procés català

La CUP, sobre Mas: «Que torni a fer un pas al costat confirma que no anàvem tan mal encaminats»

Carles Riera confia en un "acte de responsabilitat" de les forces independentistes per a la mesa i la investidura

| 11/01/2018 a les 13:11h
Arxivat a: Política, investidura, Artur Mas, PDECat, CUP, procés català, Carles Riera

Carles Riera, en l'entrevista a TV3.


El ja expresident del PDECat Artur Mas va fer el primer pas al costat fa un any, quan va renunciar a seguir sent president de la Generalitat en favor de Carles Puigdemont, com a conseqüència del veto de la CUP a votar-lo la investidura. Dos dies després que hagi renunciat a seguir liderant el seu partit, el cap de files dels anticapitalistes al Parlament, Carles Riera, ha asseverat a TV3:: "Que torni a fer un pas al costat confirma que no anàvem tan mal encaminats".

Així mateix, el diputat electe creu que no només la CUP sinó també el conjunt de les forces independentistes faran "un acte de responsabilitat" en les negociacions per a la mesa i la investidura de la presidència de la Generalitat. Riera ha demanat respectar en la configuració de les institucions els resultats dels 21-D, una majoria "independentista i republicana" i de "resposta al 155 i antirepressió". "Imagini's si desaprofitem l'oportunitat", ha advertit, en tornar a insistir que tindran el "puny tancat" per defensar un govern "republicà" però alhora demanen "dialogar amb perspectiva i generositat per fer possible que aquest govern pugui reeixir" en l'acció de govern.

En línia en la roda de premsa d'aquest dimecres, Riera ha tornat a assegurar que no seran un impediment per a constituir la mesa i la investidura però reclamen que la resta de forces explicitin primer quin és el seu programa d'acció de govern. "Salvada la investidura farà política de peix al cove? Això seria no només una traïció a l'electorat sinó també a l'1-O", ha afegit Riera. Per això esperen que el nou govern es comprometi amb "materialitzar la república". "No serem un actor polític que impedeixi la mesa o el Govern republicà, tampoc el que forci eleccions, però serem molt contundents dins i fora de les institucions perquè no anem enrere", ha resolt. 

Riera també ha admès que la decisió del govern de Puigdemont l'endemà del 27-O els va "decebre". "El context era molt difícil, eren en primera línia de responsabilitat però no van confiar prou en les pròpies forces del moviment republicà, que estic segur que estava disposat a defensar la República de forma no violenta però de forma contundent", ha afegit. En aquest context el dirigent dels cupaires ha tornat a reclamar la via unilateral com "l'únic camí possible" per a una república a Catalunya. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Cupaires, millor que calleu
M.S., 11/01/2018 a les 17:07
+14
-10
Els de la CUP més val que callin. La seva "gracieta" fent xantatge a JxS i forçant la retirada de Mas segurament ens ha costat no ser ara un estat independent. Encara que la gent no s'ho pensi Artur Mas estava molt més decidit i disposat a tirar endavant que no pas Carles Puigdemont. Amb ell de president segurament ara sí que seriem una república catalana independent, i no una colònia sotmesa i represaliada.
Close the Gates!
almogaver.cat, 11/01/2018 a les 17:22
+18
-6
Francament Sr. Riera no cal ser tan miserable (i ja no hi a l'excusa de guanyar vots) Al Sr. Mas li prenen tota la seva hisenda i intenten desprestigar-lo i aisolar-lo. des de el Gobierno i vostè miserablement fa de "maestro tocando" o de la Madelon fent claca. És una llastima i la pressió és molt, molt i molt forta El Gobierno sap a que juga i gent com vostè Sr. Riera no ajuden gaire. Salut Sr. President Mas, i bona sort tingui, en el que emprengui.

Apa...!.
Anònim, 11/01/2018 a les 18:10
+5
-3
Doneu per fets masses qualsevol eufemisme segons el vostre dogma (que m'agradaria saber quin es).
Mentrestant, anar exercint de SANTO OFICIO.
FELICITATS i gràcies per res!.
Sorts
JRRiudoms, 11/01/2018 a les 18:30
+4
-4
Amb un mìnim de sort, a les properes eleccions deixeu el grup mixt per anar a pidolar als carrers deserts.

Atentament
bocamolls
ernst, 11/01/2018 a les 18:36
+6
-2
Després del èxit electoral que heu tingut, podríeu mantenir la boca tancada
Gracies M.H. President MAS!!!!
Cartanya , 11/01/2018 a les 19:13
+5
-5
MH President Mas, vostè ha sigut una victima del sue (meu) poble per les seves conviccions democràtiques. Qui li exigia "POSI LES URNES PRESIDENT" a la plaça Catalunya, ara deixa el càrrec per que creu que es millor que la seva feina la faci algo sense que estigui (per entendre'ns) fitxat. Entenc perfectament, que Espanya esta guanyat finalment la partida, la preso es una amenaça prou dura com per no voler anar-hi o tindrà que tornar-hi. Jo des de la barrera, crec que tot el que s' he avia proclamat en gran euforia, com : Presos al carrer i No esteu sols, han passat a la historia, tenim que treballar, tenim que fer bondat, i tenim que entoma, dia si dia tambe, les demolidores conclusions de la CE, en les que donan carta verda a Espanya per fer nos el que vulguin. Ara i aquí dic que la teoria de Gandhi aquí, no esta funcionan, per que amb Espanya no pots pensar en faci actuacions democràtiques, si no mes aviat que actuara amb la llei del garrot!!!!!.
Crec que finalment el poble els hi ha fallat. I possiblement jo el primer; per que ningú s'enfadi.
CUP
Anònim, 11/01/2018 a les 20:01
+5
-2
els resultats de les eleccions demostren que els del Politburó ja només enganyeu uns quants ciutadans molt i molt crèduls.
Patetics, com sempre
Anònim, 11/01/2018 a les 23:22
+3
-0
El dia que algun dels dirigents de la CUP hagi arriscat i compromés només la meitat del que ha fet el President Mas podreu començar a parlar. La manera tant vergonyosa com vareu obligar Mas a plegar serà una taca permanent a la vostra honorabilitat. Quin poc respecte pel votants majoritaris de l'independentisme que teniu. Ja queda poc perque sigueu extraparlamentaris. Afortunadament.
Confusionisme cupaire
Anònim, 12/01/2018 a les 00:10
+1
-0
No estaveu equivocats quan vau aconseguir que Mas fes un pas al costat.
Però us equivoqueu si atribuiu aquest altre pas a la vostres properes accions
Es el sistema judicial español qui fa fer mes passos al costat a Mas.
No us confongueu!!!!!!!!!
NO US ENGANYEU!!
Anònim, 12/01/2018 a les 00:14
+1
-0
L'acord no és per una via unilateral !!!
Penseu que tots els empresonats han renunciat a aquesta via per tal de sortir de la presó.
Potser caldrà que empresonin a algú de la CUP per tal que repenseu la UNILATERALITAT vosaltres també...