Filiprim: anàlisi

​Què podem fer contra tanta misèria?

«I sembla que és la pura veritat, no podem fer res. Aguantar. Votar quan toca. Manifestar-se no serveix per a res i potser si tens sort et detenen per rebel·lió, altra traïció i terrorisme»

| 13/04/2018 a les 11:20h
Especial: Les anàlisis de NacióDigital
Arxivat a: Mitjans, Cristina Cifuentes, mitjans de comunicació, Pablo Casado, Filiprim, Madrid, PP, anàlisi, Mariano Rajoy, periodisme
Rajoy amb Cifuentes, en una imatge d'arxiu | EP
1. El tal Rajoy al Parc de la Memòria de Buenos Aires dedicat a les víctimes de la dictadura militar. Un periodista argentí li preguntat si té previst dedicar un espai similar –un parc o el que sigui- a les víctimes de la dictadura franquista. La resposta és el silenci.

2. Un retall d’un exemplar de 1976 de La voz de Galicia en què disset estudiants es manifestaven a favor de la violencia de la ultradreta. Un d’ells era l’actual ministre d’educació i cultura, el tal Íñigo Méndez de Vigo. “La violència de la impròpiament denominada extrema dreta és el reflex de la seva legítima defensa davant l'assalt de grups de signe absolutament contrari, d'un marcat signe comunista”.  


3. El tal Pablo Casado –diuen que és polític- assegurava haver cursat un postgrau a Harvard. Ha transcendit que va ser un intensiu de quatre dies a l’IESE del barri d’Aravaca de Madrid. El tal Casado no recorda si va ser becat o no per a participar-hi. I tampoc recordava haver assistit a classe d’un altre postgrau que també assegura haver cursat.

4. Hi ha informacions i vídeos del tal Casado va participar l’any 2007 en un tall de carretera a Madrid per protestar contra “decisions polítiques” de la fiscalia general de l’estat. Ara el tal Casado i els del seu partit polític reclamen que els CDR, que tallen carreteres, siguin processats per terrorisme i rebel·lió.

El tal Rajoy al Parc de la Memòria de Buenos Aires dedicat a les víctimes de la dictadura militar. Un periodista argentí li preguntat si té previst dedicar un espai similar a les víctimes de la dictadura franquista. La resposta és el silenci

5. La tal Cifuentes diu que no té cap responsabilitat en totes les confirmacions de frau que han aparegut sobre el seu màster. Professors que expliquen coaccions rebudes, responsables acadèmics que admeten “reconstruccions” i firmes falsificades que un nen de deu anys falsificaria millor. Sobre un currículum falsejat des de fa vint-i-cinc anys tampoc té cap responsabilitat.

6. Uns tals Ana Pastor, Toni Cantó i Javier Maroto, entre un total de quinze diputats del Congrés dels diputats, han modificat a corre cuita el seu currículum acadèmic després de la descoberta de tot el que s’explica als paràgrafs anteriors.

Són tot informacions periodístiques que semblen ben documentades i contrastades. Han aparegut aquests últims dies a la televisió, els diaris de paper i digitals i les xarxes socials en van plenes. I només he agafat alguns casos vinculats amb els personatges d’aquesta banda anomenada PP. Si obrim l’objectiu no hi ha paper ni interfície digital suficient per a escriure’ls tots.

I un es pregunta: “Què hem de fer?”.
I un es respon: “No podem fer res”.

I sembla que és la pura veritat, no podem fer res. Aguantar. Votar quan toca. Però què més? Confiar en la justícia poètica? Manifestar-se no serveix per a res i potser si tens sort et detenen per rebel·lió, altra traïció i terrorisme. Com s’aconsegueix fer fora del poder aquesta mena de partits? Votant, sí, però no n’hi ha prou. Perquè ells tenen molts vots fidels i granítics. Cicles polítics li diuen. Paciència. Quina afecció política podem tenir?

Així estan les coses.

Pessimisme. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Davant tanta miseria
Anònim, 13/04/2018 a les 12:32
+7
-3
Una revolució del poble i per el poble.
El problema el dona que hi haurà dirigents per tornar a dirigir al poble.
Ara bé, amb una democràcia participativa on els polítics cels pugui despatxar si no ho fan bé i no cal esperar els quatre anys també seria una solució.
Estem vivint una democràcia il·lustrada: "Tot pel poble, sense el poble".
Al igual que la justícia que mantenim tots, ha de fer costat al poble dèbil i no al costat del poderós estat que sempre guanyarà.
Ni separació de poders ni hòsties! Si l'Estat és el poble, la Justicia és del poble!

Unirse a la causa del Parlament contra LLarena
ferryB, 13/04/2018 a les 12:59
+22
-2
Cómo podemos hacer los ciudadanos para unirnos a la querella del Parlament?
Si le quedaba algo de prestigio a España, Rajoy lo ha dilapidado
Anònim, 13/04/2018 a les 13:26
+18
-2
Rajoy ha dilapidado en 5 años el poco prestigio democràtico que había acumulado España en el marco internacional (desde el golpe de esdo del 81) con la misma velocidad que se ha cepillado (con la ayuda de Montoro) los 68.000 millones que había en la hucha de las pensiones en 2012.

