TV3: reportatge

L'unionisme converteix TV3 en l'ariet de la rebel·lió

Vicent Sanchis denuncia que les acusacions de PP i Cs d'"atiar aldarulls al carrer" tenen "implicacions judicials" i proposa una querella

El Col·legi de Periodistes i els experts recorden que la cobertura que va fer la televisió pública de les protestes de diumenge per la detenció de Puigdemont respon a "criteris periodístics"

El director de TV3 proposa una querella contra PP i Cs

| 28/03/2018 a les 21:12h
Especial: Els reportatges de NacióDigital
Arxivat a: Mitjans, mitjans de comunicació, TV3, dret a la informació, Soraya Sáenz de Santamaría, periodisme, PP, Cs
Albiol i Arrimadas –parlant amb el cap d'informatius de TV3-, en el darrer debat electoral | Adrià Costa
L'escalada ofensiva de Ciutadans (Cs) i el PP contra TV3 ha arribat aquesta setmana a uns extrems sense precedents. La denominada per l'unionisme "televisió del procés" ha tornat a primera línia de la tempesta política, acusada ara d'incitar "aldarulls" amb la cobertura informativa de les protestes pels nous empresonaments i la persecució judicial dels líders independentistes.

"TV3 és la televisió del procés, com ho és també Telecinco o La Sexta", replica el director de la pública catalana, Vicent Sanchis, tot reivindicant el dret a informar sobre el greu conflicte polític que afecta ciutadans i institucions, i que compta amb una gran expectació mediàtica, també a nivell internacional. 


"TV3 s'està comportant com el que és: un engranatge clau del cop d'estat. El que estan fent avui en encoratjar una resposta al carrer pot tenir serioses conseqüències", afirmava diumenge el portaveu de Cs al Congrés, el mateix, per cert, que va retreure al PP no haver controlat el relat mediàtic internacional de l'operació policial de l'1-O.

Poques hores més tard, disparaven els populars en boca del seu líder a Catalunya, Xavier García Albiol: "El contingut informatiu de TV3 és un perill per la convivència a Catalunya. Aquesta gent no pot seguir desbocada incendiant la població", asseverava afegint-se al to dur i acusador de la formació taronja. 
     
Però quina cobertura va fer TV3 diumenge, el dia que les dues formacions van acusar la pública catalana d'atiar la "violència als carrers"? El Telenotícies, tant de l'edició del migdia com del vespre, va fer connexions amb corresponsals, entrevistes amb polítics i experts en Dret, i va incloure reaccions de totes les forces parlamentàries. El periodista Toni Cruanyes va fer un especial fins a quarts d'una de la matinada, i va comptar amb taula d'anàlisi amb periodistes, polítics i experts d'inclinacions plurals. Gens allunyat de la cobertura informativa que van fer cadenes estatals com TVE, que també hi va dedicar un especial, o La Sexta, així com cadenes internacionals com la BBC, la CNN, Al Jazeera, Euronews, Russia Today o France 24. 

"Que expliquin amb què exactament TV3 va atiar la violència", exigeix a PP i Cs el director de TV3, Vicent Sanchis"

L'endemà, però, les crítiques es van acabar institucionalitzant. La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, va instar els grups parlamentaris a debatre en profunditat sobre el "sectarisme" de TV3. Una proposta que va replicar ràpidament el cap d'Informatius, David Bassa: "Per què la vicepresidenta espanyola només acusa de "sectària" TV3 quan ahir vam fer la mateixa cobertura informativa que TVE i la Sexta? Potser perquè el problema no és el que fas sinó qui ets?". 
 

Vicent Sanchis, en una entrevista amb NacióDigital. Foto: Adrià Costa


TV3, partidària d'emprendre accions legals 
 
"Han creuat tots els límits", afirma el director de TV3, Vicent Sanchis, que ha avançat a NacióDigital que ha proposat al president en funcions del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) emprendre accions legals per les acusacions. "Són molt greus perquè tenen implicacions judicials en el context actual", argumenta. "S'està buscant com sigui la manera d'atribuir violència al context polític i assenyalen la televisió pública per fer un cobriment informatiu i de servei d'unes protestes que han estat presents en mitjans d'arreu del món", afegeix. "Que expliquin amb què exactament TV3 va atiar la violència, que ho demostrin!". 

