procés català

El Suprem deixa Mireia Boya en llibertat

Ni el jutge Llarena ni la Fiscalia sol·licita mesures cautelars per a la dirigent de la CUP malgrat haver afirmat que la declaració d'independència "no va ser simbòlica"

La dirigent anticapitalista reivindica el "mandat popular" i suggereix que les declaracions de la resta de dirigents independentistes haurien d'"assemblar-se" a la seva

Boya defensa al Suprem que la declaració d'independència no va ser «simbòlica»

| 14/02/2018 a les 12:35h
Arxivat a: Política, CUP, Mireia Boya, procés català, rebel·lió, Tribunal Suprem
Mireia Boya, a les portes del Tribunal Suprem | ACN
El Tribunal Suprem ha deixat en llibertat Mireia Boya després de declarar durant una hora i deu minuts acusada d'un delicte de rebel·lió. El jutge Pablo Llarena no ha demanat cap mesura cautelar contra la dirigent de la CUP malgrat que ha defensat que la declaració d'independència del 27 d'octubre "no va ser simbòlica". Tampoc la fiscalia ha demanat cap tipus de mesura contra ella en considerar que ni hi ha risc de fuga ni de reiteració delictiva perquè ja no ostenta cap càrrec públic. 

Boya ja havia avançat que "anirà de cara" per defensar el dret a l'autodeterminació i la "legitimitat i legalitat democràtica" del procés sobiranista. La dirigent anticapitalista ha respost les preguntes del jutge Llarena i les del seu advocat, Carles López, però no les de la Fiscalia ni les de l'acusació popular exercida per la formació d'ultradreta VOX. Amb tot, a diferència del que va passar amb els membres del Govern de Carles Puigdemont que van declarar el passat 2 de novembre, cap de les parts ha demanat presó preventiva ni mesures cautelars contra ella.


La dirigent de la CUP ha sortit somrient del tribunal, tot i que ha lamentat que segueixin havent-hi persones "segrestades per l'Estat", en referència a Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. Ha reivindicat, en declaracions als mitjans de comunicació, que el procés català ha estat sempre "tranquil i pacífic" i que precisament això "desmunta" els delictes que se'ls imputen. 
 

"Això és un judici polític i hem d'actuar com a tal"

Boya ha explicat que ha defensat davant de Llarena el programa electoral de la CUP i ha suggerit que les pròximes declaracions davant del Suprem -les de Marta Rovira i Marta Pascal el dilluns; les d'Artur Mas i Neus Lloberas dimarts i la d'Anna Gabriel el dimecres- haurien d'"assemblar-se" a la seva. "Això és un judici polític i hem d'actuar com a tal. Acatar el mandat popular i veure com avancem", ha assegurat. 

Pel que fa al document Enfocats, un document que recull una mena de full de ruta sobre el procés sobiranista i que consta al sumari de la causa de l'1-O que investiga el jutjat d'instrucció número 13, Boya ha afirmat que mai va veure aquest arxiu fins que el va poder llegir en l'atestat de la Guàrdia Civil. "Per la manera de pensar de la CUP, mai podríem acceptar aquest document", ha afirmat.

L'advocat de Boya ha reiterat que la dirigent de la CUP ha defensat que la declaració del 27 d'octubre "no va ser simbòlica" i que va tenir "efectes reals" malgrat la no actuació del Govern. Carles López ha assegurat que la dirigent cupaire ha "afrontat els fets" tal i com tenia previst i ha celebrat que no s'hagin pres mesures cautelars contra ella. 

No pensava "abaixar el cap"

Després que els líders independentistes empresonats -Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart- hagin renunciat a la via unilateral i acatat la Constitució, i se'ls hagi negat la llibertat, la dirigent de la CUP considera provat que "no serveix de res abjurar de la ideologia per evitar la presó". És per això que en els darrers dies ja havia avançat que no pensava "abaixar el cap" i defensarà el referèndum de l'1 d'octubre i el programa electoral de la CUP. 

Tot i que l'exdiputada va demanar a Llarena que li retirés la imputació, el jutge considera que com a presidenta del grup parlamentari de la CUP durant la passada legislatura ella formava part del "comitè estratègic" del referèndum de l'1 d'octubre i que, per tant, hauria tingut un paper important per impulsar el procés sobiranista.

L'estratègia de la CUP també passa per deixar en evidència la violència policial que l'1 d'octubre va provocar un miler de ferits. És per això que han demanat a Llarena que sol·liciti un informe sobre els agents policials que es van desplaçar a Catalunya amb el crit d'"A por ellos!", que se citi el director general del Servei Català de Salut, David Elvira, per acreditar la xifra de ferits i també els observadors internacionals que van supervisar la jornada.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Això és que a acatat el 155
B. Runner, 14/02/2018 a les 12:39
+35
-50
Això és que a acatat el 155.
Quina colla: amb la compareixença estan reconeixent el tribunal i amb les declaracions que ha fet la monarquia.
Revolucionaris però amb negocis hotelers a la vall d'aran.
Vergonzoso.
Inadaptado, 14/02/2018 a les 12:43
+21
-55
Debería estar ya en la cárcel, ella y todos los demás de la cup, y su partido, ilegalizado!! A por ellos!
felicitats
entranyable, 14/02/2018 a les 12:48
+45
-19
Quina alegría tinc, et considero una de les persones més íntegres del passat Parlament. El teu discurs del Passeig Maria Cristina final de campanya del referéndum em va colpir. Així podrás continuar dient veritats.
REPÚBLICA CATALANA
J.M.Pol, 14/02/2018 a les 12:58
+55
-29
De cara i amb dos collons.
Si senyora.
Aixi es com els acollonirem.
Per cada republicà a la presó, dos mes a ocupar el seu lloc
Fins al final


VISCA LA REPÚBLICA CATALANA
Lo complica todo
Anònim, 14/02/2018 a les 13:20
+37
-36
Sabía perfectamente que no iría a prisión por la sencilla razón de que no formaba parte del Govern que en último caso sería responsable de ejecutar la DUI. Ahora bien, ha complicado el futuro procesal de todos al ofrecer argumentos al Juez reconociendo que la DUI iba en serio y lo intentaron. La CUP como siempre poniendo palos en la rueda
Santi Vidal shame on you
Kadra, 14/02/2018 a les 13:30
+28
-20
Coratge, coherència, dignitat, força i unitat de poble fins a la victòria.
SOY DEL PRAT
2018, 14/02/2018 a les 13:49
+41
-20
"CON DOS OVARIOS" HA DICHO LO QUE PENSABA Y HA DEFENDIDO LA REPÚBLICA DECLARADA EL 27OCT17 DELANTE DE UN JUEZ ESPAÑOL QUE PODÍA HABERLA ENVIADO A PRISION SIMPLEMENTE POR SU NO ARREPENTIMIENTO Y NO ARRODILLARSE NI RETRACTARSE DE SU PENSAMIENTO INDEPENDENTISTA. QUIZAS SI LOS QUE ESTAN EN PRISION INJUSTAMENTE HUBIESEN PLANTADO CARA COMO MIREIA Y NO HUBIERAN MOSTRADO DEBILIDAD, TAMPOCO ESTARÍAN EN LA CARCEL O BIEN ESTARÍAN CON DIGNIDAD !! POLÍTICOS INDEPES, TOMAD NOTA Y SED MÁS VALIENTES Y ACTIVAD LA REPÚBLICA YA !!

SALUD Y REPÚBLICA !!
@ República Catalana
Salses, 14/02/2018 a les 13:59
+33
-16
Hi estic totalment d'acord, així s'ha d'actuar: Amb pebrots fins al final !!
Aquest és el camí
Elenadetroia, 14/02/2018 a les 14:03
+37
-15
Els més de 2 milions de votants crec q ens mereixem la veritat.
Gràcies, Mireia!
Uíi
Anònim, 14/02/2018 a les 14:34
+8
-18
Quin fabot que ens fotaran o en futarem.
quina pena!
Anònim, 14/02/2018 a les 14:45
+24
-19
Quina pena donar suport a covards (va pels que van fotre el camp o es van deixar engarjolar abans que defensar amb la vida la república) i dropos (dos anys i cap estructura d'estat preparada!), mentre el únics amb collons (o ovaris) per implementar la república es queden en 4 escons!

