Exèrcit

Espanya, disposada a comprar amb Alemanya fins a 50 avions de combat

L'executiu espanyol veu amb bons ulls que els militars alemanys siguin els socis preferents en aquest operatiu de compra

| 02/04/2018 a les 11:09h
Arxivat a: A la xarxa

Imatge d'un Eurofighter Foto: Govern Espanyol


L'estat espanyol està disposat a comprar amb Alemanya com a soci fins a 50 avions de combat Eurofighter. Segons el portal especialitzat Infodefensa, l'executiu de Mariano Rajoy pretén renovar la flota de F-18 que actualment operen a Saragossa, Canàries i Torrejón.


Per dur a terme aquesta operació, el govern contempla diversos models d'avions, entre els quals el citat Eurofighter, un aeroplà que pot arribar a costar 118 milions cadascun, que compleix amb els requisits que fixa la Força Aèria. 

Espanya forma part del projecte Eurofighter des dels inicis del consorci (la seu de la qual es troba a Alemanya) a través de l'empresa CASA Construcciones Aéronauticas, que forma part d'Airbús, i fabrica l'ala dreta i diversos components.

En aquest sentit, es recorda que l'executiu espanyol ja va fer una comanda de 83 avions, però la crisi econòmica va fer rebaixar la compra a 73. Ara, es planteja completar la compra i fer una despesa de fins a 50 avions més. Les forces aèries dels dos països tenen previst renovar la seva flota d'avions de combat en un període del 2025 al 2030.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Govern espanyol,
Anònim, 02/04/2018 a les 11:35
Molt interessant
+139
-19
Si us penseu que comprareu Alemanya com heu fet amb altres, em sembla que ho teniu FOTUT!!!

Us sortirà el tret pel cul!!!
Llibertat presos politics
Aureli 1, 02/04/2018 a les 11:42
Molt interessant
+146
-15
Ah Amigó !!! Aquest es el preu que Ñ pagarà a frau Merkel perquè els lliuri el MHP Puigdemont ?
Digue'm malpensat . Espero que Alemanya no baixarà a les mateixes clavegueres on està instalat el Gobierno de " esa gran nacion , Ñ "
com sempre ...........
Jordi60, 02/04/2018 a les 11:48
Interessant
+105
-15
sembla que la " Gran Nacion " ja esta pagant perque extraditin el President

( ara ja veurem si cobran els Alemanys )
Intimidant
Anònim, 02/04/2018 a les 11:55
Molt interessant
+114
-9
Aixo, aixo, ara intimidaciò, quina colla de bretols, i mentres apujant les pensions un 0’25%, es a dir en molts casos 1 €.
Tindrie que sortir tothom a Espanya i demanar la dimisio en Bloc de tot el gover espanyol.
Suborn?
Anònim, 02/04/2018 a les 12:12
Molt interessant
+142
-11
Això sí que és malversació de fons públics.
Ahora veremos...
Milio, 02/04/2018 a les 12:25
Interessant
+70
-7
Ahora veremos si la tan cacareada separacion de poderes en Alemania es verdad!!!
alemanya
Anònim, 02/04/2018 a les 13:27
Interessant
+75
-7
caldrà que s'en adoni de que guanyarà molt més econònicament si deixa que Catalunya continui el seu full de ruta...
Els pensionistes amb un 0,25%
Ferny, 02/04/2018 a les 14:06
Interessant
+84
-13
73 avions que ja van comprar, més els 50 d'ara (a 110 millons per unitat) són una despesa supèrflua de més de 13.000 millons d'euros. I aixó només per renovar els F-18 que ja tenim i són encara perfectament operatius.
Em pregunto: No hi ha diners per a les pensions ???
Cal que la premsa alemanya es faci ressò
Kadra, 02/04/2018 a les 14:12
Interessant
+77
-7
Que l'opinió pública d'allà pressioni per la dignitat dels seus governants. Per evitar que els estats-màfia facin servir un cop més la indústria militar com a moneda de canvi per aixafar la democràcia i els pobles.
on és la democràcia europea?
Anònim, 02/04/2018 a les 14:16
Interessant
+89
-8
....així funciona el club d'estats de la UE?.....a canvi d'extraditar en Puigdemont, et compro alguns avions de guerra?
....depèn de totes nosaltres defensar la democràcia, perquè quedar-se quiets significa que els amiguets dels estats faran el que voldran amb els nostres impostos i les nostres llibertats
Pregunteta
Anònim, 02/04/2018 a les 15:01
Interessant
+66
-11
Deixant de banda l'evident relació del cas amb l'extradició del President, he fet quatre números:

