procés català

La CUP veu «irresponsable» Puigdemont i li exigeix que aclareixi el projecte polític

Maria Sirvent no descarta investir a distància el líder de JxCat, però demana buscar alternatives per si això no fos possible i rebutja convocar eleccions

ERC vol Puigdemont de president però avisa que ningú no és «imprescindible»

| 12/01/2018 a les 10:37h
Arxivat a: Política, Junts per Catalunya, ERC, investidura, Maria Sirvent, Carles Puigdemont, CUP, procés català

Maria Sirvent, en l'entrevista amb Europa Press. Foto: Europa Press


La diputada electa de la CUP al Parlament Maria Sirvent ha titllat Carles Puigdemont d'"irresponsable" i, per això, li ha exigit aclarir el seu projecte polític per a Catalunya. "És molt irresponsable que no s'estigui explicant clarament quin serà el programa d'actuació per als propers anys i quin és el contingut d'aquest acord que sura en els mitjans i del qual no en coneixem els detalls", ha criticat en una entrevista d'Europa Press.


Així, ha exigit "transparència" tant a JuntsxCat com a ERC, als qui recorda que l'important és materialitzar la República, per sobre de les persones que dirigeixin les institucions catalanes per dur-la a terme. I és que Sirvent considera que haurien de procurar posar "les mínimes dificultats possibles per no cedir a l'Estat la iniciativa de poder forçar la convocatòria d'eleccions" per allargar els efectes del 155.

Per això, rebutja uns altres comicis davant el fet que JxCat només es plantegi investir com a president Puigdemont o convocar eleccions. Sirvent no descarta que Puigdemont pugui ser investit i dirigir Catalunya des de Brussel·les, però insta l'independentisme a buscar alternatives si no és possible. "No vull descartar opcions, però el que ens agradaria és que no es posessin més dificultats afegides sobre la taula", ha apuntat, i, sobre si considera una dificultat que Puigdemont sigui a Bèlgica, ha respost que podria ser-ho i que, en aquest cas, cal buscar alternatives.

La mesa del Parlament

La diputada anticapitalista considera que la falta d'acord entre JxCat i ERC podria posar en risc una majoria independentista a la mesa del Parlament i per això demana a ambdues forces "responsabilitat en aquest sentit". "És absolutament ridícul que s'estiguin encara discutint per noms o per coses d'aquest estil, quan del que hauríem d'estar parlant és de coses com ara com implementarem i materialitzarem la República", ha lamentat.

Per a ella, una majoria independentista a la mesa del Parlament "tampoc no és garantia" que es treballi per desplegar la República, per la qual cosa demana compromís a la mesa per materialitzar-la. En tot cas, la decisió de si la CUP entra o no en la mesa la prendran els anticapitalistes aquest dissabte en un consell polític que tenen previst celebrar a Malgrat de Mar (Maresme).

Possible entrada a Govern

Igualment, els cupaires rebutgen que l'Estat instrumentalitzi la justícia i impedeixi als diputats a la presó o a Brussel·les votar com a càrrecs electes, però apliquen el mateix criteri de no imposar els noms al projecte polític: "Nosaltres no deixaríem que l'acció repressiva condicionés l'acció política". Sirvent ha insistit que la CUP no s'oposarà a investir un president que es comprometi amb la República, però recorda que primer es necessita l'acord entre JCat i ERC, que l'expliquin, i a partir d'aquí la CUP decidirà la seva posició.

Aquesta decisió podria portar la CUP a entrar en el Govern sempre que hi hagués un compromís amb desenvolupar la República, ampliar drets socials i una Assemblea constituent, tres punts que haurien de plasmar-se en un pla d'actuació i l'Assemblea Nacional de la CUP decidiria llavors.

La CUP tenia raó amb Mas

Sobre la decisió de l'expresident Artur Mas de deixar la presidència del PDECat, Sirvent ha interpretat: "Al final, el temps ens ha acabat donant la raó respecte a la decisió que vam prendre en l'Assemblea Nacional [quan van forçar que renunciés a presidir la Generalitat]".

"Ja vam advertir que no era gens convenient que les persones que estiguessin lligades mínimament o no amb casos de corrupció no poden liderar cap tipus de projecte institucional", ha dit sobre Mas, la renúncia del qual vincula amb la imminent resolució sobre el cas Palau i amb la falta d'acord amb l'actual projecte independentista.

