Procés català

El govern alemany avala l'alliberament de Puigdemont: «És absolutament correcte»

Katarina Barley, ministra de Justícia i socialdemòcrata, assegura que "esperava" que el tribunal d'Schleswig-Holstein prengués aquesta decisió

| 06/04/2018 a les 21:50h
Arxivat a: Política, procés català, Katarina Barley, Carles Puigdemont, Alemanya
Carles Puigdemont, després de quedar en llibertat | @catalan_gov
La ministra alemanya de Justícia, la socialdemòcrata Katarina Barley, troba "absolutament correcta" la decisió dels tribunals germànics d'alliberar Carles Puigdemont, i ha dit que ara Espanya haurà d'explicar per què l'acusa de malversació un cop ha decaigut la rebel·lió.

"No serà fàcil", ha dit en declaracions al diari Süddeutsche Zeitung després que l'audiència territorial de Schleswig-Holstein posés en llibertat Puigdemont i descartés la seva extradició a Espanya pel delicte de rebel·lió. "La decisió dels jutges d'Schleswig és absolutament correcta. L'esperava", ha indicat.


Si Espanya no justifica l'altre delicte que imputa al dirigent independentista català, s'aixecaria l'ordre de detenció, "llavors Puigdemont serà un home lliure en un país lliure, és a dir, a Alemanya", ha afegit. Segons el seu parer, "ara caldrà parlar també dels components polítics".

Barley és la primera membre del Govern de Angela Merkel que manifesta una opinió sobre la resolució de l'Audiència Territorial.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

menys mal
Anònim, 06/04/2018 a les 22:07
+21
-2
Aquesta setmana es un calvari per en M punto .... Menys mal que el Reial Madrit va guanyar i en Cristiano Ronaldo va fer un gol de xilena espectacular
Encara que en Florentino tambe esta encabronat perque no cobravel Castor i potser que no el convidi mes a la llotja del Bernabeu
En M punto te una setmana horribilis i un futur negre
Wow! Això sí és una victòria!
Anònim, 06/04/2018 a les 22:11
+18
-2
El partit de la Merkel!
Vielen Dank Deustchland!
Malversació?
Anònim, 06/04/2018 a les 23:01
+13
-2
El "Castor" amb 1300 milions d'euros llençats que haurem de pagar tots és malversació!
Submarins que no floten es malversació!
Radials madrilenyes al rescat es malversació!
Linies d'AVES deficitàries es malversació!
Ambaixades amb costos desorbitats es malversació!
L'elevat pressupost armamentista i militar es malversació!
Quant val amb pressupost real, tots el gasto que comporta la monarquia i seguiment?

Ara resulta que fer un referèndum de cost irrisori si comparem amb malversacions sonades de l'estat, es un greuge apocalíptic de dimensió ciclòpia.
On anirem a parar?
Que valen les urnes i les paperetes que cada poble es feia les seves? I les persones de les meses que no cobraven res!
Va pujar més el cost sanitari d'atenció als mil ferits que les despeses que va comportar el referèndum.
Gat per llebre no, si us plau.
Sobretot
Anònim, 06/04/2018 a les 23:56
+7
-2
Españoles les coses mal fetes tenen afectes col·laterals
Nelson Mandela seria al costat dels presos polítics catalans
Anònim, 07/04/2018 a les 00:48
+8
-2
Els innocents sempre troben la llibertat.
Volen convertir-se la resta d'espanyols i de jutges còmplices de la persecució política dels polítics catalans que han sigut elegits democràticament?
Si l'estat espanyol continua empresonant innocents perdrà el reconeixement mundial com a nació democràtica.
El PP, C's i l'èlit espanyola només volen els diners que espolien de Catalunya.
Què és el que volen els espanyols, els milions de espanyols que valoren i estimen la democràcia?
COMOOOOOR?
MAI MENTIDES, 07/04/2018 a les 08:44
+5
-0
I ara que diran la gran majoria dels senyors ( per dir alguna cosa) del prestigios Circulo Equestre?, ara que han estat contradits per al seu fantastic país i sense cap historia pasada turbulent, perquè siguem clars no hi ha ni un punyetero país a Europa que pugui mirar la seva historia recent i dir que ha estat exemplar. PROU LLIÇONS DE TOTS PLEGATS I LLIBERTAT PRESOS POLÍTICS JAAAAA!!!
Violencia
Anònim, 07/04/2018 a les 09:32
+3
-14
El secesionismo catalán pretendió situar al Estado ante el dilema de desbordar al Estado y forzarle a allanarse ante una independencia impuesta de forma ilegal; o bien emprender una actuación extrema cuyos perfiles sirviesen para autoinflingirse descrédito y un alto coste reputacional. Como carecía del apoyo de la mayoría social, el movimiento independentista pretendió imponerse por la vía de los hechos consumados. Una vía que, pese a algunas autocríticas, todavía no ha desechado de forma clara ni rotunda.

