Procés català: Omplim Brussel·les

L'independentisme desborda el cor d'Europa amb 45.000 manifestants

La policia belga certifica una xifra que supera totes les expectatives dels organitzadors i que ha obligat a canviar el punt d'inici de la manifestació "Wake up Europe"

L'ANC i Òmnium exigeixen que Europa "modifiqui l'actitud" i forci l'Estat a dialogar per consolidar la República

Manifestació «Omplim Brussel·les»

VÍDEO L'acte polític complet de la gran manifestació independentista a Brussel·les

, Enviat especial a Brussel·les | 07/12/2017 a les 12:40h
Arxivat a: Política, Òmnium, independentisme, CUP, Omplim Brussel·les, Carles Puigdemont, Bèlgica, Brussel·les, JuntsxCat, ERC, Govern, eleccions Parlament 2017, ANC, Marta Rovira, procés català, manifestació, Unió Europea
L'èxit de la manifestació independentista a Brussel·les estava assegurat però ha desbordat totes les expectatives. La policia de la capital belga ha xifrat en 45.000 assistents el "recompte oficial" de la marxa "Europe Wake Up. Democracy for Catalonia". És la manifestació convocada per no belgues més gran de la història de la capital comunitària i, de fet, una de les majors en general. L'independentisme ha fet una demostració de força al mateix temps que ha deixat un missatge clar a les institucions europees pel suport a Rajoy: "Així no".
 
De fet, la policia de Brussel·les ha acabat optant per canviar el punt d'inici i allargar el recorregut ja els manifestants havien desbordat el parc del Cinquantenari tal com mostra la imatge aèria. La manifestació havia d'arrencar a les 11.30 però ho ha fet pràcticament mitja hora després. L'acte polític, que havia d'acabar a les 2 del migdia, no ha pogut començar fins a les 13.30 ja que la capçalera ha tingut molts problemes per accedir a la plaça Jean Rey.

Amb estelades, bufandes grogues i pancartes reclamant la llibertat dels presos, els manifestants han recorregut el barri europeu, des del Parc del Cinquantenari, passant per davant de les seus de la Comissió Europea, el Consell i l’Eurocambra. La gran afluència de manifestants també ha obligat a tancar l’estació de metro i tren de Schumann.
 
Milers de catalans s'han desplaçat en avió, tren, cotxe, autocar o furgoneta les darreres hores a Brussel·les per portar les seves reivindicacions a la porta, literalment, de les institucions comunitàries. "Volem que passin coses, que Europa ens escolti", explicava fa uns dies un dels promotors de la idea. Entre els 45.000 manifestants hi destaca la presència del president Carles Puigdemont que ha arribat amb una bufanda groga en suport als presos polítics, així com dels quatre consellers a l'exili i representants de les entitats i els partits independentistes.
 
Carles Puigdemont, amb bufanda groga a la manifestació amb Toni Comín. Foto: ACN

Les autoritats belgues ja havien advertit que es tractaria d’una manifestació multitudinària que pot provocar problemes de circulació, i és que les entitats organitzadores esperaven superar amb escreix les 20.000 persones i mitjans belgues apunten –com ha acabat passant- que la xifra de manifestants s'acostaria als 50.000.

La manifestació ha arrencat poc abans de les 12 del migdia i ha recorregut dos quilòmetres quilòmetre pel barri europeu. Ha passat per davant de la Comissió Europea i el Consell d’Europa, i ha acabat a la Place Jean Rey s'ha celebrat l'acte polític.

A continuació, el vídeo íntegre de l'acte polític.


L'ANC i Òmnium exigeixen que Europa "modifiqui la seva actitud" i forci l'Estat a dialogar

En l'acte polític posterior a la manifestació d'aquest dijous a la capital de Bèlgica, el vicepresident de l'ANC, Agustí Alcoberro, ha exigit que Europa "modifiqui la seva actitud" i forci l'Estat espanyol a iniciar el "diàleg polític" que ha de conduir a la "consolidació de la República".

A més, el vicepresident de l'ANC ha augurat que la bandera europea tindrà "aviat" una nova estrella que serà "groga", en referència al color que simbolitza la reivindicació perquè els "presos polítics" surtin de la presó i el Govern destituït torni a Catalunya. Al seu torn, el portaveu d'Òmnium, Marcel Mauri, ha destacat que Catalunya és "europeista" i "mediterrani", i ha subratllat que els catalans miren Europa com a "garantia de diàleg".

A continuació, recull de fotos i vídeos de la manifestació.
 

