Procés català

La justícia alemanya deixa Puigdemont en llibertat i descarta la rebel·lió

El jutge imposa una fiança de 75.000 euros mentre continua estudiant l'extradició del president a l'exili

L'audiència de Schleswig-Holstein considera "inadmissible" el delicte de rebel·lió perquè no hi ha "violència", però manté el de malversació

La reacció de Puigdemont: «Ens veiem demà. Moltes gràcies a tothom»

| 05/04/2018 a les 18:58h
Arxivat a: Política, procés català, Carles Puigdemont

Carles Puigdemont, en el debat sobre l'autodeterminació a Ginebra. Foto: ACN


La justícia alemanya ha deixat Carles Puigdemont en llibertat i descarta el delicte de rebel·lió per manca de violència. L'audiència territorial del land d'Schleswig-Holstein li ha imposat una fiança de 75.000 euros mentre continua estudiant el procés d'extradició del president a l'exili a Espanya. A partir d'ara, i fins que la justícia prengui una decisió, Puigdemont haurà de presentar-se davant la policia cada setmana, residir a Neumünster i avisar la fiscalia alemanya si en surt.  L'advocat del líder de Junts per Catalunya, Jaume Alonso Cuevillas, s'ha mostrat satisfet de la decisió del tribunal i ha reiterat la "plena confiança en la justícia alemanya". 


- Totes les notícies relacionades amb la posada en llibertat de Puigdemont al minut a minut de NacióDigital

A través d'un comunicat del tribunal alemany, la sala primera penal considera que el delicte de rebel·lió és "inadmissible". El delicte equiparable a la rebel·lió segons el codi penal alemany és el d'"alta traïció" però, segons el jutge, aquest no es pot aplicar perquè no compleix el requisit de "violència". Les entitats sobiranistes ANC i Òmnium pagaran la fiança aquesta nit, però la presó de Neumünster no preveu la sortida de Puigdemont del centre penitenciari abans de divendres a les set del matí, segons han informat fonts de la presó a la premsa que s'espera a la porta de les instal·lacions. 

La decisió sobre l'extradició s'ha de prendre en un termini màxim de 60 dies amb opció a 30 més, i només es tramitarà pel delicte de malversació de fons públics. En qualsevol cas, la decisió final es podrà recórrer i l'advocat alemany de Puigdemont, Wolfgang Schomburg, ja va avisar que estudiaven portar la decisió al Constitucional. El lletrat ha celebrat la decisió i des del bufet que porta el cas del president a l'exili han reiterat que l'acusació de rebel·lió era "vergonyosa" i que ha estat rebutjada perquè "no tenia base". Així mateix, la defensa ha dit que el jutge alemany vol també més informació sobre les acusacions per malversació de fons abans de decidir com procedir. "Respectem aquesta decisió del tribunal", ha dit la defensa.

La fiscalia alemanya va admetre a tràmit dilluns la petició d'extradició contra Puigdemont pels delictes de rebel·lió -"alta traïció", segons el codi penal alemany- i malversació. I reclamava que el president a l'exili continués empresonat per suposat "risc de fuga".

Puigdemont ha estat empresonat des del diumenge de la setmana passada després de ser detingut quan tornava de Finlàndia a Bèlgica. Va ser detingut al matí, quan entrava a Alemanya provinent de Dinamarca en cotxe, en virtut de l'ordre europea de detenció dictada pel jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena el divendres, quan va dictar presó provisional sense fiança per la cúpula dirigent del procés.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

