La limitació dels cotxes d'Uber i Cabify s'aprova al ple de l'Àrea Metropolitana

La nova regulació pretén assegurar la ràtio d'un VTC per cada 30 taxis, i ara s'obre un mes d'exposició pública abans del vistiplau definitiu

Redacció
27 de febrer del 2018
Actualitzat a les 16:48h

Un taxi de Barcelona Foto: Adrià Costa


El pols dels taxistes contra Uber i Cabify ha fet un pas més a favor dels primers. El ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat inicialment aquest dimarts el reglament per regular els serveis urbans realitzats per vehicles de lloguer amb conductor (VTC) que ofereixen plataformes com Uber –que per ara no opera a la capital catalana- i Cabify. Ara s'obre un període de 30 dies d'exposició pública fins a la seva aprovació definitiva.

Amb la normativa, que implica que les VTC necessitaran una autorització prèvia de l'AMB a més de la llicència per operar dins territori metropolità, es vol assegurar la ràdio d'una VTC per cada 30 taxis. L'Institut Metropolità del Taxi (Imet) s'encarregarà d'assegurar el compliment de la normativa per a serveis com Uber i Cabify, i estableix els requisits, el règim sancionador i les condicions de les llicències VTC.

La normativa –que recull aportacions del procés participatiu d'entitats vinculades al taxi i a les VTC, particulars i altres administracions- pretén evitar la "ruptura de la proporcionalitat de VTC en relació al nombre de taxis" després de la sentència del Tribunal Suprem (TS) que va resoldre favorablement a les peticions de llicències d'empreses com Uber i Cabify que, en el cas de Catalunya, podrien aconseguir-ne 3.000.

El reglament evita noves vagues del taxi

L'aprovació de la regulació ha suposat que no hi hagi vagues de taxistes coincidint amb el Mobile World Congress (MWC), que se celebra aquesta setmana, malgrat haver estat molt bel·ligerants en els darrers mesos en la seva lluita contra els vehicles de lloguer amb conductor. El sector del taxi respira més tranquil perquè el reglament ha de servir per parar els peus a la proliferació de llicències d'Uber i Cabify, les quals entren en competència directa amb els taxistes.
Arxivat a