De veritat, a vegades em feu sentir vergonya de ser català! Vergonya, evidentment, nomes superada per suportar l'escarni d'encara ser espaÑol! Sort en tenim de companyes com la Mireia!

Visca les CUP!
¿Se sabe quién es el sustituto de Llarena?
Español indepe, 14/02/2018 a les 15:11
+14
-10
Porque no no engañemos, M. no le va a perdonar esta "traición a España".
La Mireia ha obert la Via...Enhorabona!
fideli, 14/02/2018 a les 15:19
+21
-11
...un noia, amb un parell, s'ha plantat...i el jutge no sap què fer... Un clar exemple de que és un procés polític... i del caire feixista: al poruc, l'aixafa; al valent, no...

Mireia, ens treiem el barret... Enhorabona, i Gràcies...

Has obert el camí de l'alliberament...
Ja feu tard...
Anònim, 14/02/2018 a les 15:43
+9
-5
Ja feu tard....ha hagut masses baixades de pantalons.
Fantàstic
Antoni Ferret, 14/02/2018 a les 16:11
+8
-9
Molt content que la Mireia estigui en llibertat, malgrat les seves imprudències. Vejam si els que segueixen tenen la mateixa sort.
a inadaptado
Anònim, 14/02/2018 a les 16:27
+14
-5
Te acabo de poner una denuncia por incitacion al odio
Amb dos ovaris!!
Anònim, 14/02/2018 a les 17:11
+19
-9
Si senyora, als regims pseudodemocratas que tapan la seva corrupcio amb fals patriotisme s el ha de mirar als ulls, de tu a tu. Molt be Mireia Boya, la CUP sempre plantara cara, ho sabem!!.Visca la Republica i els CDR.
Gràcies, Mireia.
Català a bord , 14/02/2018 a les 17:15
+12
-7
Molt agraït. La teva posició ha estat molt valenta. Una lliçó de dignitat. No sóc un votant de la CUP. D'aquí uns mesos, quan hi hagin noves eleccions, és poc probable que Junts x Cat i ERC és posin d'acord, massa partidistes, faré el meu primer vot a la CUP. També per dignitat. Com aquella dignitat que, 1-0 , gent de pensament diferent, va demostrar anant a les urnes i votant. Tenim gent a la presó, altres a Bèlgica, altres que poden patir presó, i uns quants inútils que no es posen d'acord. Jo d'ells, avui, sentiria vergonya, em tancaria en una habitacio i no sortiria fins d'acord. Seran capaços?
CUP i lleialtat
Independentista de naixement, 14/02/2018 a les 17:45
+13
-8
L'única diputada de les CUP que , de moment, han citat a declarar les autoritats judicials espanyoles , ni s'ha arronsat , ni ha tingut por, tot i sospitar que podia acabar en presó preventiva.
Donen l'exemple sempre, amb lleialtat, compromís i talent, i sempre donant la cara. Si tinguessim 68 diputats de les CUP al Parlament , ja tindriem República Catalana ¡¡
De totes maneres felicitar-la per que ha sigut mol valenta.
Cartanya , 14/02/2018 a les 18:15
+9
-7
Crec que no heu sospesat la decisió del Jutge!!. A Madrid la Cup, no l'interessa, raons: li pot portar mes maldecaps que altre cosa, i al no tindre patrimoni, tampoc els interesa ni per posar-lis com a minim una multa, la repercussió per la seva causa seria menor, i ells buscan tot el contrari, gent amb patrimoni, per ficar una bona multa, i persones amb càrrecs, com mes importants millor, tipos Puigdemont.
Bien por tí, Mireia
Anònim, 14/02/2018 a les 18:22
+13
-6
Gente como tú es la que hace falta para poder hacer justicia por todo lo ocurrido en Cataluña. A ver si con tu ayuda y la de Anna aclaráis al Sr. Juez el carácter real de todo lo ocurrido en el Parlamento catalán, aunque las defensas de vuestros socios de gobierno no os lo sabrán agradecer.
De paso aclara a toda la parroquia cómo se la ha estado engañando sistemáticamente para que apoyen la independencia y, si puedes y eres tan amable, cómo se ha financiado todo el tinglado.
Fanatismo y mas fanatismo.
Anònim, 14/02/2018 a les 18:31
+8
-14
El fanatismo anticapitalismo encarnado en lo peor de la sociedad...

