Procés català: omplim brussel·les

Sáenz de Santamaría: «Tenir DNI espanyol és el que els ha permès manifestar-se a Brussel·les»

La vicepresidenta espanyola etziba que "en campanya, normalment els candidats van als votants a demanar el suport, i ara alguns votants han hagut d'anar allà on hi ha el candidat, i això ja és significatiu"

Albiol titlla d'«espectacle esperpèntic» la «peregrinació» independentista a Brussel·les

| 07/12/2017 a les 13:50h
Arxivat a: Política, procés català, Soraya Sáenz de Santamaría, consell de ministres, Íñigo Méndez de Vigo, Brussel·les

Las vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáez de Santamaría, no ha entrat a valorar la magnitud de la multitiudinària manifestació sobiranista a Brussel·les que ha sumat 45.000 persones i s'ha limitat a etzibar que "precisament tenir un DNI espanyol i formar part de la Unió Europea (UE) és el que els ha permès anar allà a manifestar-se". I és que, segons ha opinat, els catalans "disposen d'un DNI espanyol i una Constitució que, des de l'ingrés a les comunitats europees, permeten el dret a la manifestació i reunió", el qual és un "dret europeu derivat del fet que Espanya forma part de la UE".


Així, referint-se a la possibilitat que va apuntar Carles Puigdemont de fer un referèndum sobre la permanència de la República catalana al club europeu, Sáenz de Santamaría ha lamentat que "alguns dels impulsors del vell procés estan criticant la UE i els seus drets" i estan "tirant pedres sobre el seus sostre quan no se'ls secunda". Així mateix, ha asseverat que, "en campanya, normalment els candidats van als votants a demanar el suport, i ara alguns votants han hagut d'anar allà on hi ha el candidat, i això ja és significatiu". En tot cas, ha explicat que el govern espanyol no ha parlat amb cap representat comunitari sobre aquesta mobilització.

La vicepresidenta espanyola ha justificat que parlés de "vell procés" pel fet que, segons ha afirmat, els mateixos dirigents independentistes han admès públicament la seva inviabilitat. "El procés és la proposta més anticatalana", ha insistit, ja que ha provocat que "tota Espanya va bé en termes econòmics i Catalunya no". En aquest sentit, no ha volgut entrar a valorar les últimes enquestes i, en concret, una que assenyala que ERC i Junts per Catalunya pugnarien per la victòria, però sí que ha afirmat que els seus candidats, Oriol Junqueras i Carles Puigdemont, en tant que dirigents de l'últim Govern, estan "empatats en el dany social i econòmic que han fet a Catalunya" i, tot i això, no han donat "cap explicació als ciutadans".

Contrast de dades econòmiques

I és que, com ja va sent comú en les últimes rodes de premsa dels consells de ministres, el ministre d'Ensenyament i portaveu de l'executiu central, Íñigo Méndez de Vigo, ha començat contrastant les positives dades econòmiques del conjunt de l'Estat amb les de Catalunya que "ha liderat l'octubre i el novembre la pèrdua de llocs de treball" i ha seguit amb la "fugida d'empreses, segons el ministre, cosa que estaria vinculada a "la situació d'inestabilitat política creada". "Amb el 155, les coses canviaran i ja estan canviant en els sentiments de confiança", ha assegurat, per bé que no es veuran els resultats fins "els propers mesos".

Així mateix, Sáenz de Santamaría encara ha allunyat més la renovació del model de finançament -que, segons la conferència de presidents, havia d'estar llesta aquest 2017- i ha opinat que aquesta qüestió també ha d'abordar-se en la comissió del debat territorial, que ha de començar a treballar el gener, o almenys els seus "principis generals". Vincula, d'aquesta manera, una possible reforma constitucional amb el nou finançament, malgrat que el PSOE ho rebutja, malgrat que reconeix que no cal esperar que la comissió tingui unes conclusions per canviar el sistema, ja que "es pot anar constatant si hi ha prou elements d'acord", si es constata que "hi ha bon clima i sintonia". En tot cas, ha subratllat que cal un "doble acord entre administracions i entre partits polítics".