Pero lo siguen votando 8 millones de españoles (la mayoria pensionistas). Sin duda alguna TVE hace un buen trabajo distrayendo la atención hacia el nordeste de la península.
Vaga general
Anònim, 13/04/2018 a les 13:48
+17
-2
Que es pot fer contra un estat armat,mafiós,corrupte i dictador, doncs una vaga general i parar el país ,res més
Pessimisme
Kikou, 13/04/2018 a les 13:51
+16
-1
Les coses son molt clares. Peró tot segueix sent molt espés.
Son moments dificils. Tots veiem, la que ens ve a sobre.
Per altra banda, potser ens convé que vagin fent com fins ara. Fins que la seva merda els cobreixi.
Es molt dur, haver de viure la mort , de tots aquells drets fonamentals pels que tantes generacions hi han deixat la pell. I...Au!!!, tornem a recular uns quans segles!!!
Salut i Republica
MARXAR I DEPRESSA ,JA TRIGUEM !!
Anònim, 13/04/2018 a les 14:07
+17
-2
Doncs això
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 13/04/2018 a les 15:35
+29
-2
Doncs es poden retirar els fons dipositats a bancs espanyols i taslladar-los a bancs a l'estranger, canviar la residencia fiscal a l'estranger, comprar exclusivament productes catalans o de fora d'Espanya a supermercats exclusivament catalans. No anar de vacances a Espanya. Es poden fer tantes i tantes coses i molt mes efectives que manifestar-se i sense bellugar-se del sofa.
Reflexió
JCN, 13/04/2018 a les 18:16
+14
-1
Deixeu-me fer una reflexió...
L’article 18 del Codi Penal defineix l’apologia com “l’exposició davant una concurrència de persones d’idees o doctrines que enalteixen el crim o el seu autor”
Bé... no descobreixo res si dic que el dictador Franco va pujar al poder mitjançant un cop d’estat... i mentre va mantenir aquest crim va practicar terrorisme d’estat... és a dir, ”Cuando el Estado a través de sus gobernantes reprime a la población, la hostiga, la persigue, de modo sistemático, para poder llegar a dominarla a través del temor, evitando cualquier acto de resistencia a la opresión, esa manera de actuar recibe el nombre de terrorismo de Estado, que es un abuso de su poder coactivo, donde los civiles son secuestrados, torturados o asesinados, sin juicio previo, o sin las garantías del debido proceso.”... no ho dic jo, ho diuen erudits juristes... i mireu què diuen també...”Durante la dictadura de Francisco Franco, a partir de 1939, se practicó el terrorismo de Estado, donde, entre otras acciones, se fusiló a más de 50.000 ciudadanos por diferencias políticas, etc. y encarcelaron otros cientos de miles.”
Doncs bé, jo em pregunto... fa apologia del delicte de terrorisme qui...
- no condemna els crims del franquisme?
- enalteix la figura d’un criminal mantenint amb diners públics el Valle de los Caidos?
- subvenciona una fundació que té per objecte enaltir la figura del criminal dictador?
- concedeix titols nobiliaris a la familia del criminal amb diners públics?
- no facilita el compliment de la llei de la memoria histórica?
- no condemna l’ús de simbols feixistes?
- deixa en llibertat amb una facilitat vergonyosa a persones violentes d’idiologia clarament feixista?
- canta cançons en públic que enalteixen el crim?
... no sé vosaltres, però jo tinc clar que qui comèt tot això ÉS UN DELINQÜENT... i com a tal se’ls hauria de jutjar i comdemnar!!
Ni un mot sobre el que s`ha publicat de aquest portaveu. Quina oportunitat perduda.
Cartanya , 13/04/2018 a les 18:54
+3
-0
Avui decepció total, he tingut la paciencia de escoltar el tram finan del bla, bla, bla, de aquest portaveu del Govern, per escoltar les preguntas del periodistes, i OHHHHHHHHHHHHH!!! ningú a preguntat (podria ser per que ja els havien avisat que no podien) al protagonista de la sala, allò que fa firma de que les manifestacions no eran cap delicte si es defensaven les causes contraries a els qui manen. (no es exacta pero es mes o menys això), firmat per ell mateix quan era el director de aquella publicació gallega. El ofici de periodista, tret de uns quants amb mes empenta, esta supeditat a els seus director que a la vegada estan supeditats als qui els hi fan donacions, per llei, o sigui el Govern.
Ets un dels seus
Anònim, 13/04/2018 a les 20:22
+3
-2
Ets un dels seus fomentant el pessimisme i acceptant l´injusticia
Contra el pessimisme, obstinació.
Quin pais!, 13/04/2018 a les 22:56
+8
-2
"Si el pueblo no cree en la democracia, ¿quién lo hará? ¿Los que la quieren ver muerta?" -el meu avi, que va morir abans de poder votar per primer cop.

La democràcia es una eina. Es una serra per tallar, un martell per picar, un soldador per soldar. Ningú garanteix que el que basteixis amb la democràcia sigui bonic ni memorable, ni que tinguis a mà els millors materials. La democràcia pot ser un nyap, i segurament ho serà, fins que en dominis la tècnica i -si tens sort- manfiestis una mena de talent per crear.

La democràcia es una eina de creació, com ho es l'art d'ajuntar paraules, i si en renuncies per que no t'agrada el que crees, d'altres vindran a crear el que els plagui a ells.

Es per això que jo soc obstinadament demòcrata, encara que em toqui viure en aquest nyap que tenim, com correspon a la democràcia novíbola, tardana i mal ensenyada que tenim a Espanya.

Si el poble no creu en la democràcia, qui ho farà? Els que la volen morta i enterrada...?
Estic d'acord amb 15,35
Anònim, 14/04/2018 a les 22:00
+1
-0
Estic d'acord amb l'anónim de les 15,35.
Al cap i a la fí el boicot a Catalunya ells ja fa temps que el fan. Es només mentalitzar-se, despres ja es fa amb naturalitat. I potser descobririem coses d'altres llocs que valen més la pena.
També estic d'acord amb "auin país" de les 22, 56