vida quotidiana durant el primer franquisme: manies, aficions i rutines familiars, l’educació de les noies i la grisor de l'escola, amb la religió tan present arreu. Dibuixos marca de la casa amb textos que transformen els records particulars en vivències universals.

El procés explicat als idiotes, Roger Pelàez (Males Herbes)

Una obra d'art que rebenta totes les convencions establertes. Una explosió de transgressió, lucidesa, impertinència i d'anàlisi afinada situada ben lluny de la centralitat i del camí rectilini de l'oficialitat. I un autor que posa el llistó molt alt a les cròniques –humorístiques, o no– d'un dels moments més excepcionals de la història recent.

Por el olvido, Paula Bonet i Aitor Saraiba (Lunwerg)

Bonet i Saraiba uneixen esforços i talent per fer aquest llibre-homenatge a Roberto Bolaño, un dels clàssics moderns imperdibles de la literatura. Un llibre per degustar, per gaudir, per meravellar-se, per reflexionar i que fa venir ganes de llegir i de saber.

El principi de tot, Manuel de Pedrolo i Pep Boatella (Comanegra)

Una obra "preciosament il·lustrada" –com qualifica la filla de l'autor–, que és una boníssima porta d'entrada per al nou lector de Pedrolo, en l'any del seu centenari. Un jove de pantalons estrafolaris fa hores que dona voltes a una illa de cases sense cap objectiu aparent. I tot l'univers que conté aquesta premissa.

Casi todo Baxter, Glen Baxter (Anagrama)

Una nova i fascinant selecció dels dibuixos del gran Glen Baxter, un talent que fa divertida l'anormalitat i que aconsegueix retratar la familiaritat dels moments més absurds. Cowboys solitaris, art modern, aventures i fruites. Imperdible.

L'amor després de l'amor, Marc Pallarés i Laura Ferrero (Bridge)

El manual indicat per a l'individu cultural modern. Un llibre que explica com les ruptures, el despit o el desig poden convertir-se en obres d'art. Il·lustracions i textos que eleven l'esperit, que il·luminen i que escalfen, en una manera d'entendre l'art com un element clau a l'hora de superar el dolor.

Herbari, Adrienne Barman (Libros del Zorro Rojo)

Una deliciosa enciclopèdia visual dedicada a les plantes i flors. El llibre manté la vivesa i l’humor propis de l'autora, augmentat per una composició ben original de múltiples escenaris naturals, on la il·lustradora inclou alguns dels personatges de la seva fauna particular.

La gran aventura humana, Miguel Breva (Reservoir Books)

Un assaig il·lustrat sobre la història de l'home i de la humanitat. Una novel·la gràfica on Miguel Brieva torna a demostrar la seva gran capacitat com a il·lustrador i com a examinador de la civilització, sense deixar el sentit crític i el desvetllament de consciències.