a) 73 + 50 = 123
b) 123 x 118.000.000 = 14.514.000.000

Vaja, que el Gobierno que no pot pagar les pensions i que retalla tot el que pot i més, entre el que s'ha gastat des de l'inici de la crisi i el que ara diu que es gastarà, ha llençat 14.514.000.000 (catorze mil cinc-cents catorze milions d'euros!!!) en uns avions que, per no fer, no ens serveixen per a protegir-nos d'atemptats com el de la Rambla i Cambrils.

Concretament, aquesta quantitat és el mateix que cobraria ma mare de pensió en 3.023.750 anys, a raó de 400 euros al mes.
Els Eurofithers no són alemans, són un projecte europeu.
Josep M. Solé, 02/04/2018 a les 15:42
+36
-34
Aquesta avions són un projecte europeu, on des del deu inici també hi participa Espanya. Les diverses parts de l'avió es realitzan a diverses factories de països de la CEE, entre elles la factoria de Construcciones Aeronauticas a Sevilla.
Desconfia
Anònim, 02/04/2018 a les 21:42
+35
-2
Recordeu quina part del deute de Grècia correspon a la compra de material belcic a Alemanya? La mateixa que la últim rescat de la UE al país i que paguen tots els grecs vivint sota mínims. Tant de bo estigui equivocat, però pinta malament.
Nosaltres a la nostra
Urticarie, 02/04/2018 a les 22:43
+15
-2
Faràn el que els hi convingui més, cap dubte. Ara bé, nosaltres també hem de fer la nostra, fer-ho saber al món, tot el que calgui amb pels i senyals i, desobediencia, encara que sembli poc, avui aquí dema allà, colaborà (qui pugui) èconomicament i que l'equip d'advocats que hi ha remoguin si cal els fonaments de la UE. La opinió pública europea, els contrainteresos mundials sobre la UE, la burocràcia interna i els interesos de grups faràn aflorà coses que no ens podiem ni pensar.
Ni un pas enrera. Endavant República.20
Este país es un vertedero
Victor Fernández, 02/04/2018 a les 22:50
+17
-4
Estoy viendo con verdadero estupor la noticia de la compra por parte de Ñ, del silencio vergonzoso que pretende conseguir este estado corrupto y transgresor de todo tipo de derechos humanos, de de un estado miembro y motor de la UE, y esto es de una gravedad extrema, ya que si se llevan a cabo las pretensiónes de este degradado y vergonzoso país, supondrá una vulneración de de algo tan sagrado como lo es LA PROPIA DEMOCRACIA EN EUROPA.
aquest gobern( tan digne ). No te vergonya.Per
asuncion, 02/04/2018 a les 22:59
+11
-1
Per fer el ridicul aquest gobern, no te prou amb res. En una paraula no tenen vergonya.2018.·
@anònim de les 15:01
Quin pais!, 02/04/2018 a les 23:41
+6
-2
També serviria per pagar una pensió de 400 euros mensuals a 3.023.750 pensionistes durant 1 any. I a Espanya hi ha 9 milions de pensionistes. Poca broma amb les pensions, son DE LLARG la cosa on més diners es gasta el govern d'Espanya.
Eurofighter
Anònim, 03/04/2018 a les 00:06
+8
-5
Primer fan una comanda d 83 avions, després per la crisi sol en demanen 70 , però ara resulta q en volen comprar 120, una previsió molt dolenta no???
Algú es farà d,or!! Molta política pel mig.
VergoÑa
Anònim, 03/04/2018 a les 08:17
+12
-7
Ahora veremos si Europa se merece nuestros anhelos o, por el contrario, se vuelve a repetir la historia.
Visca la República de Catalunya.
Vaja
Anònim, 03/04/2018 a les 08:42
+13
-5
I el Llarena no fa cap escrit frenan la compra i protegir l'economia del pensionistes españols, tan com defensa la sagrada unitat d'España.
Volando voy volando vengo
Astronautasisa, 03/04/2018 a les 09:46
+6
-2
Por el camino yo me entretengo...saqueando voy saqueando vengo....(amb tot el respecte per en Camaron)
Per Puigdemont diu algú...
Anònim, 03/04/2018 a les 10:21
+6
-14
Ja es parlava de substituïr els actuals models abans de tot això. A qui voleu enganyar. Per una altra banda... No us penseu que una República independent no en demanaria.
I els avions americans?
Anònim, 03/04/2018 a les 11:54
+6
-3
No vam fer un encàrrec als USA a canvi d’una declaració?

