atemptat a Barcelona

​Un jutge investiga la mort del terrorista de la Rambla a mans dels Mossos

Vol esbrinar si abatre Younes Abouyaaqoub era l'única opció donada la importància del seu testimoni

| 14/04/2018 a les 11:21h
Especial: Barcelona
Arxivat a: Societat, Younes Abouyaaqoub, La Rambla, Mossos d'Esquadra, terrorisme, investigació, atemptat a Barcelona, Barcelona

Desplegament policial que va abatre el terrorista de la Rambla Foto: ACN


El jutge de l'Audiència Nacional Fernando Andreu investiga en una peça separada els motius en què els Mossos d'Esquadra van matar el principal sospitós de l'atemptat del passat 17 d'agost a la Rambla de Barcelona, Younes Abouyaaqoub. Segons avança El País, el magistrat busca indicis que determinin si els agents que el van abatre van recórrer a l'últim recurs o haurien pogut detenir-lo sense matar-lo.

El rotatiu apunta que Abouyaaqoub, de 22 anys, va ser abatut amb una ràfega de trets de dos agents en unes vinyes de Sant Sadurní d'Anoia, dos d'ells al cap, després d'estar en cerca durant 8 hores. A més, apunta que anava desarmat i que els agents sabien que els cinturons d'explosius eren simulats.

El jutge vol saber ara si no hi havia cap altra opció al marge d'abatre'l, donat que era a uns 80 metres de distància dels agents quan el van disparar, i es podria haver aportat dades fonamentals per a la investigació. Les investigacions fetes fins ara no han aportat cap dada, ni tan sols els rastrejos informàtics fets, motiu pel qual no s'ha aconseguit establir l'estructura de la qual haurien penjat els terroristes que van atemptat a Barcelona i Cambrils.
 

Younes Abouyaaqoub, al mercat de la Boqueria Foto: El País

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Cinturó fals?
Anònim, 14/04/2018 a les 12:11
Interessant
+64
-7
Què els altres terroristes abatuts portessin cinturons explosions falsos no implica que tots els cinturons fossin falsos. És com allò d’aquelles tres caixes de radars que posen a la carretera. Totes tres poden ser falses o potser n’hi alguna que té el radar. Ja m’agradaria veure el jutge en aquella situaciò...
Un altre jutge
Anònim, 14/04/2018 a les 12:23
Interessant
+58
-5
Al servei de les clavegueres de l'estat Ñ. Si les investigacions fetes fins ara no han aportat dades és perquè aquestes dades no interessen a Espanya per això fan tot el que poden per desprestigiar els mossos, començant pel major Trapero i en Joaquim Forn...i a més El País ho avança. Sort que els mossos varen matar al culpable que a més d'atropellar a cent persones va assassinar en Pau Perez, si s''arriben a equivocar i maten a una persona innocent (com va passar a Anglaterra fan pocs anys) no sé pas que els passaria!
jutge injust
Anònim, 14/04/2018 a les 12:35
+52
-4
Aquest Jutge no s'ha trobat mai davant d'un terrorista, amb cinturó o sense, que l'intimidés, i ell amb una metralleta en els dits.

SEGUR QUE TAMBÉ DISPARA, I NO A LES CAMES, SI NO ON POT .
Dos dits de front
M.S., 14/04/2018 a les 12:47
+50
-4
És clar, és clar. Com que a 80 metres veus tant clar que el cinturó d'explosius és simulat i que a la roba no portes amagada cap arma...
Investiguen?
Avia, 14/04/2018 a les 13:12
+50
-6
Tanta rabia teniu que heu de fer tant de mal? Investigueu perque es treuen recursos als Mossos i perque sel,s persegueix JA N,HI HA PROU.
La ràbia que els hi va fer l'exit que van tenir els Mossos
Anònim, 14/04/2018 a les 13:15
Interessant
+68
-5
Aixó és la seva venjança per l'éxit dels Mossos liquidant la célula terorista en un temps récord i les lloances que es van endur de diaris de tot el planeta.

