Procés català

Operació de la Guàrdia Civil contra els CDR per terrorisme i rebel·lió

L'institut armat ha detingut una persona pels talls de carreteres i la campanya contra els peatges

En paral·lel, els Mossos han arrestat sis persones per la concentració al Parlament

En llibertat els sis detinguts dels CDR pels Mossos

| 10/04/2018 a les 08:19h
Arxivat a: Política, Audiència Nacional, CDR, terrorisme, rebel·lió, Guàrdia Civil, procés català
La detinguda a Viladecans per part de la Guàrdia Civil | ACN
L'Audiència Nacional ha iniciat aquest matí una operació contra els Comitès de Defensa de la República (CDR) i, de moment, la Guàrdia Civil ha detingut almenys una persona acusada de terrorisme, sedició i rebel·lió. Se l'acusa d'encapçalar talls de carretera i sabotejar peatges durant la Setmana Santa. 

La detinguda és una dona de Viladecans, autora d'un àudio on s'explicava com dur a terme el #novullpagar impulsat pels CDR durant l'operació tornada de les vacances. L'àudio, enviat per missatgeria i difós, tot seguit, a les xarxes socials Twitter i Facebook, també apuntava la voluntat de fer una aturada general d'una setmana i prendre el control de Mercabarna i el Port. 


Un cop finalitzin les diligències, la Guàrdia Civil la traslladarà directament a dependències de l'Audiència Nacional, a Madrid, on haurà de declarar davant del jutge.

D'altra banda, des de quarts de vuit del matí, veïns d'Esplugues de Llobregat han vist com hi havia agents de la Guàrdia Civil al carrer Lluís Millet, tot i oficialment no s'ha arribat a practicar una segona detenció que sí que havien anunciat alguns mitjans.
 

La Guàrdia Civil, al domicili d'una de les detingudes Foto: ACN


Detinguts pels fets de Parlament del 30 de gener

En paral·lel, els Mossos han detingut sis persones més, membres dels CDR de Malgrat de Mar, Arenys de Munt, Dosrius, Pont de Vilomara i Solsona, acusats de trencar el cordó policial al Parlament el 30 de gener, dia en el qual Carles Puigdemont havia de ser investit. La policia catalana els ha detingut entre les 8.00 i les 9.00 del matí, quan han passat a disposició policial, acusats de delictes d’atemptat als agents de l'autoritat, desordres públics i desobediència.

Les dues persones de Malgrat de Mar han estat traslladades a la comissaria de Pineda, el detingut d'Arenys de Mar  ha anat a dependències d'aquesta localitat, el de Dosrius a la comissaria de Mataró, un ha anat a la comissaria de Solsona i el darrer al Pont de Vilomara. Segons ha pogut saber NacióDigital, els d'Arenys de Munt, Solsona i Pont de Vilomara han quedat en llibertat, després de prendre declaració, a l'espera que siguin citats pel jutjat d'instrucció corresponent. 

Segons fonts de la investigació, l'operació dels Mossos es produeix en el marc d'unes diligències policials separades de les que porta a terme la Guàrdia Civil per ordre de l'Audiència Nacional espanyola. De fet, les mateixes fonts asseguren que aquestes detencions no tenen relació amb cap investigació sobre els CDR que es porta a terme des de Madrid, i que no han estat ordenades per cap jutge, ja que és una investigació policial oberta pels fets del 30 de gener.
 

Tall dels CDR a l'AP-7 a Figueres. Foto: Josep M. Montaner

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Senyors policies
Piku, 10/04/2018 a les 09:04
+45
-15
Els recordo que terrorisme es el que va fer el seu condident, l'imam de ripoll
Benvinguts a Turkia
Anònim, 10/04/2018 a les 09:08
+50
-17
Benvinguts a Turkia, on a la dissidència i la protesta se les anomena terrorisme
Perdues economiques!!
Anònim, 10/04/2018 a les 10:12
+30
-56
si, si pero qui en pagara totes les perdues economiques que vaig patir per culpa de que els meus camions no van poder arribar al desti a l'hora prevista?? hem perdut mes de mig milio d'euros!!!
Crims contra la humanitat
Anònim, 10/04/2018 a les 10:30
+35
-16
Espanya podria està cometent crims contra la humanitat, carecterístiques d'aquest crim: Aquest tipus d'acció no solament es refereix a atacs militars. Pot produir-se tant en temps de guerra com en temps de pau.
.Es dirigeix contra una població civil.
.L'atac ha de ser generalitzat o sistemàtic.
.Han d'haver-se comès amb la conformitat d'una política estatal.
.Els actes aïllats o comesos a l'atzar no poden ser considerats amb aquesta tipificació.
.Són imprecriptibles, és a dir, els sospitosos d'haver comès tal tipus de crim poden ser acusats i jutjats en funció del delicte comés qualsevol moment.