"Qualsevol televisió pública de qualsevol país es veuria obligat deontològicament a donar cobertura als esdeveniments que va cobrir TV3", apunta el catedràtic de Comunicació Audiovisual, Emili Prado

Sanchis assegura que les acusacions "comprometen" i "coaccionen" els professionals. "Un mitjà públic no pot informar amb por", afirma el director de TV3 que apunta que la pública catalana és al punt de mira per l'aval que rep de l'audiència. Un argument que també esgrimeix el Col·legi de Periodistes que assegura que si TV3 estigués oferint informació esbiaixada no registraria les bones audiències que l'han tornat a coronar en el rànquing. "Només cal mirar les audiències per veure que no són certes les acusacions", afirma el vicedegà, Joan Maria Morros. "TV3 informa i no incita a res", afegeix. "Tenim la certesa que els professionals fan bé la seva feina i no entenem que es digui que TV3 només dona veu a l'independentisme quan sabem de primera mà que, sistemàticament, reben negatives a peticions d'entrevistes o de declaracions". 
   
Escac al dret a informar?

El catedràtic de Comunicació Audiovisual, Emili Prado, apunta que el dret a la informació no té "cap altre límit que la veracitat" i que l'única qüestió a debatre en un cobriment informatiu com el que va fer TV3 diumenge és "si la informació tramesa era certa o falsa". Prado explica que la decisió de cobrir un esdeveniment per part d’un mitjà "respon a criteris periodístics" com ara la rellevància de l'esdeveniment, la magnitud de les conseqüències, el nombre de protagonistes, el nombre d'afectats, etc. "Aquestes característiques es donaven, qualsevol mitjà públic de qualsevol país es veuria obligat deontològicament a donar cobertura a esdeveniments similars", afirma el catedràtic que recorda que a Catalunya ja hi ha una autoritat reguladora independent, el Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), que certifica si es vulnera el principi de veracitat. 

I és que justament en els seus informes, el CAC ha avalat els criteris de pluralitat de la pública catalana. En el darrer, el de la cobertura informativa de les eleccions del 21-D, l'ens regulador va concloure que els mitjans públics havien estat els més plurals en contrast amb les cadenes privades que van decantar-se per afavorir les formacions unionistes. Malgrat tot, TV3 i Catalunya Ràdio van arribar a acumular fins a nou recursos del PP i Cs davant la Junta Electoral. En un d'ells, el PP va al·legar que en context electoral calia "modular" la llibertat d'expressió.

Cap recurs, en canvi, contra els més de mig centenar de casos de "manipulació, censura, tractament desigual i males pràctiques" denunciats pels professionals de TVE, que com TV3 també té la missió de servir a tots els ciutadans.
 

TV3 està al punt de mira de l'unionisme. Foto: Adrià Costa

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Casan bruixas la vergonya d,europa
Anònim, 28/03/2018 a les 21:38
+48
-30
Tve 3, el clero català, l,escola catalana, casan bruixas , l.odi i la provocació els matarà,
Adéu franquistas borbons mai més amb vosaltres
TV3 ni un euro público
Catalán, 28/03/2018 a les 21:44
+37
-69
Ni un euro para las televisiones autonómicas incluida TV3. Que siga la línea editorial que quiera, incluida la defensa del independentismo, pero que lo pague capital privado.
"A cada cerdo le llega su San Martín".......
MIQUELET indepe, 28/03/2018 a les 21:54
Interessant
+93
-29
...... És una de les seves obsessions, l'escola catalana, TV-3, els llacets grocs, les calçotades, etc.
El unionisme, no té molt on agafar-se, la revolució catalana s'escampa com una taca d'oli, per tota Europa i part del món mundial, i com si fos una mula, reparteix guitzes, per tot arreu, el maleït boomerang judicial, que ha llançat se li esta tirant a sobre. espero que un futur tot el cruel relat que s'han inventat per sotmetre'ns, fer-nos mal i humiliar-nos, se'ls caigui a sobre i pugui veure a membres del bloc-155 i els mentiders de la justícia carregar amb les seves responsabilitats penals, no em faran cap pena, per males persones i per feixistes.

