Procés català

Europa desatén la petició de Rajoy de reformar l'euroordre

La Comissió Europea no creu que hi hagi "cap necessitat" de canviar el sistema i ampliar la llista de crims com ha suggerit el ministre espanyol Rafael Catalá

El govern espanyol admet el fracàs de l'ordre europea de detenció contra Puigdemont

| 08/12/2017 a les 18:36h
Especial: 21 de desembre: eleccions Parlament 2017
Arxivat a: Política, Mariano Rajoy, Carles Puigdemont, procés català, Brussel·les, Bèlgica
El ministre de Justícia espanyol, Rafael Catalá, amb la comissària de Justícia, Vera Jourová, aquest divendres | ACN
La Comissió Europea ha tancat la porta aquest divendres a la reforma de l'ordre europea de detenció que planteja el govern espanyol. "No veiem cap necessitat de canviar el seu funcionament pel que fa a la llista de crims", ha assegurat la comissària europea de Justícia, Vera Jourová, en una roda de premsa després de la reunió de ministres de Justícia de la UE que s'ha celebrat a Brussel·les. "Estem treballant per fer millores, però no planegem obrir la decisió marc i introduir els canvis que demana el govern espanyol", ha dit la comissària txeca.

A més, segons Jourová, "estendre el catàleg de crims no resoldria directament" els problemes dels estats a l'hora d'emetre i executar euroordres de detenció. "Hem publicat recentment una guia", s'ha limitat a dir l'eurocomissària, que ha dit que els únics problemes que hi ha en el sistema són "més aviat de naturalesa procedimental", però no de fons.

El ministre de Justícia espanyol, Rafael Catalá, ha volgut plantejar aquest divendres als seus socis europeus una "reflexió sobre la llista de delictes" que s'inclouen en l'ordre europea de detenció. La proposta, que després ha dit que no ha plantejat de forma "oficial" perquè no era a l'ordre del dia, ja ha estat descartada per la CE. 

Catalá ha parlat personalment amb la comissària Jourová en la reunió d'aquest divendres, a qui ha explicat que caldria avaluar "el funcionament" de l'euro-ordre per constatar si provoca "paradoxes o problemes en la confiança mútua". A més, també ha dit que l'euro-ordre "no ha d'estar sotmesa a controls ni procediments llargs", i que ha de ser de caire automàtic perquè els 28 membres de la UE són "estats de dret" amb una "justícia independent". 

Actualment, l'ordre europea de detenció té una llista d'una trentena de delictes pels quals, quan un estat membre demana l'extradició d'una persona cap al seu país, el retorn és automàtic. Un d'aquests delictes és el de corrupció, que la jutgessa de l'Audiència Nacional, Carmen Lamela, va marcar en el formulari d'euro-ordre emès contra el president Carles Puigdemont i els quatre consellers destituïts que són amb ell a Brussel·les. La fiscalia belga, però, va descartar executar l'euro-ordre per corrupció, és a dir, que va descartar l'extradició automàtica, obrint així un procés més complex que requeria equiparar els crims que s'imputaven als líders catalans a Espanya amb d'altres, d'equivalents, al codi penal belga. Tot plegat, estava allargant el procés, que podria haver durant fins a mitjans de gener.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

què es pensen?
Anònim, 08/12/2017 a les 19:11
+45
-3
Potser que poden fer a Europa el mateix que fan a España i fer-se les lleis a mida?. La prepotència d'aquesta màfia no té fi.
Es aquesta la noticia
Anònim, 08/12/2017 a les 19:52
+11
-53
O més aviat es per desviar l'atenció de que Europa passa completament dels indepes? Us heu gastat els calers en anar a Brusel·les i us han ignorat de la mateixa manera que porten fent sempre. Però ells encantats de que aneu a gastar els pocs eurillos que us queden als seus comerços.

Com tapar aquest fracàs? Dient que no li fan cas a Rajoy, jajajajajaj

On anireu a pastar la següent vegada? Que la gent us està esperant per cobrar-vos el doble quan aneu a fer-hi el ridícul.
Excursions europees, manifestacions amb la ultra-dreta flamenca, ser ignorats a nivell mundial, uns gofres y cap a casa, ben pelats de fred i calers. Viatges el tall anglès!!
Unio europea no és "Europa". QUÈ ÉS "EUROPA"?
Anònim, 08/12/2017 a les 19:53
+23
-2
Europa no és la Unió Europea.

Sembla mentida, però cal recordar-ho, perquè amb la baixa cultura política d'aquest país, tothom confon tot.
@què es pensen?
Anònim, 08/12/2017 a les 19:56
+9
-46
Perdona però aquí qui es va fer les lleis a mida veu ser els indepes al parlament. Qui volia ficar els jutges a dit en la república éreu els indepes. Qui s'ha saltat les lleis a conveniència sou els indepes.

