Procés català

La fiscalia alemanya demana extradir Puigdemont per rebel·lió i malversació

El ministeri públic també reclama mantenir el president a l'exili empresonat per "risc de fuga"

El tribunal alemany espera resoldre «en un parell de dies» el futur de Puigdemont

| 03/04/2018 a les 10:24h
Arxivat a: Política, procés català, Alemanya, Carles Puigdemont
La fiscalia alemanya ha admès a tràmit la petició d'extradició contra Puigdemont pels delictes de rebel·lió -"alta traïció", segons el codi penal alemany- i malversació. A més, reclama que el president a l'exili continuï empresonat per "risc de fuga".

La petició del ministeri públic d'extradir Puigdemont a Espanya l'haurà de resoldre ara l'Audiència Territorial del land d'Schleswig-Holstein en un procés que es pot allargar fins a dos o tres mesos. No obstant això, el tribunal alemany ha anunciat, a través del seu portaveu, Frauke Holmer, que espera resoldre "en un parell de dies" el futur de Puigdemont, malgrat que no hi ha un termini establert per prendre la decisió. 


La fiscalia explica que, després de fer una "anàlisi exhaustiva" de l’euroordre del Tribunal Suprem espanyol, ha conclòs que "és pertinent una petició d’extradició". També valida els dos delictes que li imputa la justícia espanyola: rebel·lió i corrupció. Sobre el primer, diu que "té un equivalent en els articles 81 i 82 del codi penal alemany", que fan referència a "l’alta traïció" contra Alemanya o els seus "lands". "Una concordança idèntica entre les regulacions alemanya i espanyola no és necessària legalment", continua. El comunicat de la fiscalia de Schleswig-Holstein diu que els càrrecs de la justícia espanyola de rebel·lió "essencialment inclouen l’acusació de celebrar un referèndum anticonstitucional tot i els disturbis violents que es preveien". 

D’altra banda, el ministeri públic també creu que l’acusació de corrupció a l’euroordre de Llarena té equivalent a l'article 266 del codi penal alemany, que especifica les penes per delictes de "malversació de fons públics o abús de confiança". "Els costos de preparació i execució del referèndum anticonstitucional a ulls del Tribunal Constitucional espanyol són, segons les autoritats espanyoles, de 1.602.001,57 euros", afegeix. 

El comunicat també explica que la justícia de l’Estat, en l’euroordre, acusa Puigdemont de "tirar endavant el referèndum d’independència en una reunió amb membres del govern i els caps policials de Catalunya el 28 de setembre de 2017" tot i les advertències del TC. La petició europea de Llarena apunta que "era d’esperar una escalada de violència el dia del referèndum havent vist els xocs entre ciutadans i la Guàrdia Civil el 20 de setembre de 2017", segons ha explicat la fiscalia. "Però no obstant, el govern de Catalunya –inclòs l’acusat com a president– va decidir celebrar el referèndum i les forces policials autonòmiques es van comprometre a garantir que els partidaris d’aquest procés de separació poguessin anar a votar".

L'advocat de Puigdemont ho considera normal

L'advocat de Carles Puigdemont, Jaume Alonso Cuevillas, considera normal la decisió de la fiscalia. En aquest sentit, en declaracions a RAC1, ha assenyalat que la "notícia seria que no s'hagués acceptat a tràmit" i ha admès que ara el procés pot ser molt llarg. "La fiscalia alemanya assumeix la defensa de la justícia espanyola", ha afirmat Cuevillas que ha explicat que ara el tribunal haurà d'analitzar "si els fets descrits en l'euroordre són punibles en el seu país, segons el seu codi penal, no si són certs o no", ha matisat.    