VISCA LA TERRA LLIURE !!! VISCA LA REPÚBLICA CATALANA !!!
brutes mentides unionistes
Anònim, 28/03/2018 a les 22:07
+52
-22
tv3 va ser concebuda sense pecat, és un exemple de servei públic al servei de tota la ciutadania
Son el "NO-DO"
Vicenç Ramoneda, 28/03/2018 a les 22:07
+52
-13
A espanya hi ha moltes cadenes de tv però són com si n'hi hagués una com el "NO-DO" dels temps del feixisme espanyol.
I de la invasió de les TV espanyoles que
Josep el rebel, 28/03/2018 a les 22:12
+54
-24
I de la invasió de les TV espanyoles que castellanitzen espanyolitzen i per tant anticatalanitzen adoctrinen, manipulen, etc
Ja va sent hora
Anònim, 28/03/2018 a les 23:00
+45
-16
De pagar-los amb la mateixa moneda, és a dir, els españoles ens foten una querella, doncs natros una altra. Proporcional ...... com van mentir ells
Tv3?
Anònim, 28/03/2018 a les 23:27
+41
-60
Que es tv3? Em sona. Era una tele de qualitat quan jo era xic. Es una tele que vaig esborrar de la meva tele fa 4 anys. Sembla que la van comprar uns fanàtics i son el portaveu de la seva secta.
Diguin el diguin.....
Anònim, 29/03/2018 a les 07:16
+28
-52
....TV3 es una vergonya nacional i un exemple més de com acaban les coses quan els nacionalistes tenen el poder. Forat negre dels calers publics, pou de sectarisme, amiguisme i corrupció i una pésima cualitat
Les mentides dels del 155!
Vicenç Ramoneda, 29/03/2018 a les 07:59
+16
-5
Una ràdio francesa acusa el "Gobierno espanyol" de mentir sobre les seves pràctiques per detenir Puigdemont.

L'executiu de Rajoy nega informacions contrastades pel mitjà.
Després que el senador d'EH Bildu, Jon Iñarritu, registrés una pregunta al Senat en que demanava per què s'havien realitzat els controls i registres en territori francès, el "Gobierno espanyol" ha respost que "la Guàrdia Civil no va realitzar aquests controls en territori francès en les dates referides".

És aleshores quan ha aparegut la ràdio francesa "France Bleu", que s'ha fet ressò de la notícia i ha mantingut la versió de l'entrada "il·legal" de la policia espanyola al país. Segons expliquen, la resposta de Madrid a EH Bildu "contradiu els testimonis" i -d'altra banda- es pregunta perquè el "Gobierno espanyol" ha trigat dos mesos en respondre la pregunta d'Iñarritu. "En qualsevol cas, els habitants de Prats-de-Mollo que van donar el seu testimoni a France Bleu Roussillon (amb fotografies incloses) estaran encantats de saber que, als ulls de les autoritats espanyoles, són considerats mentiders", sentencien des de la ràdio francesa.