alsa manela
Anònim, 05/04/2018 a les 19:12
+19
-2
Qui a bofetada
Els 50 avions els hi pensen comprar encara?
Vicenç Ramoneda, 05/04/2018 a les 19:14
+17
-4
Els 50 avions els hi pensen comprar encara? Els alemanys han dit que si espanya està arruïnada, com ens pagaran els avions, amb bit-coins?
Bolets
Txe G, 05/04/2018 a les 19:17
+15
-7
Aviam quants bolets (fatxes) surten avui?
Avui toca callar.
La separació de poders és així. No funciona per amistad o per molts avions que es comprin. El jutge no té perquè ser un ex-nazi o militatnt d'alguna formació en memòria de Hitler.
Aviam si algú s'adona de que el que passa a Espanya éa aberrant.
Anem bé....
ninja45, 05/04/2018 a les 19:18
+11
-6
La aplicación del 155 de la vergüenza se ha depositado con especial encono
en tres símbolos: Carles Puigdemont, Oriol Junqueras y Carme Forcadell que
han sido humillados por defenderse. Con la sospechosa unanimidad de las
campañas prefabricadas, el legítimo president de la Generalitat ha sido
despiadadamente tildado de cobarde. A los españoles, lo de la honra de
campanario y milicia les viene de lejos, bien representada por Calderón de
la Barca y otros autores de la hipocresía, de manera que la sospecha de
deshonor es la peor acusación posible, como una muerte en vida. Esta
medieval afrenta es la que se ha adjudicado a Puigdemont para que no
saliera vivo de su audaz exilio belga. Se le pedía al político destituido
que, como el almirante de la honra sin barcos, tan grotesco, se dejara
detener y encarcelar y pagase con la cárcel y la pena de telediario su
desafecto con España. Es decir, que se inmolara, no ya para ser digno a
ojos de la España nostálgica del imperio, sino para comportarse como un
castellano antiguo, sumiso y rancio. Y no, Puigdemont y los consejeros que
le acompañan se defienden de la tiranía constitucional usando los
instrumentos que tienen a su alcance, jurídicos, diplomáticos y de relato.
¡Pues no faltaba más! No existe nada más digno que defender la libertad y
la razón desde la legitimidad democrática. A Oriol Junqueras le están
machacando. Tras optar por quedarse y asumir el sacrificio de la prisión
injusta, con el acompañamiento de las vejaciones judiciales y policiales
ya conocidas, se le intenta pulverizar política y personalmente en los
medios, quizás porque, según las encuestas, se le presume como virtual
president tras el 21-D. Antes de eso, tiene que ser debidamente arrasado.
Un periódico, de los más papistas que el Papa, decía del vicepresidente
legítimo que era el único de los políticos catalanes presos que usaba
“ropa carcelaria”, como sugiriendo el traje de rayas de las películas y
hasta el gorrito. De estas burlas canallas se nutre el otro 155 para
ejecutar su tarea de exterminio moral. Vergonzoso e intolerable.
Som República !!*!!
Me ha arruinado el dia
Jonathan marc, 05/04/2018 a les 19:21
+12
-10
Este Puigdemont me ha arruinado el dia!!! Pero esto como puede ser?

Bueno se me olvida que esta en un pais con un sistema judicial no politizado!!!

Mucha fuerza sr puigdemont y libertad para los presos politicos.
Llibertat, no rebelió, però...
Anònim, 05/04/2018 a les 19:30
+4
-5
no descarta l'extradició!!
Visca i ara ja torna a estar aqui!!!!!
Cartanya , 05/04/2018 a les 19:31
+8
-6
Be ja era hora, no es just, ni per ell ni per ningú, estar empresonat sense haver fet cap delicte. Tot que encara no esta totalment lliure, al menys pot viure com una persona, i que no sigui a la preso. Ara aquest 60 dies que quedan per acabar de aclarir el laberint, de les acusacions Espanyoles, sens e fonament podrà tornar a donar ànims i a que ens els encomani dons començàvem a tenir dubtes del nostre futur, pero estan en llibertat, espero que ens torni a fer de President.
L'esperança en la democràcia a indrets de la Península Ibèrica.
Andreu IIII, 05/04/2018 a les 19:31
+5
-3
L'esperança en la independència judicial en alguns indret d'Europa perviu, malgrat tot.
Estic devanit amb esta notícia,perquè acusar de rebel·li a aquelles persones que encapçalen un moviment democràtic i pacífic com és el PROCÉS CATALÀ és un insult greu a la intel·ligència humana.

Cal, no obstant la resolució judicial provisional, REPRENSAR-HO TOT pel triomf de la democràcia amb el manteniment de la convivència i la construcció de la germanor tots plegats.

Ans de trencar cal cedir per tal de mantenir sempre la frantenitat en les victòries i en les derrotes.