En concret els delictes de: "Empresonament o altra privació greu de la llibertat física en violació de normes fonamentals de dret internacional." , "Persecució d'un grup o col·lectivitat amb identitat pròpia per motius polítics, racials, nacionals, ètnics, culturals, religiosos o de gènere o per altres motius universalment reconeguts com a inacceptables conformement al dret internacional, en connexió amb qualsevol crim comprès en l'Estatut: privació intencionada i greu de drets fonamentals en contra del dret internacional a causa de la identitat d'un grup o col·lectivitat i relacionada amb altre acte que constitueixi un crim contra la humanitat, un crim de guerra o genocidi." i Desaparició forçada de persones: detenció o segrest de persones per un Estat o una organització política o amb la seva autorització, consentiment o aquiescència, juntament amb la negativa a reconèixer la privació de llibertat o a proporcionar informació sobre la sort que han corregut els «desapareguts» amb la intenció de privar-los de la protecció de la llei durant un llarg període."

Espero reaccions internacionals davant d'aquest comportament intolerable d'Espanya.


Tot és terrorisme i rebel·lió
Anònim, 10/04/2018 a les 10:32
+40
-14
A partir d'ara tota protesta contra l'establishment espanyol és terrorisme i rebel·lió. No sé quan durarà, però segur que tomba, perquè la seva estaca ben corcada està.
A por ellos
Anònim, 10/04/2018 a les 10:47
+26
-65
No vamos a permitir más violencia tractoriana en nuestras ciudades.

VISCA TABARNIA LLIURE!!
Fart!!!
David Bosch, 10/04/2018 a les 11:09
+17
-8
Bon dia! He sigut militant de Cs durant 10 anys, em sentia catala i espanyol, pero alla dins, vaig veure que no era el que venien, van anar a pitxor, vaig obrir els ulls i vaig plegar... a anat passant el temps, i veient el que passa han acabat tornant me independentista. Si JO HE CAMBIAT, per algo sera!!! I com jo, cada dia mes gent!!!
Què és terrorisme? sembla ser que terrorisme és tot el que fan els catalans, tret pagar impostos per a Madriz, evidentment
Anònim, 10/04/2018 a les 11:31
+9
-4
Quan els que tallen carreteres en protesta pels seus drets, són els camioners, els taxistes, repartidors del que sigui, o els que fan vaga als aeroports, als hospitals .. també se'n diu terrorisme?? també se'ls responsabilitza per les pèrdues que ocasionen? a la proper tall que ens trobem, els demandaran per terrorisme o rebel·lió? ...
Comentari fet al diari Público
Antoni Ferret, 10/04/2018 a les 11:34
+4
-3
1) Primero y principal: rebelión y terrorismo NO PUEDEN SER. Estaríamos otra vez en el caso de acusaciones falsas y, por lo tanto, de prevaricación. / 2) Luego, incompetencia de las autoridades judiciales, fiscales y jueces. Con el agravante de "reincidir" en el mismo tipo de exageración poco seria. / 3) Dicho esto, por el otro lado, tenemos la realización de actos inútiles, que pueden traer consecuencias, es decir: actitudes pseudoheroicas, con objeto de, digamos, hacer méritos como víctimas.
Comitès D'immaduresa Repetitiva
Herzen, 10/04/2018 a les 11:50
+4
-14
Són com nens petits. Com no els funciona la rabieta independentista (per culpa dels seus propis líders de postal), ara necessiten que els llegeixin la cartilla per portar-se bé. A veure si maduren!

I mentrestant, bona part del país intentant tirar endavant com sigui
Al de "a por ellos"
Anònim, 10/04/2018 a les 12:20
+10
-4
No soy independentista, pero ésto se va de las manos. Vale que pongan multas, porque cualquiera que haga cortes en carreteras sería multado, pero terrorismo? Creo que este uso torticero de la terminología la prostituye y la deja sin valor.
Judicializar todo, sin ninguna respuesta política, es un error y digno de un gobierno nefasto, acostumbrado a realizar su acción legislativa a golpe de Real Decreto.
Es que se está equiparando a esta gente con ETA, es muy fuerte y no se puede permitir. ¿Cuál es el límite para que te acusen de terrorismo? Me parece que la patita más reaccionaria, por no decir otra cosa, del Estado está asomando.
Audio
Anònim, 10/04/2018 a les 12:26
+6
-3
Escuchando el audio queda claro que todo lo que organizan los CDR es muy espontáneo.

