TVE veta de les tertúlies dos periodistes crítics amb el PP

Fernando Garea i José Maria Calleja han estat expulsats d'una tertúlia del Canal 24 horas i han estat substituïts per dos periodistes més afins al govern espanyol

per Redacció , 13 de març de 2018 a les 09:23 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de març de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La seu de RTVE a Madrid Foto: Europa Press


El Consell d'Informatius de TVE ha denunciat públicament en un comunicat i a les xarxes socials (llegiu a sota) el veto que la direcció d'informatius ha imposat als periodistes Fernando Garea i José Maria Calleja. Els dos periodistes, “amb un ampli reconeixement per la seva dilatada trajectòria”, segons el Consell, es van incorporar recentment a les tertúlies del programa Asuntos Públicos, que s'emet al Canal 24 horas.


“En una decisió sense precedents, el director d'informatius José Antonio Álvarez Gundín, va sol·licitar al director del Canal 24 horas, Álvaro Zancajo, l'expulsió immediata de les tertúlies dels dos periodistes”, diu la nota. La proposta es va acceptar i els dos van ser substituïts per Carme Tomás i Ana Samboal, més properes a la línia del govern espanyol.

El Consell d'Informatius titlla la mesura de “censura” i critica el director d'Informatius perquè no ha respost les preguntes que se li han formulat sobre el cas.


La nota finalitza d'una manera contundent: “Amb el veto a José María Calleja i Fernando Garea, i la seva substitució per Ana Samboal i Carme Tomás, es constata la deriva que tots els programes d'opinió i anàlisi de TVE han experimentat amb l'actual direcció d'informatius, mancats de la preceptiva pluralitat i ancorats cada cop més en posicions progovernamentals en detriment de les veus crítiques”.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació