procés català

Montoro, sobre l'1-O: «No sé com es va pagar, però no va ser amb diners públics»

El ministre d'Hisenda subratlla que també es pot considerar malversació obrir un recinte de titularitat pública per "un acte polític il·legal"

En una entrevista a "El Mundo", es vanta d’haver impedit "pressupostàriament la independència" amb el 155

L'advocat de Serret i Comín analitza les conseqüències de les paraules de Montoro sobre l'1-O

| 16/04/2018 a les 08:37h
Arxivat a: Política, procés català, Cristóbal Montoro, 1-O, independència, govern espanyol, Generalitat
El ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, ha garantit que l'1 d'octubre no es va pagar amb diners públics. En una entrevista a El Mundo, Montoro assegura que cap euro dels ciutadans espanyols va servir per finançar el referèndum. "No sé com es va pagar, però no va ser amb diners públics", expressa en la conversa amb el rotatiu.

Per intentar justificar el delicte de malversació -del qual estan acusats els membres del Govern-, el ministre d'Hisenda apunta que també es pot considerar malversació obrir un recinte de titularitat pública per un "acte polític il·legal". "Per això hi ha una investigació judicial en marxa", argumenta. 


Montoro també es vanta de d'haver impedit la independència a partir de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, que atorga al govern espanyol el control absolut de la Generalitat. "Vivim en un Estat que pot impedir pressupostàriament la independència. I és el que hem fet. També hem tret lliçons per al futur", afirma el ministre, encarregat de la confecció dels pressupostos.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

arguments
Anònim, 16/04/2018 a les 09:10
+16
-2
fóra de contexte,com és habitual
En canvi
Anònim, 16/04/2018 a les 09:20
+36
-0
Si que es va pagar en diner públic totes les despeses dels vaixells , dietes, combustible de vehicles de la pn i gc de l'1-O
Arguments
Anònim, 16/04/2018 a les 09:54
+9
-0
No en tenen, d’arguments per aixo estan tan nerviosos
Montoro, on són els 68.000 milions dels pensionistes?
Anònim, 16/04/2018 a les 10:04
+15
-0
En 2012 n´hi havia 68000 milions d'euros a la guardiola dels pensionistes.
Però cada any Montoro ha tret més de 10.000 milions. Han pujat les pensions? NO
Doncs a quines mans han anat els 68.000 milions?
Això és malversació de diners públics o robatori?
Quina barra !!!!!!
Anònim, 16/04/2018 a les 10:36
+10
-1
No ho sé però com que em conve que sigui així, així serà encara que no tingui res per demostrar-ho.

UNA VERGONYA!!!!!
Gràcies a la grossa de la primitiva , la meva " tia del pueblo "
Anònim, 16/04/2018 a les 10:36
+10
-0
A veure aquests que volen uns números tant transparents : com està l'invent aquell de l'amnistia fiscal, que els cervells com el gargamel Montoro prevèien que ens plourien els "cuartus" a cabassos , diners prèviament , suposadament, aparentment, i molts més "ments" s'haurien amagat a hisenda ??
Has fet calaix o a sigut un altre invent fallit ?
llavors quins delictes?
JMR, 16/04/2018 a les 11:06
+11
-0
De què s'acusa, si no hi ha ni rebel·lió ni malversació? Només queda desobediència i no comporta pena de presó
Mentida
Anònim, 16/04/2018 a les 11:23
+8
-0
Segon la seva RAE:

malversación
2. f. Der. Delito que cometen las autoridades o funcionarios que sustraen o consienten que un tercero sustraiga caudales o efectos públicos que tienen a su cargo.

O sigui, diners.
Acollonant!
Anònim, 16/04/2018 a les 12:15
+10
-0
Apoteòsic! Montoro dient la veritat com ha de ser.
No hi ha delicte de malversació aparent.
Que estrany dons que estiguin acusats de malversació sense proves.
A veure si convertiran el Dret Penal amb Dret de Pena.
Justícia sempre!
Made in PP
Esqueeselcolmo!, 16/04/2018 a les 18:46
+0
-0
El dau de només una cara. Si no està jutjat presumció d'inociència i quan es jutja ja està prescrit...

Tot podrit!
Acusats
Anònim, 16/04/2018 a les 20:33
+0
-0
De qué s'acusan, als Jordis? D'invents de TBO? Són els Fiscals, quí dónan Fé dels delictes, amb probes? Hí, les probes, quí vá facilitar-les al Fiscal?
Avui on és ?
Anònim, 16/04/2018 a les 22:23
+0
-0
El Masias, ha quedat mut ?