Cal mantenir com a eix vertebrador de la vida política i social la HUMILITAT DE COR I D'ÀNIMA.
Llibertat, no rebelió, però...
Anònim, 05/04/2018 a les 19:33
+5
-3
no descarta l'extradició!!
Primera part..
Anònim, 05/04/2018 a les 19:38
+12
-7
Catalunya 1- "La roja" 0
ZASSSSS!!
Anònim, 05/04/2018 a les 19:52
+12
-8
En toda la boca de Llarena i Rajoy.
Puigdemont President
Anònim, 05/04/2018 a les 19:52
+15
-6
Ni Sanchez, ni Plans D, ni Hòsties. PUIGDEMONT és i ha de continuar sent a tots els efectes el MHP de la Generalitat legítim de Catalunya i com a tal cal només cap investir-lo a ell. Endavant amb el Consell de la República amb plena activitat operativa i de l'Assemblea de Representants. I els covards que s'apartin, si us plau.
Crec que s'alvira una esperança.
Pere P, 05/04/2018 a les 20:01
+13
-5
Crec que s'alvira una esperança. Tot ho pot girar i per tant s'ha d'anar molt en compte de les passes a fer.
El President, és l'actiu més important per fer front a les embestides d'aquesta maquinària estatal tant dictatorial que no té res a envejar a l'etapa franquista.
Y además...
f b, 05/04/2018 a les 20:03
+11
-3
Se les ha pasado a ustedes el siguiente pequeño detalle:

Los jueces alemanes rechazan además que Puigdemont pueda ser víctima de persecución política en España, tal y como ha esgrimido la defensa para socavar la solicitud de extradición.

¡Carambas!
el dictador que dirà ??
Anònim, 05/04/2018 a les 20:04
+10
-6
una ostia al darera de l,altra. quan s,acabaran aquestes barbaritats ?? Jucici internacional per aquest Gobierno d,una p.v. !!!
"Si puc sommiar"
Un veí de Carcaixent, 05/04/2018 a les 20:17
+12
-4
Una gran emoció recórre el món. Campanades pels justos fan que ens estiguem trobant tots junts entorn de la llibertat i la democràcia. Van donant-se motius per a cantar alt "If I Can Dream". Força!
Hay otros posibles delitos
Anònim, 05/04/2018 a les 20:30
+7
-9
Hay que tener en cuenta que el delito de rebelión puede aplicarse tanto en grado de consumación, como de tentativa, y que son punibles también los supuestos de provocación, conspiración y proposición para la rebelión, con independencia de que el alzamiento público y tumultuario, aunque no concurra violencia.
als anónims de les 20.03 i les 20.30
Anònim, 05/04/2018 a les 21:16
+10
-6
Ja ho sabem que "el Estado" pot fer el que vulgui,com fins ara està fent. Només desitjo a
"el Estado" que algun dia hagi de sotmetre's al tribunal que toqui com va passar al final
de la segona guerra mundial. Mentrestant gaudim de la bona notícia i esperem que els
empresonats d'aquí puguin beneficiar-se d'aquest gran pas.
España
Anònim, 05/04/2018 a les 22:36
+2
-0
Un Estado que lo han puesto Derecho
Anònims de les 20.03 i 20.30
Anònim, 05/04/2018 a les 22:46
+3
-0
Us hauria de caure la cara de vergonya. Suïssa, Suècia, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, Escòcia, Alemanya.. , països de tradició democràtica, que mai tindrien un monument a un dictador, consideren que el que fa Espanya és pura persecució política. L'ONU i el tribunal de drets humans d'Estrasburgs denuncien l'incompliment de lleis internacionals sobre els drets humans. Quedeu retratats. Ni us plantegeu la possibilitat de què POTSER esteu equivocats en alguna cosa. Demanat mà dura, repressió, presó o coses pitjors cap a gent pacífica a la que insulteu contínuament. El fet que a tots els diaris hi hagi comentaris que comencen amb "España, una, grande y libre" us classifica.

No estàveu tan contents quan Puigdemont va ser detingut? No era Alemanya un exemple de país que "no està per tonteries"?

Tabàrnia? Paleto-Làndia o Fasciolàndia seria el nom apropiat pel vostre pais.
Llegint
Anònim, 06/04/2018 a les 12:06
+1
-1
Llegint l'escrit del jutge alemany, el que diu clarament es que la violència generada el 1-O pot ser atribuïble a l'encausat, però que en cap cas va tenir l'envergadura i l'efecte suficient per exercir pressió sobre l'estat, per això no hi pot haver delicte de rebel·lió (o de la seva alta traïció). I el que deixa ven clar es que no es un pres polític, ja que està acusat d'un delicte de malversació, però no per les seves conviccions polítiques.