EL PAÍS

«El País», condemnat a rectificar un article crític sobre TV3

El diumenge 12 de novembre, el diari espanyol va publicar en portada titulat "Una setmana veient només TV3" amb dades i afirmacions falses sobre la programació i el tractament informatiu de la cadena

per Redacció, 11 de gener de 2018 a les 19:52 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de gener de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Imatge de l'article que ''El País'' haurà de rectificar


El País, condemnat a rectificar. El jutjat de primera instància número 20 de Barcelona ha dictat que el diari haurà de publicar una rectificació per un article crític amb TV3, segons ha explicat la mateixa televisió pública, que ja va demanar la rectificació. En un primer moment, El País no en va fer cas, però ara la justícia dona dona la raó a la cadena. 


El diumenge 12 de novembre, El País va publicar en portada aquest titular: "Una setmana veient només TV3". El primer titular, però, era "Una setmana a la bombolla de TV3". A dins, a dues pàgines, un gran article crític sobre TV3 i els seus informatius. Es deia que el dia de la vaga general TV3 quasi no s'havia proporcionat dades i havia parlat de seguiment desigual. TV3 sí que va donar diverses dades de seguiment de la vaga i va mostrar-ne molts exemples. 

L'article també assegurava que l'InfoK havia utilitzat la imatge de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart per explicar què és un pres polític: en el vídeo no sortien els "Jordis", sinó dos periodistes del programa infantil.

El 27 de desembre, El País ja va haver de rectificar un article sobre la productora catalana Mediapro arran d'una sentència de l'Audiència Provincial de Barcelona. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

 

Participació