Igualment, considera que Mas està molt relacionat amb les elits econòmiques i ha de "reconèixer el dret a l'autodeterminació i que, finalment, aquest dret el que implica és una emancipació social".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Irresponsables govern caspanyol
Anònim, 12/01/2018 a les 10:48
+5
-8
irresponsable dictador i mafiós el govern i estat espanyol que junt amb la justícia que la té comprade ,encarcela i amenaça a polítics innocents
Marxem de tanta màfia ja
Irresponsable
Antoni Ferret, 12/01/2018 a les 11:01
+7
-6
1) Dius: "És molt irresponsable que no s'estigui explicant clarament quin serà el programa d'actuació per als propers anys i quin és el contingut d'aquest acord que sura en els mitjans i del qual no en coneixem els detall". Tens tota la raó, estimada companya (tots vosaltres sou estimats). Però em sembla estrany que, militant a la CUP, encara no sàpigues que els senyors d'aquest "partit" no en tenen cap, de programa. I, si el tenen, mai no l'explicaran, perquè és reaccionari. // 2) De tota manera, jo també trobo que vosaltres, en lloc de repetir sempre la mateixa paraula (República), algun dia expliquéssiu què vol dir, per a vosaltres, aquest mot.
Si les de la CUP ho diuen...
B. Runner, 12/01/2018 a les 12:07
+4
-3
Si les de la CUP diuen --sent com son-- ho veuen irresponsable... em fa una por terrible.
Que ho hagi de dir la CUP
Adolf Lladó, 12/01/2018 a les 12:55
+11
-4
Que ho hagi de dir fins i tot la CUP, té nassos...
Anàlisi
Baldufa 1, 12/01/2018 a les 13:04
+11
-2
M'agradaria saber quin és l'anàlisi que fa la CUP de la pèrdua de 140.000 vots a les eleccions del 21D respecte al 2015.
Nova legislatura
Independentista de naixement, 12/01/2018 a les 13:22
+8
-5
En quan al segon pas al costat d'Artur Mas, les de la CUP tenen raó , efectivament.
Però titllar al President Puigdemont d'irresponsable per no explicar clarament quin projecte polític tenen per la propera legislatura, quan és a l'exili de forma forçada per la repressió de l'estat espanyol, Amb 5 diputats exiliats i 3 empresonats i l'amenaça de noves querelles i denúncies per part del PP. PSC-PSOE i CS, els irresponsables poden ser elles, les de la CUP, en exigir que facin públic un acord que pot portar a l'estat espanyol a continuar reprimint als independentistes.
Deixeu constituir el Parlament el 17 de gener amb tots els vots independentistes junts per la mesa.
Al raco de pensar!
Anònim, 12/01/2018 a les 13:51
+6
-5
Prou de manipulacions "Marieta"!

L'Assemblea Nacional no va aprovar res! El resultat va ser de 1515 a 1515. Una altra cosa es que vulguis justifcar el teu vot i el dels teus ... Però la teva opció té tanta legitimitat com els que van votar l'altra opció.

De fet, 2 anys després d'enviar Mas a la paperera de la Història, vosaltres hi heu estat amb un peu a dins i un peu a fora amb només 4 diputades ... I a sobre heu fet un líder a Convergència que no tenia ... i obtenint, contra TOTS els pronòsitics, la majoria dels vots independentistes!

Felicitats! Sou unes grans estratègues ...
Anem fent coses rares i ja veurem com acabarem
Anònim, 12/01/2018 a les 17:43
+3
-2
Ja és ben estrany que sigui la CUP la que parla més clar, la CUP i el sr. Mas , el JO VULL SER PRESIDENT ens costarà molt car i això de Governar des de Brussel.les és una ximpleria , com que avui mateix 23 diputats de JxCat vagin a Brussel.les per anar a veuren 3 , dos més no han pogut anar-hi per no poder sortir del Estat, enfí ara aneu a explicar-ho a la gent normal , per què si jo que sóc una persona polititzarà i de la causa no ho entenc?.
No és irresponsable...
Toni de Tona, 13/01/2018 a les 09:46
+0
-0
És simplement ridícul.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Joan-Lluís Lluís, Irene Solà, Màrius Serra i Llucia Ramis | Adrià Costa
Esteve Plantada
01/01/1970
Joan-Lluís Lluís, Irene Solà, Màrius Serra i Llucia Ramis, quatre dels autors que presenten novetat i amb qui volem reivindicar l'esperit original de la festa de Sant Jordi | "Jo soc aquell que va matar Franco", "Els dics", "Les possessions" i "La novel·la de Sant Jordi" representen la diversitat d'estils, l'exigència i la qualitat d'una diada amb grans obres
Un dels concerts de «Cultura contra la repressió», a Santa Perpètua de Mogoda | Òmnium Cultural
01/01/1970
La jornada festiva d'aquest 22 d'abril a Santa Perpètua de Mogoda ha coincidit amb el 43è aniversari de Jordi Cuixart, actualment a la presó | L'esdeveniment ha servit per reivindicar el fet cultural com "un dels millors instruments per recuperar aquestes llibertats perdudes"
01/01/1970
La formació sosté que "és inacceptable en una democràcia"
The Chanclettes a La Daurada Beach Club
01/01/1970
NacióDigital sorteja quatre entrades dobles per a l'espectacle #DPutuCOOL de The Chanclettes
Una marxa ultra. | José M. Gutiérrez
Aida Morales | 17 comentaris
01/01/1970
La xarxa dels denominats Grups de Defensa i Resistència (GDR) consta d'una desena d'entitats amb una vintena de persones cadascun | La gestualitat neofeixista i d'extrema dreta d'alguns dels seus components ja s'ha fet evident en alguns actes
Mariano Rajoy en una roda de premsa | ACN
Roger Tugas | 8 comentaris
01/01/1970
Els principals arguments per desacreditar el procés i el referèndum es desmunten en tan sols mig any pels informes d'organismes internacionals o del mateix govern espanyol
La nova portaveu d'ERC, Marta Vilalta. | Adrià Costa
01/01/1970
La portaveu republicana fixa com un possible desllorigador l'elecció d'un president temporal mentre s'acaba de tramitar la llei que permeti investir Puigdemont a distància | Assegura que "probablement" la independència s'aconseguirà "de la mà del diàleg, la negociació i l'acord" i no descarta tornar a abordar el referèndum pactat amb l'Estat
Màrius Serra | Adrià Costa
Esteve Plantada
01/01/1970
El popular escriptor i enigmista publica "La novel·la de Sant Jordi", un divertit homenatge al gènere negre que publica al segell Amsterdam, d'Ara Llibres