Ni el tribunal alemán ni la propaganda independentista pueden cambiar esos hechos, que son ya parte de la historia de los españoles y su lucha por mantener la democracia. La democracia española ha sido sometida a una dura prueba y ha estado en grave peligro. Pero su Estado de derecho y sus instituciones judiciales funcionan.
Catalana que viu Alemanya,
Anònim, 07/04/2018 a les 10:18
+6
-2
És el pitjor error que ha comès l'estat espanyol. Demanar la detenció de Puigdemont a Alemanya.
Això posa en evidència un cop més el desconeixement i la manca intelectual, per no dir paraules més fortes.
Doncs s'ha de ser molt burro per pendre aquesta decisió.
Fins ara el govern Alemany tenia ordres de mantenir-se al marge, doncs tot i que alguns diputats alemanys demanaven a Merkel una implicació en el tema Catalunya, se'n respectava l'opció de que és una qüestió espanyola i que només Espanya l'ha de solucionar, tot i la cara de fàstic de Merkel a Rajoy.
Ara Puigdemont té el suport de la Linke, del partit lliberals i si afegirà SPD (partit partidari d'una reforma de la comunitat europea fins al punt de voler una constitució única per tota la comunitat europea). I el més important els grups antifeixistes que esperaven en candaletes actuar contra l'estat espanyol, però que fins ara no havien tingut opció.
Sembla que molts tenen una visió molt errònia d'Alemanya, el país que més defensa la democràcia, les llibertats individuals i col·lectives i els drets humans. I la justícia.
Dir-li al govern espanyol que ara han obert la caixa de trons.
Això ja no té aturador.
Alemanya es bolcarà en la defensa dels drets de les persones i ara també en la llibertat dels pobles reprimits.
Enhorabona Catalunya.
ESTA ES LA SEPARACIÓN DE PODERES EN EL ESTADO ESPAÑOL:
Anònim, 07/04/2018 a les 10:30
+4
-1
Rajoy y los suyos apuntan, los fiscales afinan y los jueces meten en prisión a los inocentes.
Mientras 900 corruptos del PP campan a sus anchas por Castilla.

Alemanes! qué envidia me dan vuestros jueces y vuestro sistema judicial!
We Catalans love democracy, freedom and poetry
Anònim, 07/04/2018 a les 10:51
+3
-1
Dedicated to all the oppressed nations.

Catalonia is under siege,
for a repressive state,
They want it as a colony
submissive and chained.

I want the Catalan nation
free of so much oppression,
the Catalans want to live
with dignity and with honor.

I do not want to see more misery
In the homes of the Catalans,
We want the 16,000 million
What do they rob us, every year!

They treat us with contempt,
they despise our culture,
and imprison innocents
to take the polls out!

Catalans, we already have enough!
Catalans, freedom for Catalonia !!!!
Con tanta euforia
Anònim, 07/04/2018 a les 11:53
+2
-3
Da la impresión de que lo que se ha hecho es aceptar la independencia de Cataluña.
Lo que puede suceder es que, cosas como esta, alienten a los movimientos secesionistas de otros países y, entonces,ya veremos como actuarán.
som-hi....
ninja45, 07/04/2018 a les 13:52
+3
-1
La brecha que se ha abierto entre catalanes y españoles en los últimos
meses, tardará décadas en volverse a cerrar, por mucho que los partidos
unionistas hablen de división entre catalanes. Que no engañen a nadie.
Una rabia y vergüenza inconmensurable nos invade, cuando desde todas
las televisiones afectas al "régimen oligárquico", se considera como
normal todas las barbaridades que este Estado de Desecho está
cometiendo en aras de la "unidad de España" contra los independentistas
catalanes. No tiene bastante con aporrear, encarcelar y humillar a
nuestra gente que ahora quieren imputar a Marta Rovira, Ana Gabriel,
responsables de la AMI, etc. etc. Que se enteren de una vez estos
miserables que no tienen suficientes cárceles para meter a todos los
independentistas. Cuando cuestiones meramente políticas son tratadas
por los fascistas, corruptos y ladrones del Partido Podrido, sus
Socioslistos y C's. Fachas, la Abogacía del Estado de Desecho, la
Fiscalía que afina, el Tribunal Inconstitucional y el Tribunal Supremo
como crímenes abominables, con la aquiescencia de la mayor parte de la
sociedad española, es que esta está muy, pero que muy enferma y con
esta gentuza ya no queremos saber nada. La independencia es el último
recurso para librarnos de este Estado opresor y todos sus palmeros.
Hasta cuando tanta inmundicia, ignomínia y manipulación?. Y Europa
mirando hacia otro lado. A freir espárragos Españistán y sus represores.
Som República !!*!!
Está claro
Anònim, 07/04/2018 a les 15:07
+2
-2
Esta decisión justifica, aún más, las prisiones preventivas, presentes y futuras.