El Grup Nació Digital presenta a Barcelona les tres edicions de paper del 25A

per Nació Digital, 21 d'abril de 2010 a les 17:21 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 d'abril de 2010 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Una imatge de la presentació celebrada aquesta tarda a Barcelona.


El Grup Nació Digital ha presentat als mitjans de comunicació aquesta tarda les tres edicions en paper del diari Nació Digital.cat al Centre Internacional de Premsa de Barcelona, amb un tiratge de 70.000 exemplars, dedicades a la consulta sobre la independència de Catalunya del 25A, a Girona, Manresa i Olot.

Els assistents han estat Miquel Macià, editor del Grup Nació Digital, Jordi Font, director estratègic, Xavier Borràs, redactor i cap d'opinió, Miquel Serrabassa, cap de redacció de Gironainfo.cat, i Quico Sallés, cap de redacció de Nació Digital.

Jordi Font ha assenyalat que el Grup Nació Digital es defineix com "empresa editora d'informació, i tenint el nucli original en el canal digital pot actuar també a través del paper, la televisió o d'altres mitjans".

Xavier Borràs, ha exposat el sentit editorial de demanar el "sí" a la independència a les consultes del proper dia 25 d'abril: "N'hi ha que es poden sorprendre que un mitjà de comunicació aposti clarament per la independència, però és un acte de normalitat democràtica, legítim, de la mateixa manera que ho és que altres mitjans defensin l'autonomisme o, fins i tot, l'espanyolisme".

Miquel Serrabassa, ha detallat la vocació del Grup Nació Digital d'abastar tot el territori de parla catalana amb edicions específiques en un futur proper, "concedint importància a les notícies que no són de l'àrea metropolitana i  practicant un model de premsa digital molt lligat a la vida diària de la gent", seguint el model d'Osona.com.

Quico Sallés ha defensat que el Grup Nació Digital s'ha consolidat com a "mitjà de referència" en les tres onades de la consulta sobiranista.


Finalment, l'editor del Grup Miquel Macià, ha afirmat que defensant el vot a la independència creuen que coincideixen amb l'opinió dels seus lectors. Després de destacar que l'empresa editora porta quinze anys funcionant  i acaba d'assolir els 140.000 usuaris únics mensuals, ha definit el seu model com "un periodisme tranquil, gens estrident, però contundent en els seus continguts, i amb una ànima pròpia que és el que justifica a la fí l'existència d'un mitjà de comunicació".

----------------------------------------------------

'Nació Digital' edita 70.000 exemplars del diari en paper per les consultes del 25A a Girona, Manresa i Olot

Barcelona (ACN).- El Grup Nació Digital ha presentat aquest dimecres els exemplars en paper de les seves edicions digitals Manresainfo.cat, Gironainfo.cat i La Garrotxa.info amb motiu de les consultes sobre la independència de Catalunya del 25 d'abril a Girona, Manresa i Olot.

En total, es distribuiran 70.000 exemplars, 25.000 dels quals a Manresa que ja estan sent repartits, 25.000 a Girona i 20.000 més a Olot, en una campanya que culminarà el mateix diumenge 25 d'abril, dia de les consultes. La iniciativa s'ha inspirat en l'experiència prèvia realitzada en la primera onada de consultes sobiranistes a la comarca d'Osona, i que els responsables de Nació Digital van valorar com a 'exitosa'.

A l'acte de presentació d'aquesta iniciativa hi ha assistit Miquel Macià, l'editor del Grup Nació Digital, Jordi Font, director estratègic, Xavier Borràs, redactor i cap d'opinió, Miquel Serrabassa, cap de redacció de Gironainfo.cat, i Quico Sallés, cap de redacció de Nació Digital.

Es tracta d'una doble pàgina que compareix en les tres edicions disseny, estructura de la informació i portada –on es pot llegir un gran 'Independència, sí'-, però cada un amb un contingut propi relatiu a les consultes i amb les respectives capçaleres dels tres digitals.

Jordi Font ha assenyalat que el Grup Nació Digital es defineix com 'empresa editora d'informació' i ha asseverat que tenint clar el nucli original, 'el canal digital pot actuar també a través del paper, la televisió o d'altres mitjans'.

L'editor del grup de comunicació, Miquel Macià, ha afirmat que defensant el vot a la independència 'coincideixen amb l'opinió dels seus lectors' , i en aquest sentit, Xavier Borràs ha volgut situar dins la 'normalitat democràtica' la seva iniciativa, 'com d'altres mitjans han estat defensors de l'autonomia'.

D'altra banda, Macià ha recordat que el Grup Nació Digital s'ha consolidat com a 'mitjà de referència' en les tres onades prèvies de la consulta sobiranista, i ha destacat també que l'empresa editora porta quinze ays funcionant i que acaba d'assolir els 140.000 usuaris únics mensuals'.

Finalment, Macià ha defensat que el seu és un 'periodisme tranquil, gens estrident, però contundent en els seus continguts, i amb una ànima pròpia que és el que justifica a la fí l'existència d'un mitjà de comunicació'.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

 

Participació