Imatge general de la manifestació «Omplim Brussel·les» el 7 de desembre a la capital europea. Foto: ACN

 

Un grup de participants de la manifestació de Brussel·les, sota la pluja. Foto: ACN

 

La manifestació de Brussel·les ha aplegat 45.000 independentistes. Foto: ANC

 

Capçalera de la manifestació independentista a Brussel·les Foto: ANC

 

Estelades a Brussel·les. Foto: ANC

 

Independentistes al Parc del Cinquantenari de Brussel·les. Foto: ANC

 

Centenars d'independentistes una hora abans de l'inici de la manifestació Foto: Marcel Caner

 
Els independentistes ja es fan notar a Brussel·les des primera hora Foto: NacióDigital
 

El metro de Brussel·les, ple de catalans Foto: NacióDigital

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Gran cop d'efecte al cor d'Europa
Anònim, 07/12/2017 a les 12:55
+46
-30
Molt bé. Ara hem de fer el mateix a CAT, dia a dia, massivament. Perquè encara a Barcelona no he vist propaganda //*// Només de Cs i el PSOE. Suposso que ho fan amb els diners que ens han pres per les fiançes dels presos politics, canalles.
ho rebentarem tot !!
Anònim, 07/12/2017 a les 13:38
+47
-28
el món (que vulgui saber-ho) sap que demanem una causa justa i democràtica. INDEPENDENCIA !!! de la forma més pacifica. Gobierno de España.... nos vamos....y no volveremos. jamás !!!!
2017
Anònim, 07/12/2017 a les 14:07
+43
-57
La capacidad de hacer el ridículo por parte de la plataforma no tiene límite.
Moltes gràcies a tots
Anònim, 07/12/2017 a les 14:41
+53
-24
Moltes gràcies a tots els que heu pogut anar. El que no hem pogut anar estem amb vosaltres.
A TV3 no li han permès d'emetre en directe la manifestació.
Salut!
Emocionant
Anònim, 07/12/2017 a les 15:06
+43
-82
No tinc paraules per expressar la vergüenza ajena que me da al ver esto. Ni los ciudadanos con menos recursos con menos estudios con menos medios con una dictadura en su Gobierno de verdad y no como lo vuestro harían semejante barbaridad , primero molestando a otro país en todos los aspectos y por sobre todas las cosas burlarse del resto del mundo del resto de personas que realmente viven en dictadura que realmente viven en precarias condiciones que no tienen una buena seguridad social, calidad de vida, poder adquisitivo . Asco dais ASCOOO
Es això, companys, es això
Andreuza, 07/12/2017 a les 15:19
+49
-27
Orgull de país!!
Indignant. Democràcia ara!
Anònim, 07/12/2017 a les 15:46
+53
-30
Una vergonya el que fa la junta electoral amb TV3. No han pogut retransmetre en directe el discurs del nostre legítim president Puigdemont. El dia més trist per TV3. No ho perdonarem mai. Pagareu tot el que ens esteu fent senyors de la ultradreta. Una abraçada per tot l'equip de TV3.
Espero la llista...
Quin pais!, 07/12/2017 a les 15:56
+20
-35
...la llista dels pertis i associacions de tota Europa que han donat suport a la manfiestació. A veure si hi ha pebrots de dir amb quins "amics" es troben els independentistes quan desfilen per Brussel·les...

Pista: la policia belga ha interceptat com a mínim una senyera amb una esvàstica, poc abans de tancar la estació de metro del barri europeu.
2.000.000
Anònim, 07/12/2017 a les 16:07
+21
-31
45000??? mentira!! jo crec que son uns 2.000.000 de persones les que he vist a la manifestacio, un exit aclaparador, jo crec que ara si Europa ha vist que Catalunya es un Pais molt gran i que Espanya es una merda de Pais que roba, i que possa a la preso inocents que no han fet res de res. Tot Europa ens apoya i ara si que ja pot tornar a Catalunya que el 95 % del catalans volen la independencia.

el dia 21 de Diciembre arrasaremos Catalunya. VISCA CATALUNYA!!!!

Si eso fuera cierto porque cuando se proclamo la simbolica republica toda Catalunya no se hecho a la calle? porque toda Europa no apoya a los nacionalistas y España es un Pais democratico.
Los independentistas se han cargado Catalunya y lo pagaran muy caro. la sociedad esta dividida y hay que volver a la normalidad y que no se violen los derechos de los catalanes, que desaparezca el sindrome del pensamiento unico y no se obligue a nadie a tener que hablar o escribir en un solo idioma. Libertat de expresion!!! Si
El debat d'aquesta nit
Anònim, 07/12/2017 a les 16:23
+17
-10
El representant d'ERC no serà Marta Rovira, dada molt significativa. La rao oficial és que com que ha anat a Bruselas era tot molt just però crec que s'han adonat que no és la persona adecuada. D'altra banda sap molt de greu que Junqueres sigui a la presó i Comin exiliat però la veritat és que han sigut uns pèsims gestors de les seves respectives àrees; l'Oriol d'economia és un zero i de la sanitat no cal ni que hem parlem.

