​Les obres dels accessos de l'estació de la Sagrera s'iniciaran el març

De la Serna també anuncia que començarà la reordenació de vies de Sants començarà el mateix mes, i que el soterrament a l'Hospitalet arrancarà el 2020

Obres del nus ferroviari de la Sagrera
Obres del nus ferroviari de la Sagrera | Adrià Costa
Redacció
20 de febrer del 2018
Actualitzat a les 19:24h
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat aquest dimarts un paquet de mesures sobre Catalunya. Pel que fa a l'obra més rellevant que Foment ha reprès, l'estació de la Sagrera de Barcelona, el ministre ha explicat que el març començarà la tercera fase, que correspon als accessos de la futura infraestructura. Ha recalcat que ja s'havien posat en marxa la construcció del col·lector de Prim i l'estructura de la Sagrera, amb el qual es reactiva un projecte de 840 milions d'euros de pressupost que es trobava "paralitzat".

Encara vinculat a l'àmbit de la Sagrera, ha avançat en relació a la construcció de la nova estació de Sant Andreu Comtal que finalment Foment s'ha vist "obligat" a rescindir el contracte a causa de l'auditoria realitzada i d'acord amb el procediment judicial que investiga irregularitats en l'obra. De la Serna ha afegit que el ministeri tornarà ara a licitar l'actuació.

També ha anunciat que el projecte per reordenar les vies de l'estació de Sants de Barcelona començarà el pròxim mes de març. En unes declaracions a bord de l'AVE que ha cobert el trajecte entre Madrid i Barcelona, coincidint amb el desè aniversari del servei, el ministre ha destacat que la reordenació de les vies de Sants (conegut com a 4+4) ha de permetre "augmentar la funcionalitat i la capacitat" de l'estació i donar més fluïdesa al servei de Rodalies de l'àrea metropolitana de Barcelona.

Nova promesa de cobrir les vies a l'Hospitalet

Una de les mesures estrella que ha explicat De la Serna ha estat que les obres de soterrament de les vies a l'Hospitalet, una de les reivindicacions històriques de la ciutat, començaran el 2020 i tindran un cost de 608 milions d'euros. El projecte preveu cobrir sis quilòmetres de vies de les línies R2 i R4 i la construcció del nou intercanviador de La Torrassa que permetrà descongestionar els túnels de Rodalies al subsòl de l'àrea metropolitana i connectar amb les línies 1 i 9 del metro.

Per fer seguiment dels compromisos adquirits, el ministre ha anunciat la creació d'una comissió que comptarà amb la participació de Generalitat, Ajuntament i veïns que es reunirà cada tres mesos. L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha celebrat l'anunci però s'ha mostrat "escèptica" recordant que el 2008 ja se'n va fer un de similar que mai va tirar endavant. Els plans del ministeri passen ara per començar les obres el 2020 i finalitzar-les aproximadament cinc anys després.

Sense data per treure els camions de la N-340

Per últim, el titular de Foment ha reunit els alcaldes del conegut com a Pacte de Berà per comprometre's a accelerar al màxim els tràmits per desviar els camions de l'N-340 cap a l'AP-7. Tot i que els alcaldes del Tarragonès i el Penedès confiaven que la trobada amb el ministre serviria per conèixer una data exacta per treure els vehicles pesats de la nacional, De la Serna tan sols ha remarcat una voluntat de "treballar amb celeritat" i s'ha compromès a informar-los detalladament de tots els avenços que hi hagi per aplicar la mesura.

Els alcaldes han lamentat la manca de concreció, mentre han insistit a demanar que es "resolgui el problema", tot reclamant aparcar els retrets polítics sobre qui és el responsable d'haver promès que l'1 de gener es desviarien els camions i qui ha incomplert aquest anunci.
Arxivat a