Desitjos per després del 21-D

Pel que fa al 39è aniversari de l'aprovació de la Constitució, Méndez de Vigo ha destacat que "ha permès el salt més important d'Espanya" i "des de la unitat nacional articulada des del sistema d'autonomies". "Catalunya avança quan comparteix objectius comuns amb Espanya, quan es mou per l'interès general dels ciutadans, basada en polítiques d'integració i no disgregadores", ha asseverat, motiu pel qual espera que el president de la Generalitat que surti del 21-D "sigui el president de tots els catalana i no d'una part, i que les seves polítiques uneixin i no divideixin i tinguin com a objectiu resoldre els problemes de la gent".
 

Soraya Sáenz de Santamaría, després del consell de ministres. Foto: ACN

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Es lo que hay
Jonathan marc, 07/12/2017 a les 14:46
+19
-5
Pues quítaselo!!!
No et fot?
Andreuza, 07/12/2017 a les 14:48
Interessant
+68
-2
Si tinguessin el nostre DNI, el nostre president al seu lloc, el parlament lliure fent les seves funcions, res hi tindríem que fer a Bruseles.

Manifestació i DNI
Anònim, 07/12/2017 a les 14:53
Interessant
+73
-2
Sense DNI espanyol no ens faria falta manifestar-nos.
Seríem un país normal, sobirà i lliure.
DNI
Independentista de naixement, 07/12/2017 a les 15:15
Interessant
+52
-2
No pateixi vice-presidenta. Aviat podrem anar per tot el món amb el nostre DNI , i vostès s'el podrán ficar per on més els agradi . N'estem tan farts de ser espanyols per la força ¡¡
Parla perquè té boca
Anònim, 07/12/2017 a les 15:15
+39
-2
Quines collonades que en surten, d'aquella boqueta espanyola!
Com els hi cou.....
Anònim, 07/12/2017 a les 15:17
+37
-2
que per ells no es mourien tanta multitud....
Jo com que tinc passaport USA no m'he pogut manifestar
Anònim, 07/12/2017 a les 15:19
+46
-2
No m'han deixat entrar a la plaça de Brusseles perque no tinc DNI espanyol.

