​«Salvem el Tramvia Blau»: ERC recull firmes per evitar que perilli aquest transport històric

Els republicans, el PDECat i el PP reclamen que no s'elimini el servei, que s'aturarà indefinidament aquest febrer per modernitzar-lo

Redacció
18 de gener del 2018
Actualitzat a les 20:17h

Tramvia Blau. Foto: Adrià Costa


L'aturada del servei del Tramvia Blau de Barcelona a partir del febrer per modernitzar la infraestructura ha generat polèmica a l'Ajuntament. ERC i el Grup Demòcrata –el PDECat- han criticat la decisió, i els republicans han endegat la campanya en línia "Salvem el Tramvia Blau" de recollida de firmes per evitar que perilli aquesta atracció. En poques hores han aconseguit més de 3.000 signatures. El PP, per la seva banda, també ha reclamat que es preservi aquesta atracció, que no té data de represa del servei, i ha demanat els detalls del projecte.

ERC i el PDECat han acusat el govern d'Ada Colau de posar en perill el futur d'una "icona" de la ciutat i el tramvia en actiu més antic d'Europa. Pels republicans, la suspensió del servei és fruit d'un deficient manteniment i demanen explicacions a l'executiu municipal. El Grup Demòcrata reclama "un projecte de reforma i rehabilitació d'aquesta icona de la ciutat que inclogui un compromís pressupostari i de calendari per posar-lo en marxa de nou el més aviat possible". El líder del PP, Alberto Fernández Díaz, "en cap cas renunciar-hi".

El Tramvia Blau, que data del 1901, és l'únic supervivent de l'antiga xarxa de tramvies de Barcelona. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) n'és l'operador des del 1981, per cessió de l'Ajuntament, i l'ha mantingut en funcionament des del 1985, amb una interrupció a principis dels anys 90 motivada per la construcció de la ronda de Dalt. L'aturada del servei la va anunciar aquest dimecres TMB per fer una renovació completa de les vies i de la catenària i aprofitar per establir un nou esquema de circulació a l'avinguda Tibidabo.
 
Arxivat a