Una operació que va ser un exit ara intenten disfressar-la de fracas, de la ràbia que els hi va fer.
i que s' en sap....
Anònim, 14/04/2018 a les 13:19
Interessant
+63
-3
Del Imam de Ripoll i de la seva rel-lacio amb el CNI??
Ho investigara tambe el Sr Jutge?
ENCARA ES POTSER MÉS MISERABLE !!
Pep de la Vila, 14/04/2018 a les 13:36
+51
-4
Una aberració darrera una altre, i continuem amb aquest guió. Està vist que la feina de jutge arriba un moment que et fot cervell, si no del revés, de canto. Al major TRAPERO li estan fent la vida impossible per no haver fet garrotejar els perillosos manifestants i ara , a uns mossos ,els discutiran si van actuar bé o no devant uns atacs terroristes. Ja només ens faltava això !!
Jutge (em nego a tractar-lo de senyor) expliqueu-los aquesta teoria a, per exemple, els pares del Pau , el xicot que passava per allà i un d'aquests el va apunyalar per robar-li el cotxe i fugir amb el seu cadàver al seient del costat . No tens collons !!!
Increible
Aureli 1, 14/04/2018 a les 13:41
+49
-5
Aquest jutge deu ser fill o net d'un torero , tant valent com deu ser !!
Per cert , com està el tema de L'IMAN de Ripoll que estava ,sembla ser, en plantilla de las fuerSas del orden o del serviSio de inteligenSia d'apaña. ?
Continua el secretisme ? No en treurem res de profit fi s d'aquí ± 50 anys ?
Què més investigueu
Conxita2018, 14/04/2018 a les 14:11
+30
-5
Quina merda de pais !!!!
Dejad empaz a los MOSSOS
Anònim, 14/04/2018 a les 14:33
+36
-5
Esto ya es indognante. Que quieren limpiar la imagen de quienes estaban en nomina del CNI español que verguenza anteponer a los terroristas a un cuerpo como el de los MOSSOS. Vergonzoso que asco de gobierno
Es lo que hay
Anònim, 14/04/2018 a les 14:52
+8
-46
Pues los terroristas de ETA iban bien armados y la GC los cogía vivos.
I que havien de fer?
Anònim, 14/04/2018 a les 15:13
+21
-4
Aplaudir fins que scabes la feina? Espanyolistes esteu tarats i bojos de rabia, en definitiva, esteu totalment acabats!
Rabia
Isaac, 14/04/2018 a les 15:18
+16
-4
Tenen la ràbia a la sang. All llarg dels anys hi ha la constant de l’odi al català i a tots els mèrits Catalans. Son rabiosos i ufans de mena
Quina pena me fan.
Anònim, 14/04/2018 a les 15:49
+15
-4
La rotundidat de la eficacia dels mosos per la colla d,espanyols encara els te en esta de levitacio. Ajo.
De l'imam de Ripoll, alguna notícia ?
Anònim, 14/04/2018 a les 15:55
+21
-4
@. És lo que hay Fas tuf de GC o vesties de gris ?
Quants anys van estar perseguint etarres ? Si no eren ni capaços de pillar els robagallines
No els perdonen als mossos, haver fet LA FEINA BEN FETA
Es lo que hay
Anònim, 14/04/2018 a les 16:18
+5
-22
Pues los terroristas de ETA iban bien armados y la GC los cogía vivos.
investigar
Anònim, 14/04/2018 a les 16:19
+18
-4
I per què no investiguen les connexions de l'iman de Ripoll amb la policia espanyola. PUTA ESPANYA
Es lo que hay
Anònim, 14/04/2018 a les 16:20
+4
-19
Pues los terroristas de ETA iban bien armados y la GC los cogía vivos.
a " es lo que hay"
Anònim, 14/04/2018 a les 16:27
+22
-3
Si embolicats en calç viva
Els terroristes de Eta no eren suicides gamarus
Aquestos si. A veure quans n' ha agafat de vius la g c ni de vius ni de morts
Recorda als del 11 M. Casualnent els va explotar el pis. Ves quines coses
@ "Es lo que hay"
Anònim, 14/04/2018 a les 16:27
+22
-3
Fals. No anaven amb cinturons explosius (ni fingits) ni eren terroristes suicides, i per altra banda molts terroristes de ETA van morir en tirotejos amb la guardia civil.

No t'ha sortit be la comparació, "listillo". El més divertit és que segurament pensaves que amb el teu comentari ens deixaves glaçats.

