La «war room» d'Arrimadas: granítics, desvergonyits i fidels a Rivera

L'equip de campanya de Ciutadans és el mateix que ha dirigit les eleccions espanyoles del 2015 i 2016 | Fernando de Páramo és la figura clau de l'engranatge electoral taronja

Inés Arrimadas presidint una reunió del grup parlamentari de C's.
Inés Arrimadas presidint una reunió del grup parlamentari de C's. | ACN
10 de desembre del 2017
Actualitzat el 31 d'octubre del 2019 a les 14:18h
Als dirigents taronges els agrada repetir que fan el mateix discurs a tot arreu de l'Estat. Però també es pot dir que, per Ciutadans, totes les campanyes són la mateixa. I la millor prova és que l'equip que dirigeix l'engranatge del partit de cara al 21-D és pràcticament el mateix que el de les eleccions espanyoles del 2015 i el 2016. De fet, és també l'equip que va conduir l'estratègia de la formació en les catalanes del 27-S. A la cúpula de Ciutadans estan convençuts que si una cosa funciona, no cal canviar-la.

José Manuel Villegas, el secretari general del partit, advocat format a la UAB, és el president del comitè electoral. És en aquests moments el número dos de Ciutadans i l'ombra d'Albert Rivera. Té al costat Fran Hervías, el secretari d'Organització, l'home de l'aparell, geògraf de formació, un altre dirigent sorgit del nucli dur català del partit. Hervías és qui ha anat dirigint la implantació dels taronges a tot l'Estat. Amb ells hi ha Fernando de Páramo, sens dubte l'home fort de la campanya. Tots ells formen un equip granític, absolutament fidel a Rivera i desvergonyit a l'hora de plantejar la campanya. 

Tots ells estan enderiats en el món de la comunicació política. I tenen una campanya com a gran referent: la primera de Barack Obama, l'any 2008, quan el candidat demòcrata va arribar a la Casa Blanca. La capacitat de la maquinària del jove senador d'Illinois ha substituït la mítica campanya de John Kennedy del 1960 en l'imaginari de molts comunicòlegs electorals. Potser per això els candidats de Ciutadans repeteixen tant aquests dies el "Sí que es pot".

El més jove... i madridista acèrrim

Fernando de Páramo, secretari de Comunicació a l'executiva de Ciutadans, és llicenciat en dret i periodisme, i té un màster de l'IESE en gestió d'empreses de comunicació. Es destaca sempre en ell la seva joventut -acaba de fer 30 anys- i la seva habilitat en les xarxes socials, que tan útil ha estat pel partit. Però al parlar d'ell no es pot obviar una de les seves facetes vitals: el seu madridisme acèrrim, que explicitava en les seves col·laboracions al portal merengue Defensa central. En política, però, treballa per una culé empedreïda com Arrimadas.   
 

Fernando de Páramo, un home clau en la campanya de Cs. Foto: ACN


És De Páramo qui és al darrere de moltes de les iniciatives estratègiques de la campanya de Ciutadans, ara centrada en la conquesta del vot útil. Sobretot les que tenen a veure amb la imatge que vol mostrar el partit de Rivera. Una de les decisions de l'equip de campanya va ser centrar-se en la figura d'Inés Arrimadas com a element nuclear. De fet, aquesta ha estat la primera campanya en què Arrimadas apareix en els cartells sense la companyia de Rivera. Ja fa temps que Rivera té clar que la líder de Cs a Catalunya vola sola.    

Atrevir-se a la Catalunya profunda

Aquest cop, la war room d'Arrimadas ha decidit programar actes fora del territori on ha crescut de manera més notòria. La candidata a la Generalitat, Inés Arrimadas, trepitjarà territori a la Catalunya comarcal: dilluns vinent serà a Vilanova i la Geltrú, el 19 anirà a Manresa, el dia 18 a Premià de Mar... I el dimarts 19 anirà a Figueres, un territori difícil per Ciutadans.  

El partit taronja ha perdut por a moure's fora de Barcelona i l'àrea metropolitana. Un tema de discussió durant la precampanya va ser si també es duia la candidata a Vic. Això equivalia, en paraules d'un membre del partit, a "anar directament a la boca del llop". Finalment, es va desestimar. Però aquest cop a Ciutadans van a per totes i volen escenificar que es veuen capaços de competir en qualsevol racó del territori.