Por cierto, que les habrán hecho los pobres baleares para querer dejarlos sin provisiones ;)
Intents d'intimidar-nos
Anònim, 10/04/2018 a les 12:35
+14
-4
Ridícula imatge, la de guardies civils amb metralletes per a detenir algú per manifestar-se. Es tracta clarament d'intentar intimidar a la població. A mi aixó encara em fa més independentista.
Primer van ser acusats de "violents". Ara de "terroristes". Què serà lo següent?
Anònim, 10/04/2018 a les 13:00
+3
-0
Acusar-los de genocidi? de crims contra la humanitat? de provocar una guerra nuclear?
Menos opinion y más estudio
Anònim, 10/04/2018 a les 13:05
+0
-1
Se considerarán delito de terrorismo la comisión de cualquier delito grave contra la vida o la integridad física, la libertad, la integridad moral, la libertad e indemnidad sexuales, el patrimonio, los recursos naturales o el medio ambiente, la salud pública, de riesgo catastrófico, incendio, contra la Corona, de atentado y tenencia, tráfico y depósito de armas, municiones o explosivos, previstos en el presente Código, y el apoderamiento de aeronaves, buques u otros medios de transporte colectivo o de mercancías, cuando se llevaran a cabo con cualquiera de las siguientes finalidades:

1.ª Subvertir el orden constitucional, o suprimir o desestabilizar gravemente el funcionamiento de las instituciones políticas o de las estructuras económicas o sociales del Estado, u obligar a los poderes públicos a realizar un acto o a abstenerse de hacerlo.

2.ª Alterar gravemente la paz pública.

3.ª Desestabilizar gravemente el funcionamiento de una organización internacional.

4.ª Provocar un estado de terror en la población o en una parte de ella.
Manifestarse
Anònim, 10/04/2018 a les 13:07
+2
-1
Està molt be manifestarse per el que un vulgui o cregui, pero sempre que no afectis la llibertat dels demés. Quina culpa tinc jo per a que M'OBLIGIN a no anar a treballar o a no mourem si jo ho vui així. La meva llibertat acaba on comença la teva. Si no jo podria queixarme de que es paga molt IBI per exemple i no deixar sortir a cap vei del meu edifici durant una setmana, i així l'exemple que es vulgui. Jo em puc queixar, evidenment, pero el que no puc es obligar amb la meva protesta als demes.
JETA.
Anònim, 10/04/2018 a les 13:21
+1
-2
Com deia aquell:
Pablo Casado y Cristina Cifuentes, media cataluña a la prisión.
Pèrdues econòmiques???
Anònim, 10/04/2018 a les 13:22
+5
-4
Els teus fills sí que tindran pèrdues econòmiques, de valors i de drets com això segueixi així. Només veus el que tens davant dels teus nassos, amb tots els respectes. Què és una pèrdua econòmica si perdem el nostre futur com persones.
VISCA LA GC!!
Anònim, 10/04/2018 a les 13:31
+2
-8
La obligación de la Guardia Civil es defender a los ciudadanos honrados de las coacciones de estos violentos que amenazan uestros derechos y libertades.

A POR ELLOS!!!
estem al limit !!!
Anònim, 10/04/2018 a les 13:32
+3
-2
segons escolto i hi crec totalment. Aviat veurem tanquetes com al 73 per casa. estat d,excepció total !!
no ens mataran peró vindrà just. Son sanquinaris.... la història és repetex. Aquest trist comentari no me,l publicareu..... oi ?? esteu captivats també ???m i si ho feu.. moltes gràcies. !!!
Niños no lo intentéis hacer en casa
Anònim, 10/04/2018 a les 13:32
+3
-3
Al comentario Intents d´intimidar-nos.

Intente usted grabar y difundir el mensaje de audio en cualquier país occidental y vea si los señores que van a visitarle llevan una metralleta o un paquete de caramelos.
La mateixa covardia que els polítics (tots)
Anònim, 10/04/2018 a les 13:42
+3
-4
Què li diem a les persones que no poden arribar a temps a recollir els seus fills a col·legi, a algú que necessita atenció mèdica urgent, o quelcom pitjor? Aquí ja no parlem de pèrdues econòmiques.

L'altre dia parlaven de llibertat d'expressió. Reprimir la lliure circulació de les persones no és llibertat d'expressió, és un manifestació del fracàs, de qui no sap emprar més eina que fer-nos mal a nosaltres mateixos per tal d'aconseguir... res.