O es que el feixisme i el totalitarisme estan permesos si hi ha una estelada penjant? Llavors potser seria mes convenient que canvieu l'estrella de l'estelada per una esvàstica, seria molt més encertat.
Quina tropa!!!
Anònim, 08/12/2017 a les 19:59
+37
-6
Sense haver delinquit mai, ara respiro una mica millor. . . . per que mai se sap de que ens poden acusar aquest neo-franquistas dictatorials que aguantaran fins el últim alè. El dia que els espanyols s'ha n'ha donin, de que els hi estan fen, llavors la seva Espanya sera una autentica democracia, a la qual nosaltres no tindrem res a dir, per que ja fara temps que ens haurem anat.
Europa començar a estar cansada de Espanya?
Anònim, 08/12/2017 a les 20:04
+34
-4
Han malbaratat uns quants miles d`euros, per mirar de ensarronà a la CE. Pero aquest son euros ven gastats oi !!! Montoro. No se si ja portaven regals en ma, o si els hi prometien, entre abraçada i abraçada.
Abuelito dime tu ....
Anònim, 08/12/2017 a les 20:07
+28
-4
jojojojo, tret per la culata, però l´escopeta era de tap de suro
Jajaja
Anònim, 08/12/2017 a les 20:40
+29
-4
Ordeno i mando no funciona a fora.
I Per a 19:52.....
Vergonya la dels unionistes el dia 6 . Que de la multitud que ereu ni s'en parla.
Però qie es pensaven...
Anònim, 08/12/2017 a les 20:45
+11
-0
Si tan defenseu la UE. Sou vosaltres els que us teniu que adaptar al que acordeu al parlament.
O es qie quan hi aneu no esteu pel que teniu que està.?
Vergonya us hauri de fer. I mes vergonya a qui us vota per veure que no us entereu de les coses.
Be que el pible de peu per fer gestions que ens informem dels passos a seguir per no c...la com feu vosaltres espavilats!

Que fotin un 155 a Europa!
Què es pensen aquests fatxes?, 08/12/2017 a les 22:21
+21
-4
Què es pensen aquests fatxes ? Que els seus socis i amics s'acolloniran si els amenacen de dur-hi la guàrdia civil i la policia armada? Aquesta vegada no podran dur el piolín per l'Escalda i els seus canals. Va, que us esperen moltes patacades..!
Per a 19:52 i 19:56 molts petons
Anònim, 08/12/2017 a les 23:52
+15
-3
Ei, neofranquista! Estàs que treus foc pels queixals, oi? Avui la policia belga ha rectificat (al revés que les espanyoles, Barcelona inclosa) i ha xifrat els manifestants en 90.000. Hauries de sentir el que diuen els europeus de debò (no els vividors i estafadors tipus Juncker) de la vostra Espanya de pandereta. Temps al temps i us en anireu de pet a l'Àfrica. Clar que els pobres africans no tenen cap culpa d'haver de suportar gentola com vosaltres.
Apa, xato, petons...al l que és d'on surt la merda que no pareu d'escampar. Perdona però avui m'ha sortit la vena escatològica en veure-us als neofranquistes tan preocupats. Apa, siau!
Per provar...
Quin país!, 09/12/2017 a les 08:55
+2
-13
...ells ho proven. Ja es veurà si Fuigdemont ha obert una caixa dels trons i ha ensenyat als criminals europeus un forat per on escapolir-se.

Tot plegat una notícia menor, però que ja fa contents els indepes i evita que es preguntin on està la notícia de les reaccions europees a la butifarrada a Brussel·les.

Va ser dia 7, dia 8 ningú ha dit res i avui dia 9 es dissabte.

Quan se suposava que dirien alguna cosa, els de la UE?
Boicot espanyol contra la cervesa belga.
Vicenç Ramoneda, 09/12/2017 a les 08:55
+1
-5
El fracàs de l'euroordre espanyola contra Carles Puigdemont genera una onada d'indignació popular que reclama que els consumidors rebutgin els productes amb origen a Bèlgica.

La retirada -percebuda com a humiliant- de l'euroordre de detenció contra el MHP Carles Puigdemont i els altres quatre membres del Govern a l’exili ha generat una resposta popular que exigeix un boicot dels consumidors espanyols als productes belgues.
boicot a tot el que és belga!
Anònim, 09/12/2017 a les 14:40
+6
-0
Sí senyor, boicot! A partir d'ara mateix que s'acabin tots els espectacles de flamenc! Perquè a Bèlgica hi ha flamencs, oi? A més a més flamencs que donen suport a aquesta gent tan dolentota que volen alliberar Catalunya de Caspanya. S'ha acabat el flamenc! Flabiol, Animadas, ja tardeu.
Sempre fent el ridícul
Karlus, 09/12/2017 a les 15:46
+6
-1
aquests feixistes espanyols, son burrus i no tenen vergonya . Típic del criminal feixisme
Nois