​El Tramvia Blau deixarà de circular aquest febrer per un temps indefinit

TMB al·lega que la suspensió del servei és necessària per modernitzar la infraestructura, però no detalla el temps que estarà aturat

Redacció
17 de gener del 2018
Actualitzat a les 19:37h

El Tramvia Blau pujant al Tibidabo Foto: ACN


L'històric Tramvia Blau de Barcelona deixarà de circular a partir d'aquest febrer per realitzar un pla de modernització a fons de la infraestructura "que li permeti circular molts anys més amb plenes garanties de seguretat", segons ha informat en un comunicat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que gestiona aquest servei. La companyia no ha concretat quant de temps s'allargarà l'aturada ni la inversió necessària. Sí que ha detallat que la remodelació l'ha aprovat l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), amb el compromís d'incloure'n el finançament en el Contracte Programa per al període 2018-2021.

El tramvia, que a la temporada d'hivern funciona els dissabtes, diumenges i festius, farà les últimes sortides el diumenge 28 de gener abans d'aquesta pausa. Segons TMB, ve motivada per causes tècniques, i tindrà "la durada necessària" per executar una renovació completa de les vies, que daten dels anys 80, i de la catenària que subministra l'electricitat als vehicles, així com per establir un nou esquema de circulació a l'avinguda Tibidabo.

Mentre duri l'afectació, els usuaris podran utilitzar com a alternativa la línia 196 d'autobús (Pl. Kennedy - Bellesguard) que realitza part del trajecte per l'avinguda Tibidabo i que circula tots els dies de 7.30 a 22 hores, amb freqüències de 13 minuts la major part del dia. Si bé els tramvies no podran circular pel seu itinerari clàssic, sí que participaran en activitats de difusió cultural i del patrimoni històric, a través del programa TMB Educa, que ampliarà les seves activitats al voltant dels tallers i cotxeres situats a la plaça de la Central.

El Tramvia Blau data del 1901 i és l'únic supervivent de l'antiga xarxa de tramvies de la capital catalana. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l'inici de l'avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, i salva un desnivell de 93 metres. TMB n'és l'operador des del 1981, per cessió de l'Ajuntament de Barcelona, i l'ha mantingut en funcionament des del 1985, amb una interrupció a principis dels anys 90 motivada per la construcció de la Ronda de Dalt.

TMB ha remarcat que en els últims anys l'empresa "hi ha realitzat regularment el manteniment necessari, així com importants actuacions de modernització parcial", l'última de les quals la tardor passada amb l'actualització de la subcentral elèctrica, actuació que va suposar una inversió de 300.000 euros. Anteriorment va realitzar la reforma de tres tramvies, els números 5, 6 i 7, per adaptar-los als requisits actuals de seguretat en la circulació.
Arxivat a