procés català

Elsa Artadi, el pla B de JxCat si Puigdemont no és investit

Segons avança RAC 1, la candidata alternativa té ja l'aval tant d'ERC com de la CUP però els republicans neguen que s'hagi posat el nom sobre la taula

| 08/02/2018 a les 09:12h
Arxivat a: Política, procés català, Elsa artadi, Junts per Catalunya, Generalitat, Carles Puigdemont, investidura, ERC
Elsa Artadi, a l'exterior del Parlament | Adrià Costa
El pla B de l'independentisme per desencallar la investidura si Carles Puigdemont no pot ser proclamat president de la Generalitat de forma efectiva és la portaveu de Junts per Catalunya, Elsa Artadi. Així ho avança RAC 1, que assegura que tindria ja el vist-i-plau tant d'ERC com de la CUP, que tot just aquest dimecres es va mostrar disposada a investir un candidat o candidata alternatiu a Puigdemont.

Segons la fórmula avançada, Carles Puigdemont seria reconegut pel Parlament com a president legítim a través d'una proposta de resolució al Parlament, tal i com va publicar la setmana passada NacióDigital. Es faria a través de la convocatòria d'un ple específic com el que es va fer amb la declaració de sobirania del 9 de novembre del 2015 i serviria per deixar clar que, si Puigdemont no és investit president amb tots els efectes no és perquè no tingui el suport sinó per l'acció judicialitzadora del procés instigada pel govern de Mariano Rajoy.

El text no tindria efecte jurídic, amb la qual cosa, en principi, no es posaria en risc ni la mesa del Parlament ni la situació dels processats pel Tribunal Suprem. I és que una proposta de resolució és un text que defineix un posicionament polític però que no té per què tenir efectes pràctics. Amb tot, la declaració d'independència del 27 d'octubre era també una proposta de resolució. 



"Puigdemont és l'únic candidat que té ERC sobre la taula"

El portaveu d'ERC, Sergi Sabrià, ha confirmat que, efectivament, hi ha "una proposta de resolució sobre la taula" i que en aquests moments estan estudiant el text. Amb tot, en declaracions a TV3 ha afirmat que no "li consta" que s'hagi posat un nom alternatiu al de Puigdemont per assumir la presidència de la Generalitat. "Puigdemont és l'únic candidat que té ERC sobre la taula", ha afirmat.

Els republicans insisteixen que cal trobar la manera de "legitimar" la investidura de Carles Puigdemont i recuperar les institucions catalanes de l'aplicació del 155. "No renunciarem a restaurar el president legítim, a recuperar les institucions del 155 i a fer polítiques republicanes", ha insistit Sabrià. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Artadi presidenta
Anònim, 08/02/2018 a les 09:51
+11
-25
Després de Puigdemont és l’únic nom que il·lusiona.
Sainet continu
Antoni Ferret, 08/02/2018 a les 10:15
+20
-15
1) Passa de taca d'oli la quantitat de propostes, suposats acords, desmentiments, filtracions, i, tot plegat, res. / 2) Sobretot tenint en compte la persistent apropiació per part dels independentistes de la titularitat total de Catalunya, i la marginació de la resta de la població a una mena de "reserva", de manera que "també" som catalans, però "menys". / 3) I sempre "interpretant" de manera sui gèneris els resultats electorals, com si aquests fossin clars. / 4) Vejam què més. Per la meva part, ja he dit que poden tenir les iniciatives que vulguin sobre la base de coses "simbòliques", però mai efectives. No acceptarem mai que el Govern, que de tota manera ja no serà nostre, rebi "ordres" de l'estranger. / 4) Fins aquí podíem arribar.
Junts pel món
GAME OVER, 08/02/2018 a les 10:26
+26
-19
Afenyeu-vos a investir algú, que tothom està fugint: Puchi a Bèlgica, molts exconsellers cap a casa, les de la Cup cap a Veneçuela…… Aquí no quedarà ni el Tato.
Quina "patotxada" Déu meu………..
Excel·lent noticia
B. Runner, 08/02/2018 a les 10:54
+17
-11
Excel·lent noticia: com riurem.
.
Anònim, 08/02/2018 a les 11:45
+3
-3
A AIXÒ SE LHI DIU DRET DE PATALETA
Xuleria i prepotencia
Anònim, 08/02/2018 a les 13:23
+9
-5
On ha quedat tota aquella xuleria i prepotència que deien que no farien cas de cap tribunal Espanyol?
JuntsxCat ens ha enganyat
Anònim, 08/02/2018 a les 14:27
+12
-6
JuntsxCat ho haurien d'haver dit durant campanya i no enganyar a la gent dient que si volíem que tornés el president, calia votar-lo a ell. Som molts els que ens sentim estafats.
DIGNISSIMS?
Lo sàtir del Poble Sec, 08/02/2018 a les 14:27
+6
-7
La meva recepta: Govern a l'exili, majoria absoluta independentista al Parlament i obstruccionisme a que es formi cap GOVERN TITELLA al Parlament. Prou d'autonomisme. República!
La investidura telemàtica JA ÉS legítima i perfectament legal
Toni2018, 08/02/2018 a les 14:28
+3
-7
Si la llei de presidència ja contempla procediments telemàtics i el reglament del Parlament no esmenta per res aquesta possibilitat, ni per aprobar-la ni per prohibir-la, la investidura telemàtica ja és legal, a més de naturalment legítima.

No entenc, doncs, que se'ns digui ara que cal modificar res per "legitimar" la ratificació de'n Puigdemont...
Tindrem duels Artadi-Arrimadas
Anònim, 08/02/2018 a les 15:55
+0
-2
A veure,comparem-ho amb Espanya....

Els portem anys de distància.
Puigdemont President !
Anònim, 08/02/2018 a les 16:28
+0
-4
Puigdemont President ! Nungú més pot ser-ho, els vots vàren ser per a ell, si no pot ser-ho tornem altre cop a votar !!!!
De derrota en derrota fins la derrota final
Anònim, 08/02/2018 a les 16:58
+4
-1
Primer eren pujolistes, després masistes, després puigdemontistes i ara... elsartadistes?
adeu u u u ! !
fu-manchu, 08/02/2018 a les 17:40
+2
-0
goodbay bay bay ,adeu puigdemon desde la distancia ,otra vez sera
Res canvia
Anònim, 08/02/2018 a les 18:24
+2
-0
Que cansada stic de tan govern de la dreta catalana i conservadora , i que se les empesca TOTES per no perdre el poder.
Erc i cup que no sumeu majoria?
Pq sempre deixeu que es surtin amb la seva?
Al bipartista de les 15:55
Anònim, 10/02/2018 a les 18:29
+0
-0
Ni Artadi, ni Arrimadas, ni Rovira
Elisenda Alamany és la meva candidata!
Penso el mateix que 18:24
Anònim, 10/02/2018 a les 18:36
+0
-0
Per què tanta subordinació a la dreta catalana?
Perquè no feu un pas endavant i acordeu el suport d'ERC i CUP per l'esquerra catalana!!!
Veureu com PdCat votara a la vostra contra o s'abstindrà com PP i C's