La veritat és que ERC va demostrar al tripartit i ara que no son bons gestionant, els consellers son persones poc formades en l'àmbit que han de dirigir. N'hi ha cap empresari o autònom aquí que contrataria Junqueres per dirigir la seva empresa sabent que es historiador i que no te cap experiència en l'àmbit econòmic ?
Sols 45.000??
Jan Original, 07/12/2017 a les 16:29
+26
-20
Llàstima, si els haguesin contat alguna guardia urbana de Catalunya ja en serien 450.000.
Més!
Pere Masac, 07/12/2017 a les 16:58
+22
-6
D'aquí al 21, tots a votar per Catalunya!!!
Sols 45.000??
Jan Original, 07/12/2017 a les 16:59
+22
-14
Llàstima, si els haguesin contat alguna guardia urbana de Catalunya ja en serien 450.000.
No entenc...
Jo mateix, 07/12/2017 a les 17:08
+10
-17
... que hi hagi puntuacions negatives als comentaris dels trolls a sou del C N Intoxicación. Proposo ignorar-los totalment.
Temps al temps
Anònim, 07/12/2017 a les 17:19
+20
-17
Sort que l'han contat els belgas perque si fos per societat civil o els fatxes de guardia dirien que han punxat i només havia dos o tres. Els pobres fatxes per molt que posibn trolls a¡munt i aball no poden amagar la realitat. El seu món s'enfonsa i ells creuen que negant la relitat no passarà. Penosos.
Temps al temps però veurem molt fatxes tan cofois ara que maneguen les cireres a espanya mossegar la pols.. i no haurem d'esperar tan com als amics seus de l'alemanya que varen marxar a uruguay.
Ni caso
Anònim, 07/12/2017 a les 17:20
+19
-21
Me da la impresión de que en Bruselas andan ocupados en cosas realmente importantes como, por ejemplo, la capitalidad de Jerusalén,reconocida pro Trump.
Increíble
Anònim, 07/12/2017 a les 17:20
+26
-27
5 días de turismo en Bruselas, esto es un pueblo oprimido? Es que yo alucino.
Trolls
Anònim, 07/12/2017 a les 17:28
+16
-14
Tan sólo con esa definición, se definen ustedes los independentistas. Otros rompian cristales de tiendas y escaparates, cosían estrellas en la ropa, otros enterraban en las cunetas, otros reprimieron durante 40 años a los que no pensaban como ellos. Otros hacían gulag en Sibería Y ASÍ PODRÍA SEGUIR Y SEGUIR.

Mucho cuidado con este tipo de manifestaciones, parece que el pensamiento sólo puede ser único. Es decir, ignorar a los troll, como algunos dicen, es ignorar a a la mitad de Cataluña.

¿No era esto algo amable y llenos de sonrisas?

¿Alguna de las soluciones enumeradas al principio son las que van a utilizar para esa mitad de troll?

Un saludo
Emocionant! Un fart de plorar!
Anònim, 07/12/2017 a les 18:11
+23
-16
Un orgull de nació. Orgullosa de ser catalana. Muach! Muach! Als comentaris negatius dels unionistes ni cas. Se'ls hi menja l'enveja ji ji. Gràcies a tots. Gràcies president!
A molestar
f b, 07/12/2017 a les 18:16
+16
-18
No tenías bastante con molestar aquí a los ciudadanos que no quieren ni oír hablar de lo vuestro, que os habéis ido a molestar a los ciudadanos de Bruselas. Contentos estarán los que hayan tenido hoy que sufriros.
I ara què?
Anònim, 07/12/2017 a les 18:33
+7
-8
Quina autoritat europea ens ha rebut? I ara què? Qui ens ajudarà el 22D? Serem una república independent el 22 si guanya Puigdemont?
sin ninguna duda un gran exito
Anònim, 07/12/2017 a les 18:44
+13
-8
Nunca se realizo una manifestacion tan grande y los catalanes han puesto el liston muy alto.
Som una república
Anònim, 07/12/2017 a les 19:22
+8
-5
Vergonya, així s'expressa l'estat espanyol:

"No ocurre lo mismo respecto a alguno de los investigados que hoy se contemplan, concretamente respecto de D. Oriol Junqueras i Vies, D. Joaquim Forn, D. Jordi Sánchez Picanyol y D. Jordi Cuixart Navarro, cuyas aportaciones están directamente vinculadas a una explosión violenta que, de reiterarse, no deja margen de corrección o de satisfacción a quienes se vean alcanzados por ella"