Molts avions, no?
Bogaderia Industrial
Anònim, 03/04/2018 a les 11:56
+3
-1
Ens cal assecadores industrials.
Després diuen que no hi han diners!!!
Tant debò , el resta de ciutadans espanyols obrin els ulls ven aviat
Desgraciadament el govern
que hi tenim és el reflexe directa de la societat dretana d'aquesta espanya
Llibertat per tot.
Espartaco, 03/04/2018 a les 13:27
+3
-10
Però no havíem quedat que a Alemanya el poder polític estava separat del jurídic?
A que ve tanta por.
Espanya pot comprar el que vulgui, la decisió sobre Puigdemont no es veurà afectada.
O és que veiem enemics a tot arreu?
Toma pelotazo
Anònimo, 03/04/2018 a les 14:16
+4
-0
España va bien.jo,jo acuesta de pensionistas y currelas ahogados con la soga compra lo indispensable aviones de combate......
AMB i no A
Anònim, 03/04/2018 a les 17:04
+4
-1
Xupa del frasco
Chema, 03/04/2018 a les 17:25
+2
-0
Aquet pas,no deixaran ni un euro a la caixa i ni els nostres nets ho podran arreglar. Els espaÑols de la bandera "rojigualda " seguiran votant aquet partit corrupte ???
No ho entenc.
Xip, 03/04/2018 a les 20:34
+1
-0
Com és possible que algú, veient dia sí i dia també aquest immens pou de merda en TOTS els sentits que no para mai de brollar, es pugui sentir, ni per un segon, orgullós de ser espanyol? Desperteu! Lluiteu per alguna cosa millor que aquest forat fastigós!
Y no pasa nada......
Manel castro, 03/04/2018 a les 22:54
+1
-0
Y no notais un poco de vergüenza lo que estáis haciendo .
Cuanta pasta se mete en el bolsillo cada político y mandatario de este país.!!!!!!!!!
Ja ho va dir el General Espartero
Dolosa Veritate, 04/04/2018 a les 07:16
+0
-1
"Barcelona cada 50 anys s'ha de bombardear": desde Montjuïc ja no es pot (com va fer el General), i la darrera vegada va ser al 38 el dictador italià Benito Mussolini per agradar a Hitler, que va arrasar Guernika amb els avions alemanys a l'any 1939. 40 anys de dictadura i ja més de 43 de la mort del darrer dictador Francisco Franco al 1975, aviat es cumplirán els 50 anys que han de pasar per arrasar Barcelona.
Ja estén en temps de descompe i desgraciadament nostra historia es repeteix inexorablemente.
Será la finalitat d'aquest avions alemans: els jubilats d'aquest pais tenen que asegurar la propietat, ús i disfrut de les sebes segones residencias d'estiu que la futura República els pots expulsar i expropiar per no haber-hi donat soport a la Comunitat Europea.
Flipo!
Anònim, 04/04/2018 a les 12:22
+1
-0