Puigdemont està empresonat a Neumünster des de fa una setmana quan va ser detingut en una àrea de servei del nord d'Alemanya quan tornava en cotxe de Finlàndia a Brussel·les.
 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Alemanya ens roba !!
Anònim, 03/04/2018 a les 10:59
Interessant
+99
-23
Non pot ser !
Jugada mestra
Anònim, 03/04/2018 a les 11:02
+125
-83
Molt llarg? Si la justicia alemana es de las más rápidas de Europa. Jajaja en menos que canta un gallo, Puigdemont en Estremera! Hace buen tiempo hoy en Madrid y el aire seco de la sierra sienta muy bien... qué bien se respira por aquellas tierras, es muy sano. Y qué noches estrelladas!
Alemania es Franco
Anònim, 03/04/2018 a les 11:55
Interessant
+85
-28
¿Cómo pueden hacerle eso al presidente de todos los catalanes? No pot ser! Lladres! Feixistes!
Tan ignorants... o malvats
Antoni Ferret, 03/04/2018 a les 11:57
+24
-57
Comentari fet al diari Público:
1) Me parece lamentable que la Fiscalía alemana sea, o parezca, tan ignorante como la española. / 2) Me explico: identificar el concepto de "actos violentos" (que, además de acto ilegal y movilizaciones) el Código español exige para la acusación del delito de "rebelión", a conceptos como "eran de esperar enfrentamientos violentos", o bien "era de esperar una escalada de la violencia el día de la consulta" (que si se produjo, fue por la otra parte), supone hacer trampa. Pues una cosa es que "haya" actos violentos y otra es que "fueran de esperar". / 3) Esta asimilación de conceptos es una especie de "fabricación" de la prueba.
Esperem...
Antoni Ferret, 03/04/2018 a les 11:59
+40
-84
Esperem que el jutge NO accepti la petició del fiscal, que és per afavorir el seu col·lega espanyol. Que el jutge sigui un professional, com cal.
Dura lex
Sinuhé El Ampurdanés, 03/04/2018 a les 12:00
Interessant
+93
-22
Alemania, otro país dictatorial como España... En fin. El mundo contra el Pueblo Elegido. El catalán que dormía frente a la prisión de Neumünster puede ir ya a tomarse un Milchkaffee con Streuselschnecke.
Alemanya també dóna canya
Partit popular, 03/04/2018 a les 12:02
+27
-67
Per l amor de Déu, que ara coneguem que també la policia i la justícia alemanya són eines al servei dels més poderosos? Recordem el que varen fer amb els activistes revolucionaris dels anys 70, molts d'ells morts a la presó de la RFA. Només amb la lluita persistent i insumisa tindrem república i llibertat. No hi ha camí de retorn a Espanya, més enllà de la humiliació...
Qué quede claro: rebelión
Anònim, 03/04/2018 a les 12:07
Interessant
+89
-36
Qué quede claro: rebelión. Ya está bien de que se engañe a la gente y de que aquí nunca pase nada.
Puedo hacer una pregunta ?
Anònim, 03/04/2018 a les 12:12
Interessant
+91
-39
Y este tal Puigdemont de qué vive ?

Aparte de escribir twitters, no se le conoce otro oficio.
Alemanya no mola
Anònim, 03/04/2018 a les 12:40
Interessant
+107
-28
Alemania otro estado antidemocratico!! parece que Europa tiene una plaga y los únicos que están vacunados son los indepes...
A cambio de:
Anònim, 03/04/2018 a les 13:12
+28
-42
La compra de 50 aviones?
Nocions de dret comparat
Anònim, 03/04/2018 a les 14:00
+16
-32
A veure, és que a Alemanya la funció del Fiscal és buscar la versió més desfavorable per l'acusat i demanar el seu processament.

A diferència de l'espanyol, l'ordenament jurídic alemany no té la figura del Fiscal Defensor, que s'encarrega d'exculpar els acusats, particularment si aquests pertanyen a la família així anomenada reial.
L'independentisme durant força anys
Anònim, 03/04/2018 a les 14:13
+21
-46
(del qual em sento integrant) ha viscut d'irrealitats com pensar que Europa és una democràcia plena on primen els interessos dels ciutadans i dels pobles. No, és un club al servei dels interessos financers i del mercat per damunt dels estats i dels ciutadans. De què sinó es mantenen organismes no democràtics com la Comissió europea i el Consell europeu, entre d'altres?. I el seu Parlament té escasses competències.Els estats membres segueixen els interessos de les seves elits i mantenen una estructura i relat immobilistes i reaccionaris on no compten els drets humans i les llibertats.