Encara no he vist cap manifestació d'aquests grups davant el Congrés dels Diputats o tallant la M40, cridant al vent que no hi ha separació de poders. Només es senten amb valentia de fer-ho aquí... això no té cap sentit.

No vull que empresonin ningú, però tampoc vull que m'impedeixin caminar o conduir per on em doni la gana.
Kale borroca
Anònim, 10/04/2018 a les 17:02
+0
-1
A la carcel toda esta escoria
CDR
ton c., 10/04/2018 a les 17:03
+1
-0
aquí hi ha molta gent que es posa estupenda criticant els talls de carretera i les vagues. Que jo sàpiga totes les accions de protesta perjudiquen momentaniament a algú o altre, o quan feien vaga els controladors aéris no van perjudicar a tanta gent, i quan la fan els empleats del TMB, i quan la fan els funcionaris. Per dir-ho curt i ras, és mes perjuducial per la butxaca de molta gent l´estultícia dels trens de rodalíes que no tot aixó. peró aixó ho fa RENFE, DONCS JA ESTÁ BE OI?
@17:02
Anònim, 10/04/2018 a les 17:48
+0
-0
És "Kale Borroka". Ja sé que a alguns això de les llengües co-oficials us costa una miqueta, però si vols difamar els CDR com a mínim fes servir la paraula correcta.
2018
Anònim, 10/04/2018 a les 23:40
+0
-0
Els que us queixeu de les molesties provocades pels talls de carretera o trens, us recordaria, que, anant per aquest cami, la majoria de les vagues de transport ens suposen identiques dificultats i, de moment, no se'ls empresona ni se'ls acusa de terrorisme.
Mes encara, si ens posem delicats, jo ho he passat fatal per circular pel meu barri aquests dies de processons de Setmana Santa. Una mica d'empatia no va mai malament. Els cdr reclamen la llibertat d'unes persones que mai han utilitzat la violencia. Se'ls pot condemnar a mes anys que a assassins i violadors. Algun dia, si la cosa segeuix aixi, us pot tocar a vosaltres.
Per l'espavilat que diu que aixo es igual que el terrorisme, deus estar molt segur que les families de gent morta d'un tret, una bomba o decapitats, consideren just que comparis una cosa amb l'altre.
L'odi us cega de tal manera que falteu el respecte a tothom.
Moltes queixes per les molèsties de les carreteres tallades
Anònim, 11/04/2018 a les 00:01
+0
-0
Potser que comencem a pensar que les vagues provoquen les mateixes molesties i per ara, a ningú se li passa pel cap empresonar-los i titllar-los de terroristes (però potser és qüestió de temps, clar)
Si ens posem delicats, jo, que no sóc creient, he passat dies sense poder arribar a casa, per passar per allà les processons de Setmana Santa. Entenc que per a molta gent són importants i no tinc cap dret a demanar presó a ningú perquè a mi em provoqui malestar.

Tard o d'hora, la majoria dels que tant us queixeu, participareu en una protesta perquè us hauran acomiadat de la fàbrica, o no pujaran les pensions, o el vostre barri estarà necessitat d'inversions. Us semlbarà bé que us apliquin la llei anti-terrorista?

La gent del CDR ni van armats ni amenacen ningú. Criden l'atenció sobre l'empresonament de gent que no ha actuat amb violència mai. Amb aquesta excusa acabaran ofegant qualsevol protesta. la gent ja no ho farà per por. A què se sembla això?

I si, la violència és la línia vermella que separa unes actuacions de les altres. S'ha de ser força estúpid, o del PPC's per no veure la diferència, la importància d'aquest detall.

Si no ho veieu clar, proveu de pensar en la gent que estimeu i a veure si us seria "igual" que morissin d'un tret, una bomba o decapitats, o que quedessin retinguts dues hores a la carretera.

L'odi us cega de tal manera que l'estat us utilitza com a peons per atacar a gent que, com vosaltres potser fareu algun dia, aspira a reclamar canvis. Penseu que els importeu? Que M. RAjoy o Rivera pateixen pel vostre benestar? Quan? quan buiden la bossa de les pensions? quan rescaten bancs? quan procuren que les empreses de l'Ibex paguin menys d'un 5% de beneficis? quan augmenten un 8% el pressupost en nou armament però no hi ha diners per beques? quan en comptes de buscar solucions polítiques llancen uns col·lectius contra altres? Si que us tenen ben alliçonats!

i després som els independentistes els ingenus!