Es poden dir tantes tonteries com diu aquesta dona?
I amb el català
Anònim, 07/12/2017 a les 15:20
+29
-2
Amb el dni català també hi podrem anar a Brussel.les a denuncuar el nostre veí si ens fa gaire la punyeta
i tant!
Anònim, 07/12/2017 a les 15:22
+31
-2
I tant que és "significatiu" que els votants hagin de recórrer més de mil km per poder donar suport al candidat. Ben "significatiu" de la dictadura que representa la dona aquesta; que, per cert, potser hauria de pensar abans d'obrir la boca
Jo mes bé diria
Berlin, 07/12/2017 a les 15:32
Interessant
+55
-5
Que per culpa del DNI espanyol hem hagut d anar a manifestar-nos a Bruxelles.
Que diu aquesta dona?
Anònim, 07/12/2017 a les 15:58
+28
-2
Que diu aquesta dona?
Que per manifestar-se a Bélgica, no mes poden fer-ho els que tenen DNI Espanyol?
La resta d'Europeus no poden si no tenen DNI Espanyol?
Jo flipo, savia del Ia soberbia i egocentrismo del Regne de Castella, pero no fins aquest punt
Que diu aquesta gent?
Ciutadana farta, 07/12/2017 a les 16:09
+20
-2
Molts voldriem el dni catala , tenim de moment l,español perque no hi ha mes remei, que diu aquesta dona ?amb el dni catala no ens caldria anar enlloc a fer manis , ja no caldria
D,on no ni ha.......
Anònim, 07/12/2017 a les 16:18
+22
-2
Precisament per ser espanols hem tingut que mobilizar-nos, aquest comentari dona fe de la talla de la "vicepresidenta" del gobern espanyol, pero clar tenin al damunt al que diu, que "los españoles son mucho españoles" o algo semblant, jo no ho se traduïr.
el dni español es una obligacion no una decision
Anònim, 07/12/2017 a les 16:25
+18
-3
dignidad
usted lo ha dicho los del pp tienen que ir a pedir el voto el gobierno catalán lo que tiene es dignidad como la gente que piensa mejor con ellos que contigo
Qué pone en tu DNI?
Anònim, 07/12/2017 a les 16:30
+23
-2
En altres paraules, tota una vicepresidenta etzibant el caspós "que pone en tu DNI?"
Ignorant
Anònim, 07/12/2017 a les 17:21
+16
-3
Que no sap que per circular per Europa no cal ni el DNI . I si som a la UE no es gracies al PP precisament !!! Si no a un referendum i la vooluntat del poble
FA MAL
JO MATEIX, 07/12/2017 a les 17:47
+21
-2
Mentre que el PP i companyia han de sortir de casera de vots, haviam qui pica, el "aburregat i manipulat" poble català escullim qui volem que representi el nostre projecta. Si cal anem al extrenger, i si cal amb el vostre DNI. SI tinguessim el nostre nostre no haguesim tingut que manifestarnos a Bruseles
.
Anònim, 07/12/2017 a les 18:22
+15
-1
Abans apàtrida que espanyol.
obsessió
Anònim, 07/12/2017 a les 18:28
+18
-1
Tota la vida dient-nos "polacos", i ara no paren de dir-nos "españoles"!!
La pica de Flandes
Anònim, 07/12/2017 a les 20:14
+13
-1
Recorda Saenz, que fa uns 400 anys Flandes formava part de l'Imperi Espanyol i que els de Flandes també tenien el DNI espanyol i que el Duque de Alba feia penjar als sediciosos i el revoltats independentistes a la plaça de la manifestació d'avui. Encara us recorden.
Quin raonament ....
Anònim, 07/12/2017 a les 20:30
+8
-1
... a la seva alçada!
Document Republicà de Identitat
Anònim, 07/12/2017 a les 21:15
+9
-1
si tinguesim "DRI" català, no ens tindriem que manifestar a Brusel.les
DNI
Anònim, 07/12/2017 a les 21:19
+11
-1
Si no tinguessim DNI espanyol no ens hagues estat necessari desplaçar-nos a Bruseles. Seriem un Estat sobirà i independent que es el que volem. Si som encara espanyols o som per la força el que implica que Espanya es una merda d'estat perque si fos un estat atractiu ningú i voldria marxar.
Mucho rollo
Anònim, 07/12/2017 a les 22:37
+10
-2
Si si... mucho rollo con el DNI, España y Europa, pero no veas la cara de cabreo que me lleva hoy la tipeja esta. Como se nota que la manifestación en Bruselas ha sido un ROTUNDO ÉXITO y la tía está rabiosa que muerde. Pues ya sabes lo que dijo Herodes. ja ja ja ja...
DNI
Anònim, 07/12/2017 a les 22:44
+11
-1
Seran amos de la nostra terra, però mai de la nostra gent.
Intentareu que el poble català desapareixi, intentareu que l' economia catalana sigui residual, però mai tindreu el cor, el coratge la il.lusió de crear un futur prosper per a un país. Perque no teniu futur, us el heu destrossat en la corrupció.
Visca Catalunya lliure.
Que diu ara aquesta fatxa?
Anònim, 08/12/2017 a les 10:19
+0
-0
No volem ser, ni som, ni serem mai espanyols, foteu-vos espanya, la monarquia, i el vostre taran-na, on vos capigue. per circular per Europa, no es menester el vostre DNI fastigos, som Europeus perque ho hem triat en votacó, 0 es que vos penseu que en la República no tindrem document acreditatiu? Visca la República.

La manifestació de Brussel.les, os passarà factura, amb la cara que fas a la foto ja pagueu, Amb la votació de l1 Octubre, escanya ja no tornara a ser mai mes el que era, nomes amb la represió i l'us de la força frenareu el nostre proces, pero mai mes ens doblegareu, sempre estarem aquí.
Per a treure'ns el DNI caldrà una altra DUI
Anònim ( Carnet ), 10/12/2017 a les 18:13
+0
-0
Els carnets seran sempre nostres !