La causa de la nostra independència, també es la causa d'una nova Europa , més lliure i diversa on els pobles i les personen siguin el primer.
Vaya tela
Unico, 03/04/2018 a les 14:49
+62
-20
Ahora resulta por los comentarios leidos que todo el que no piensa igual es malo, es franquista, por favor señores no hagan más el ridículo, dicen que no hay peor ciego que el que no quiere ver por tanto deberían darse cuenta ustedes de sus miserias, no puede ser que todo el mundo esté equivocado y solo ustedes lleven la razón, si Alemania les hubiera dado la razón sería un país muy bueno y muy democrático, como no les ha dado la razón ya son malos fascistas etc etc me temo que el fin de la escapada del señor Puigdemont está llegando a su fin, no creo que vaya a salvarle ya nadie de 20 o 25 años de prisión en España
Toma ya !
Anònim, 03/04/2018 a les 15:10
+45
-7
Quants cops s'ha escrit que la fiscalia alemanya rebutjaria la demanda de la fiscalia espanyola?
Quanta conviccio de que Puigdemont no podria ser acusat fora d'Espanya per que Europa es democrata i Espanya feixista?
Ignorancia o mentida? Aquesta es la questió.
Que esta pasant!
Anònim, 03/04/2018 a les 15:20
+17
-41
Deu meu quan infiltrat a Nacio digital,que está pasant amb els comentaris.Els Espanyols están molt nerviosos.
Son com son
Anònim, 03/04/2018 a les 15:32
+12
-41
Les institucions alemanes son com son. Van donar el poder a Hitler i van provocar una guerra salvatge. Tots notaven l'olor dels forns crematoris i miravan cap un altre cantó. Van lliurar Lluis Companys al seu amic Franco perquè l'assasines. Ara fan elmateix amb Puigdemont, mentre tracten tots Europa amb la prepotenciade sempre i subvencionesn els dictadors perque no els arribi l'emigració africana. La cleca del 155 s'ha llançat a enviar correus laudatoris.
Mortadelo i Puigdemont, agéncia de independització.
Anònim, 03/04/2018 a les 16:08
+38
-12
1) Puigdemont y Junqueras en el capdavant de una rebelion contra España, y Romeva "internacionalizando el conflicto".
2) Sin llegar al 48 % de la población censada en favor a la independencia.
3) Siendo los argumentos "Espanya ens roba" y "Espanya repressora".
4) De la mano de la CUP
5) Con el 3% a cuestas.

¿¿Que podía salir mal??

Puigdemont apunta:

Con España quien quiera, contra España quien pueda.
Normal
Anònim, 03/04/2018 a les 16:33
+15
-26
El fiscal, a Alemanya, als EUA i arreu del món es dedica a acusar segons el pitjor dels supòsits i a demanar les mesures i penes més altes previstes. La policia investiga els fets que es poden provar. La defensa fa el contrari que el fiscal. I el jutge mira qui argumenta millor, quines proves hi han sobre la taula i dicta sentència.

Vaja, tot el contrari que a Escanya, on el fiscal defensa la infantita, la policia fabrica comptes a Liechtenstein i el jutge actua segons el que publica el Marca.
I no us canseu de fer el ridícul i rebre patacades de totes les institucions mundials ? Esteu acabats ! Però on no n’hi ha no raja.
Anònim, 03/04/2018 a les 16:45
+18
-8
E 8, Acorazado, tocado y hundido, la partida llega a su fin.
Magia
Cg, 03/04/2018 a les 17:21
+22
-10
Que tal la republiqueta? Ya sois independientes? Y Puchi qué tal? Otra vez presidente?. Me han dicho que la Marta está desaparecida y ni su abogado sabe dónde anda. Probablemente la pobrecita habrá ido a por el pan y habrá ha perdido al volver. Joder estáis empezando a dar lástima.
La meva resposta per a: Que esta pasant! Anònim 15:20h
Anònim, 03/04/2018 a les 17:41
+24
-10
Els espanyols ens fem un fart de riure de les vostres bufonades i les conseqüents bofetades que rebeu per totes bandes. I en veure que no n’apreneu, encara més.
spÑa !!
Anònim, 03/04/2018 a les 18:07
+8
-10
Represiva, vengativa, nos roba
Los borbon libres gastando el dinero público, primero el padre en pu...s y en cosas peores
El gobierno actual, y el que vendrá CORRUPTO, lider en corrupción y los espavilaos de los spñles, votándolos una y otra vez