busque busque
Anònim, 29/03/2018 a les 08:30
+6
-1
A la foto ,busque busque ya vera como no llego pipa
Botón 3
Anònim, 29/03/2018 a les 09:50
+13
-24
Para saber si TV3 es sectario o no, no hay más que leer la furibundia con que la defienden los independentistas. Esa es la prueba del algodón.
Yo la tengo sintonizada en el canal 56, solo para ver la cara de tontos del haba que ponen cuando alguien viene a mi casa y al apretar el 3, ¡le sale antena 3! jajajajaja, es impagable! o, como diríais vosotros, es impagapla!!
Un saludo zanahorios
batasunizar ¡¡¡
txomin, 29/03/2018 a les 10:12
+9
-14
estais batasunizando vuestro problema , esto acabara con violencia.estais avisados
Ara no ho sé
Antoni Ferret, 29/03/2018 a les 10:14
+6
-13
Jo, que fa 20 anys que no la veig, ni aquesta ni cap, paso d'aquestes acusacions. No ho sé, ni m'hi preocupo.
Només vull recordar, que això sí que és important, que, tot al voltant del "referèndum", per lo que vaig sentir a dir, TV3 no va tenir una actitud "neutral", com sembla que hauria d'haver tingut, al ser un mitjà públic, i decidir-se una cosa important, que tenia partidaris i detractors. Crec, per lo que es deia, que va tenir una actitud favorable al SÍ.
Sempre
Racs, 29/03/2018 a les 10:40
+12
-5
Estan preparant el terreny per poder aplicar el 155 a TV3 i tenir-ne el control. Així podran silenciar una mica més la veu de l’independentisme. Volen tenir-ho tot sote control però la barca els fa aigües per tot arreu. Ara la patata calenta la te Alemanya i els alemanys estan donant la seva opinió gens favorable a l’estat espanyol, com ho faran per fer-los callar? Controlar també els mitjans alemanys? La sobèrvia encega sempre els espanyols.
A Tv3?
Anònim, 29/03/2018 a les 11:12
+15
-3
No home, et confons amb TVE!!!
PP y C's:
Anònim, 29/03/2018 a les 11:21
+11
-5
Estos dos partidos, con la complicidad del PSOE, están sembrando los vientos para que se conviertan en tempestades. Es cuestión de no seguirles el juego, hasta que se ahoguen en su propia bilis.
Por cierto, a "Diguin el que diguin...": cambie TV3 por TVE, y el comentario le habrá quedado que ni pintado, oiga!
Fariña
Masias , 29/03/2018 a les 11:23
+5
-17
Yo echo de menos en TV3 una serie como la magnífica “ Fariña “
Solo que en vez de tratar del narcotrafico gallego sería sobre la mafia convergente

Solo por dar ideas
endavant!
Anònim, 29/03/2018 a les 11:43
+13
-4
Endavant! carregueu-vos TV3 si teniu collons! Ja tenim prou arguments i determinació per fer el que cal, però un de nou ens aniria de conya!

La implementació de la república ja declarada és, a hores d'ara, 100% inevitable. Sincerament, l'únic que veig que us queda als merdespaÑistaÑols és intentar negociar unes bones condicions per a la sortida i la quantitat d'odi (que, per cert, ja és elevadíssima) que arrastrarem contra els vostres fills i nets les properes generacions.

Vosaltres podeu no acceptar el DNI català, però la conseqüència no serà la re-assimilació; el que passarà és el que el hi va passar als eslovens "subversius" (sí, els unionistes que negueu el dret bàsic a l'autodeterminació -dret Ius Cogens- passareu a ser oficialment el que ja sou ara mateix dins del cor: uns merdes!): no podreu votar!
El cinisme dels espanyols i els pro-espanyols no te límit.
Josep ( Cullera), 29/03/2018 a les 11:49
+12
-3
El cinisme dels espanyols i els pro-espanyols no te límit.
Critiquen la tv3 i ens envaeixen amb les tv espanyoles.
Parlen d'impossició i porten més de 300 anys imposant-nos l'espanyol.
Parlen d'adoctrinament i porten més de 300 anys adoctrinant-nos d'espanyolisme.
Etc.
El Kosovo lliure és procliu a reconèixer la secessió de Catalunya.
Anònim, 29/03/2018 a les 11:55
+3
-2
Si Espanya es nega a reconèixer la independència de Kosovo, aquest Estat serà procliu a reconèixer la secesió de Catalunya, per vasos comunicants. Aquí Raül Romeva l’ha ben espifiat, talment com desestimar la simpatia russa pel separatisme català.

