Procés català

El govern espanyol mou fitxa per dur als tribunals la querella del Parlament contra Llarena

L'Advocacia de l'Estat ha demanat la documentació sobre la decisió de la mesa

La Moncloa adverteix Torrent que la querella contra Llarena pot ser malversació

| 14/04/2018 a les 17:45h
Arxivat a: Política, advocació de l'Estat, Pablo Llarena, Parlament de Catalunya, querella, govern espanyol, procés català

Mariano Rajoy en el consell de ministres sobre el 155 Foto: Moncloa


El govern de Mariano Rajoy ha confirmat aquest dissabte que l'Advocacia de l'Estat ha demanat ja documentació sobre la decisió del Parlament de querellar-se contra el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena per veure si aquesta acció pot ser constitutiva d'un possible delicte de malversació, segons han informat fonts de l'executiu.


La mesa del Parlament va aprovar aquest divendres la proposta del president, Roger Torrent, de querellar-se contra Llarena per presumpta prevaricació malgrat l'oposició expressada pels lletrats. L'acord, aprovat amb els vots de Junts per Catalunya (JxCat) i ERC, es va adoptar després que el jutge es negués per segon cop a excarcerar Jordi Sànchez per poder assistir al debat d'investidura.

Fonts del govern espanyol han assenyalat aquest dissabte que l'Advocacia ha sol·licitat ja documentació sobre aquesta decisió de la mesa del Parlament de presentar una querella contra el jutge Llarena per si pot ser constitutiu d'un delicte de malversació. Aquesta actuació es portaria als tribunals per la via penal, no al Tribunal Constitucional, segons han precisat les mateixes fonts.

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ja va avisar aquest divendres que si la querella "la paga" el Parlament podria estar incorrent en un delicte de malversació de fons públics. Al seu entendre, "l'única cosa que ha de fer" la cambra i porta "incomplint" des de les eleccions del 21 de desembre és triar un candidat que compleixi la llei, "estigui en condicions de governar" i es dediqui a "atendre els interessos generals dels ciutadans".

De la mateixa manera, abans d'aquestes declaracions del cap de l'executiu espanyol, també el ministre d'Educació i portaveu, Íñigo Méndez de Vigo, va advertir que la querella del Parlament de Catalunya pot constituir "malversació de fons, a part d'altres delictes".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Pixant fora de test
sbastià, 14/04/2018 a les 18:11
+48
-2
EL PP protegint a un jutge ?? I ho reconeixen ?? No hem quedat que hi ha separació de poders ?? Es a canvi d'un master de "jutgeria" ?? , el PP està descontroladissim. Ara resulta que fan alló que ells mateixos recriminen... "si ens poseu una querella, us castigarem amb ..." CRIATURADES DE GENT INCOMPETENT, INUTIL I GENS ASSENYADA. A Espanya potser els hi val, però a Catalunya no ens serviu per a res
No perdem el temps amb el jutjes caspanyols
Anònim, 14/04/2018 a les 18:36
+29
-2
Pregunto jo, de què serveix pleitejar contra els jutjes del TC i de l.estat mafiós, tots manipulats pel partit podrit ? Se suposa que hem de defensanse amb tribunals de Europa que de moment encara són independents.tot lo altre és perdre el temps
Ja la pagarem nosaltres
Juam, 14/04/2018 a les 18:44
+43
-2
Fem una caixa de resistència i la paguem entre tots. Diguem PROU. No hem d'anar a remolc del Gobierno de España. El tempo l'hem de marcar nosaltres.
Fem caixa
Anònim, 14/04/2018 a les 19:00
+26
-1
Fem-ho, una caixa de resistencia, i entre tots asumir-ho, no costa pas tant,busquem una forma de que algú o alguna entitat o asociacio, obri cta.
¿I les seves?
Anònim, 14/04/2018 a les 19:04
+33
-1
¿Totes le seves querelles qui les paga?
I costen una millonada.
tot si val
Pauline, 14/04/2018 a les 19:06
+33
-1
No saben que fer, tot si val contra Catalunya.
Però un dia arribarà M.Rajoy que tot el mal que esteu fent a Catalunya s'us girarà en contra.
Espero en candeletes aquest moment.
The Yellows 01 · Jordi Cuixart and Jordi Sánchez: political prisoners.
Vicenç Ramoneda, 14/04/2018 a les 19:13
+12
-1
The Yellows 01 · Jordi Cuixart and Jordi Sánchez: political prisoners.



separació de poders
Pauline, 14/04/2018 a les 19:16
+28
-1
Com es mou el "gobierno" i com queda retratat amb la separació de poders. Que no toquin en Llarena, no fos cas que sortissin esquitxats!!!!!!!
Una merda de país
Anònim, 14/04/2018 a les 20:00
+33
-2
Un país que té que estar sempre amb judicis tribunals jutjes presons represions etc etc ES UNA MERDA DE PAIS
Llavors sera malversació del govern espanyol?
Joan de canyamars, 14/04/2018 a les 22:15
+24
-1
Els recursos que dediqui el govern espanyol per estudiar aixo seran malversació ?
De què serveix el nostre vot?
Anònim, 15/04/2018 a les 08:02
+4
-1
El maltracte i la coacció no pot ser la base d'un Parlament. No en tenen prou amb impugnar totes les lleis que ara volen emmordazar la institució des del seu origen. El PScontraCat i els podem i no volem callen davant d'aquesta dictadura. O República o dictadura.
Mai ens rendirem
Anònim, 15/04/2018 a les 09:24
+5
-1
Mentres anem seguint i claudicant a la justícia manipulada pel partit podrit i estat mafiós, no arribarem a bon port. ,S, ha de desobeir d'una vegada , no entregan documentació,fen president el Sr Puigdemont , instaurant la República i ells que continuïn amb la seva batalla , no ens rendirem mai mai mai
Però que parlen de malversació?
Anònim, 15/04/2018 a les 09:41
+5
-1
És que el parlament no pot destinar diners per defensar els drets dels catalans i del seu govern?
Però que s'han pensat aquesta gent? Que sóm esclaus?
Catalunya pot fer el que li roti amb els seus diners, quan ha estat decidit per una majoria al parlament.
Ja n'hi ha prou!
Ells se'ls gasten en comprar avions, Porras i altres que no volem i ningú pot dir res?
Això passa de dictadura, això se'n diu esclavitud!
Totalment d'acort
Anònim, 15/04/2018 a les 23:19
+2
-0

Jo també espero amb tota il-lusio, el que es mereixen...perquè això si que es de LLEI DIVINA.Tan mateix mentres, nosaltres,sempre sensa aldarulls, amb la ment també podem participar....
VISCA NOSTRE TERRA
MALVERSACIO DE FONS ????
QUIM Anònim, 17/04/2018 a les 12:10
+0
-0
Obriu un compte desde una entitat que no puguin dir que es "politica" i veureu que molllllllllllts catalans finançarem la querella contra el Gran Inquisidor Llarena.

força