Ah, per cert: gràcies per llegir un diari en català.
Mossos molt malament
Anònim, 14/04/2018 a les 16:30
+3
-24
Els Mossos ho van fer molt malament. Van ser incapaços de detectar als terroristes abans de l'atemptat, malgrat que la policia belga els va avisar. Amb alerta antiterrorista no vigilaven Les Rambles i el conductor es va escapolir i va matar al conductor del vehicle que va robar. Aquest ho devien agafar viu, ja sabien que ni portava armes ni explosius, la informació que el podien treure era molt important. Només ho van fer bé a Cambrils
Quan investigarà el jutge que l'iman de Ripoll era confident de la Guardia Civil?
Anònim, 14/04/2018 a les 16:53
+16
-2
Mai no? quina merda de justicia
Anonim 14:52
Anònim, 14/04/2018 a les 17:04
+21
-3
Es veu que no saps res de l'atemptat de Vic. Entre d'altres. Per no parlar dels Gal.
Una altar curiositat es saber si s'investigaran les morts sobtades de 15 o 16 testimonis de la trama Gurtel. La taxa de mortalitat se surt de les estadistiques
Per cert, ETA no portva cinturons explosius.
Podries ser mes miserable, pero es dificil. Els morts i el panic que es va viure et patinen. Tot per atacar els mossos. Si per fer mal s'utilitza les victimes, doncs ho fas.
se dejaban
Anònim, 14/04/2018 a les 17:05
+12
-2
Es lo que hay
Anònim, 14/04/2018 a les 14:52 .: se dejaban coger vivos .
segur?
Anònim, 14/04/2018 a les 17:19
+12
-3
A ES LO QUE HAY, si sobretot la unitat de la GC dels Gal.
ara entenc
Anònim, 14/04/2018 a les 17:40
+8
-2
quina és la funció d'un psiquiatra forense.....
el jutge cal que neteji la seva ànima i sigui neutral abns de tot....
con dos
Anònim, 14/04/2018 a les 17:45
+8
-14
perfecto que investiguen.. porque hay algo detras de los mossos
no hacia falta matarlos a todos.. si no al menos cojer a uno vivo e interrogarlo . o si no que se lo digan al trape.. señoria hay cientos de bombonas pero no se preocupe que estos son buenos... y encima lo veis bien... seguir asi ignorantes
a lo mejor
Anònim, 14/04/2018 a les 17:59
+11
-3
es que cogían a personas inocentes i les colgaban el san benito de terroristas. Una vez acusados quien puede confiar en la in-justicia de este país?
Cal investigar
Anònim, 14/04/2018 a les 18:38
+13
-3
Evidentment que cal investigar, però és precisament a aquest jutge a qui cal investigar per si la seva actuació és delictiva i intenta tapar l'acció del gihadistes i la connexió de l'imam de Ripoll amb els serveis secrets de l'Estat espanyol que tant sembla li deuen agradar al jutge (de senyor, res); cal estudiar molt seriosament una querella criminal contra aquest tipus d'actuacions. Tanmateix el prestigi del cos de Mossos d'Esquadra no solament es manté intacte sinó que creix cada dia que passa. La història posarà cadascú al seu lloc.
A Es lo que hay
Anònim, 14/04/2018 a les 20:40
+13
-1
Ets un pallús. O un mentider. O les dues coses. has oblidat com van acabar amb els terroristes de l'atemptat de l'11 M a Madrid? O els de la caserna de Vic?
Ha demanat explicacions sobre el fet que l'imam de Ripoll fos confident del CNI?

Tu ets d'aquells miserables que deien "no han muerto personas, sólo han muerto catalanes" quan es va estavellar l'avió de Germanwings.

Els nacionalistes espanyols esteu arribant a uns límits de misèria moral i ètica que fa por. Ja pot costar deu mesos o deu anys, tard o d'hora marxarem. És impensable seguir amb aquest grau d'odi i estupidesa.
No ni hauran prous jutges si aixo continua aixi. Al 2019 hauran de fer dos promacions de jutges i tot i aixoi . . . . .
Cartanya, 14/04/2018 a les 20:43
+8
-2
Amb tal de fer trontolla la bona feina dels mossos, tot si val. Voldria recordar que a França, fa pocs dies va haver-hi, un acte de terrorisme en una area comercial, en la que va mori un alt comandament al(magnífic gest), bescanviar-se per un altre detingut, ja que els terroristes demanaven canviar la gent retinguda en aquell lloc, per el únic detingut del atac al Bata clan. Aquí no poden demanar bescanvis de cap mena. i ara be aquest poca pena a buscar defectes. Mal parits!!!!
Independencia ja
Anònim, 14/04/2018 a les 20:48
+7
-3
Ni olvidamos ni perdonamos visca la República Catalana, toda la basura españolista será expusada de la nueva República Catalana, son cobardes y vagos vividores, cuando el 20 por ciento de lo que nos roban tengan que buscarlo tendrán un problema ya que los españoles son perros vagos
Que bonic!
Anònim, 14/04/2018 a les 21:06
+18
-1
En canvi, quan la GC assassinar 17 immigrants a Tarajal que només volien fugir de la misèria, sense armes i sense cinturons, aleshores no cal mirar si hi havia cap altra opció.

Cada dia fot més fàstic Escanya.