Els catalans tenim molt clar què som i què no volem ser.
Blai, nacionalista català., 29/03/2018 a les 11:57
+9
-3
El confederalisme peninsulós és l’ardit espanyista més astut i perillós que hi ha per impedir la independència de Catalunya.




Lideratge, unitat, porfia i audàcia és el que ha de menester Catalunya per tal de fugir d’Espanya.
Anònim, 29/03/2018 a les 12:00
+13
-3
Som catalans, mai espanyols.
Anem en compte
JJ, 29/03/2018 a les 12:26
+9
-2
Just despres de les manifestacions totalment pacifiques d'octubre. Van sortir en tromba tots els del PP calificant-les de "tumultuosas". Semblava un adjectiu fora de lloc pero res mes... Estava clar que era un pla per crear un clima de violencia on no hi era per més tard donar peu al fiscal i jutges per fer tot el que estan fent fins a dia d'avui.
Per tat si ara estan començant a parlar com parlen de TV3 es que arribarà el dia que hi acabaran posant mà en base al que es diu avui.
Igual que amb el famos tema de l'adoctrinament a les escoles.
Primer es crea el clima i despres venen les accions represives.
Violència és
Anònim, 29/03/2018 a les 12:39
+17
-2
considerar il·legal el pensament i ideologia independentista o secessionista català
Que cierren TV3
Inadaptado, 29/03/2018 a les 16:48
+2
-11
Esto se corta por lo sano cerrando TV3, el nido de las ratas separatistas, y se acabó todo. Y si en la calle hay protestas, a porrazos se disuelve. Y punto.
al que cierren tv3
Anònim, 29/03/2018 a les 19:53
+3
-2
ho veus com tot vols s,acabi a "porrazos" ?? quant cobres per dir aixó ??? el teu pais tan sols pensa amb sang i odi... i tú formes part !!!
I els altres?
Anònim, 29/03/2018 a les 20:25
+0
-1
Està molt bé que la direcció de TV3 presenti denúncia per aquest infundi però, on és ara aquell suposat sindicat de treballadors de TV3 que sempre s'esgargamella quan hi ha el que ells entenen per atac a l'equidistància?

I ja posats, m'agradaria saber què en pensen els col·legis de periodistes de la resta de l'Estat. Que sembla que estiguin xiulant.
Al Inadaptado
Anònim, 30/03/2018 a les 11:18
+5
-0
Ja sabem que t´agrada mes veure a la "Pelen Estefan" fent escarafalls i el "Calvame de Luxe" es el teu programa preferit.. De fet amb una sola neurona es dificil entendre res mes...i si no es te cultura es l´unic que pots entendre.. Pero els catalans tenim cert criteri i ens agrada veure programes culturals i estar informats de forma plural , no veiem solament TV3 tambe veiem altres cadenes estatals, per cert fant riure molt algunes, hi ha una tal "Pana Grosa" que les fot de l´alçáda d´un campanar , i fins i tot cadenes extrangeres, alguns parlem extranger saps, i no volem tenir presentadors que anuncien " Acciones en Cataluña por el Uno a Cero" referintse al 1 O o sia l´u d´Octubre .... la veritat es que foteu pena de tal com sou alguns . Un consell ... Viatgeu, Llegiu i agafeu cultureta.... fora de la Meseta tambe hi ha vida i jo diria que hasta inteligent,
Per cert... guardet les porres per sucarles al café amb llet, esmorçar tipic de la villa i corte...
Ah, i gracies per la lliço de Democracia " A porrazos se disuelve i punto"....
NACIO DIGITAL segueix dictant-nos
Anònima, 30/03/2018 a les 17:10
+1
-1
el que és INTERESSANT i el que NO.
NO teniu remei !!!!!!!!!!!!!!!!