Eso quieren para una Cataluña republicana?

Vergüenza y pena.

Un saludo
Pressos polítics
Adolf Lladó, 14/02/2018 a les 18:33
+18
-10
No entenc rés...
Si Junqueres està a la pressó i aquesta senyora no...
La conclussió és que no hi ha pressos polítics, perque de ser així aquesta senyora hauria de ser a la pressó ja que encara és més radical.
Que els que hi són no són per idees (polítiques) sino per accions contra l'estat que han comés.
Ens esteu enganyant?
Mireia al govern
Anònim, 14/02/2018 a les 18:51
+7
-5
Aquesta noia hauria de ser consellera d affers socials en el proper govern, avui ha esdevingut un simbol de llibertat, necessitem simbols per aixecar la moral.Hem d aprofitar aquesta victoria. Gràcies Mireia.
Cartanya
Anònim, 14/02/2018 a les 19:13
+5
-4
Informa't una mica i sabràs que la Mireia Boya segur que té molt més patrimoni que tu.
Lladó
Anònim, 14/02/2018 a les 19:14
+2
-5
t'enteres de res?
¿Presos políticos?
Anònim, 14/02/2018 a les 20:34
+12
-8
Buena jugada del supremo.

Esta chica puede pensar lo que quiera y ser independentista sin problemas. No se juzga la ideología. Se cae el argumento de "presos políticos" o "presos de conciencia".

Los que están en prisión no están allí por ser independentistas, si no por ser sospechosos de organizar una rebelión sediciosa contra el Estado y por la posibilidad verosímil, visto el espectáculo del belga, de que vuelvan a las andadas.

Los de la cárcel deben de estar que trinan contra el Puigdemont y sus talibanes, que justifican con sus comportamientos las cautelas del juez.
Molt bé per la Mireia!
Anònim, 14/02/2018 a les 21:19
+8
-5
Exemple de dignitat i de com cal afrontar la lluita per la República i la independència. Tant diferent de les Barrufets, Junqueras (sóc bona persona...), lamentablement tota la llarga llista de acollonits de proclamacions simbòliques, acataments del 155, dels jo no participaré més en política, el referendum l'ha de fer el Govern español, la independencia a través de la Constitucion...o la Forcadell tota l'estona si señoria,si señoria, si señoria....
Gran lliçó, Mireia!
Anònim, 14/02/2018 a les 22:10
+10
-3
Mireia Boya també va pujar al cotxe de la Guardia Civil per dirigir-se als manifestants el dia 20 de Setembre i el jutge no li ha aplicat el delicte de rebelió sabent EN DIRECTE que ella no es retracta de res.

Els unionistes faran la seva bola per justificar el se imaginar repressiu però de cara a la resta i a la justícia exterior, Llarena ha pres l'enèssima decisió política en un judici: Posar Boya a la presó, no és políticament útil ara que tenim l'independentisme catatònic.

La noia de Vall d'Aran ens recorda que només la via sense subterfugis demostra la sobirania del poble i es guanya el respecte de la resta d'estats. Si Espanya s'ha de gastar 87 milions més en vaixells i policies i 63 més en soldats per fer callar països ho haurà de seguir fent fins que els seus propis seguidors se sentin directament afectats per solucions que no els estan solucionant el problema tant gros que tenen.
Endavant
Anònim, 14/02/2018 a les 22:21
+9
-6
Moltes felicitats, Mireia. Així és com s'ha de fer, plantar cara als repressors .
Fins la victòria. Visca la Republica catalana.
Salut
Al setciencies de runner i afins
Anònim, 14/02/2018 a les 23:27
+5
-3
Es nota l'emprenyada que porteu, i perquè ets molt llest fins i tot saps el que ha passat durant la declaració, amb aquesta claravidència que tens pots jugar a la loteria nacional, segur que la deixes sense fons.

Mireia,salut i envant
Gracies Mireia
Anònim, 15/02/2018 a les 04:56
+7
-3
Gracies per demostrar que no existeisen presos polítics, per demostrar que els líders indepes son uns cobards que us tenen pastant.