VERGUENZA de llevar el dni, que dice que soy spñl.


Som República
No extraditaran a un presidente elegido porque Alemania no extradita por delitos políticos segun la constitucion
Aleman38, 03/04/2018 a les 18:23
+5
-7
This is democracy
Break down the Wall...
Bagenc, 03/04/2018 a les 18:24
+5
-1
"L'independentisme durant força anys, ha viscut d'irrealitats"

Totalment d'acord amb el comentari, en el fons aquesta Europa es una dictadura a "lo modern", es tracta de aconseguir una homogeneïtat entre tots els integrants del circ, unificar no solament la moneda i l'economia, si no el pensament, de tal forma que aquest formi part de una consciència "grupal" fàcilment manipula-ble per aquestes elits soci-econòmiques.

Per a mi es evident, els estats han passat a ser com una mena d'autonomies, i els governs com funcionaris, que a canvi de aplicar les polítiques i seguir les directrius que els dicta la comissió Europea, poden gaudir de un bon grapat de privilegis, com ara posar-se els sous que creguin oportuns ( això no es vota pel populatxo ), jubilacions sucoses, i si van d'eurodiputats, tot pagat.. es a dir els compren i ells es vénen gustosos...i que passa si no els segueixes el joc??, ahhh amic meu..a les hores es quan vénen els problemes, i si no que els hi preguntin al president de la Generalitat Carles Puigdemónt i als que estan empresonats, a les hores si et vols sortir de la funció, t'arrisques a que vinguin els pallassos dolents i babaus del circ i t'estomaquin, o que el pallasso savi, es a dir el que porta el cucurutxo al cap, però que si se'l treu es calb, t'enviï a galeres..

Ho ensorrem el mur ho acabarem sent una totxana mes..

www.youtube.com/watch?v=KfR653Rv92s
Això ja bé de lluny ,
Anònim, 03/04/2018 a les 18:26
+5
-11
Això ja bé de lluny !a història ens ho recorda,dos països faxas de extrema dreta ,
Marxem d,Espanya i d,Europa no hi ha més remei
El president Puigdemont s'ha lliurat als espanyols, sabent com reaccionarien els alemanys.
Anònim, 03/04/2018 a les 20:17
+5
-10
Ha volgut entrar a Estremera valent-se dels alemanys.

Catalunya serà independent amb Puigdemont o sense.
Ya lo dice el fiscal General de los Estados Unidos
Anònim, 03/04/2018 a les 21:24
+3
-0
Time Magazine April 2018
'NOBODY'S ABOVE THE LAW'
JEFF SESSIONS
Tabarnesos torneu al pueblo
Ñ és misèria , 03/04/2018 a les 21:41
+1
-4
A Ñ li deu costar una pasta tenir tants trolls escrivint parides en els digitals catalans. Llàstima que els tabarnesos no tenen la lectura entre les seves afeccions i als catalans ens importa una merda el que digui l'enemic. De fet ni els fem cas a aquests rancis casposos. Per cert, els catalans opinem de franc.
Mare meva!!!!
Anònim, 03/04/2018 a les 22:00
+2
-4
Quants comentaris i ditets avall de gent que normalment no entran a Nació Digital....suposo que deu haver-hi una campanya a nivell estatal perque s,intenti ridiculitzar tot lo relacionat al procés,a Puigdemont,als empresonats i tot lo vulgueu.Pero se os ve el plumero,españolitos,no cuela....