Via fora els adormits!
Impacto mundial
Anònim, 07/12/2017 a les 19:26
+16
-8
Después de unos días de bajadas,hoy las bolsas han subido,con el IBEX a la cabeza.La mejor prueba de que,salvo los abducidos, ya nadie se lo cree.
Orgull i dignitat
Pirineus, 07/12/2017 a les 19:48
+10
-8
Emocionat de veure on és capaç d'arribar la força de CAT.
Societat dividida? Fractura social? Mireu, els catalans que ens en sentim, també els que tenim orígens a Ñ (i als que no deixem d'estimar) estem FARTS dels espanyolistes que no tolereu una altra forma de sentir i pensar. Sí, però no ho diem en públic, ni ho demostrem amb insults, agressions o violència, com sí que feu a l'inversa. Us respectem i callem, però interiorment estem CANSATS de la vostra actitud. Aguantem... Tot i que no és fàcil.
Felicitats a tothom que ha fet l'esforç personal i econòmic de viatjar a Brusel.les. Que torneu sans i estalvis.
Tant de bo demostrem que som majoria, i tot aquest menyspreu i humiliació que rebem s'acabi.
Com tenim un altre tarannà, tranquils, no us el tornarem.
Visca la República.
Llibertat presos polítics.
Rajoy también manipula a Trump!
Anònim, 07/12/2017 a les 21:01
+5
-0
Mala sort! Poc o res a interesat aquesta manifestacio... Jerusalem es portada.!

A veure si Puigdemont reconeix Jerusalem capital d'Israel!

Mariano ets un crack nomes manipules jutges, fiscals, ara el Trump!

Trolls
Anònim, 07/12/2017 a les 21:04
+12
-12
Que passa amb aquesta notícia, han entrat tots els ciudadanus per votar negatiu als comentaris?? Poca feina nens, aneu a l'ABC o a la Razon, us sentireu com a casa... sempre hi quan no digueu que sou catalans, és clar...
Estáis despertando algo....
Anònim, 07/12/2017 a les 21:32
+9
-9
El nacionalismo fanático, está despertando a muchas personas, que desconocían el odio existente hacia su pueblo (España). Vamos a tener que despertar, es cierto, y espabilar un poco.
aixi si
2Anònim, 08/12/2017 a les 01:30
+4
-5
Si señor¡¡
eso es cumplir con los ideales:
os quereis marchar de España y ya os habeis ido 45000. siguiendo el ejemplo del lider. eso es ser coherentes . Imagino que habreis dicho ADEU ESPANYA.

eso si: NO VALE VOLVER. SI QUEREIS MARCHAROS DE ESPANYA OS QUEDAIS ALLI.

ADEU DESDE ESPANYA
JXS va ser un bon govern.
Anònim, 08/12/2017 a les 02:27
+5
-2
Junqueres un magnífic gestor de la conselleria d'Hisenda, va aconseguir una excel·lent promoció econòmica, millorar pressupostos socials, reduïr el frau fiscal i eixugar part del deute.
Bona gestió també dels altres consellers als diferents departaments...
L'acord és el que feia que cada partit de JXS aportés el millor. Si després de les el·leccions s'ajunten poden tornar a fer una molt bona feina.

Els debats de les teles són un pal.
Els contraris al 155 no poden parlar clar perquè no volen malentesos a causa dels companys empresonats, a més, saben que els votarem igual.
Els pro 155 no tenen autoritat moral ni nivell. Uns perquè l'unic que tenen entre celles és la dissolució de Catalunya i altres perquè després d'avalar l'atac a les institucions catalanes, tenen el cinisme de posar-se la pell de be.
Els comú tiren de dialèctica emfàtica però tothom ja se sap de què van.
Per fi
Anònim, 08/12/2017 a les 08:55
+5
-2
Veieu com els que esteu en contra aqui no teniu cap problema per expressar la vostra opini?
Això si, si ho feu feu-ho amb respecte com ho fem els altres.
A veure si n'apreneu!
Aqui està la diferencia amb la tolerancia .
La policia federal belga xifra en 60.000 els assistents a la manifestació.
Vicenç Ramoneda, 08/12/2017 a les 09:51
+1
-0
La policia federal belga xifra en 60.000 els assistents a la manifestació.
Finalment. la policia federal belga ha xifrat en 60.000 els assistents a la manifestació d'aquest dijous a Brussel·les, i no en 45.000, tal i com ha informat la policia municipal de la capital belga. Així ho han informat les fonts que han participat a reunions amb les policies belgues (municipal i federal).