Eleccions Parlament 2017

Puigdemont no descarta seguir amb la via unilateral després del 21-D

El president de la Generalitat demana al "tripartit del 155" que respecti el resultat de les eleccions

JxCat avisa ERC que legitimarà el 155 si impulsa un candidat alternatiu a Puigdemont

| 30/11/2017 a les 08:59h
Especial: 21 de desembre: eleccions Parlament 2017
Arxivat a: Política, Junts per Catalunya, Carles Puigdemont, eleccions Parlament 2017, procés català
El president Carles Puigdemont i els candidats de Junts per Catalunya durant una visita a Bruges | @elsmatins
El president de la Generalitat i candidat de Junts per Catalunya, Carles Puigdemont, ha evitat descartar seguir amb la via unilateral després de les eleccions del 21-D si hi ha una majoria independentista. Puigdemont ha indicat, en una entrevista a Els Matins de TV3, que davant del "tripartit del 155", en referència a PSC, Cs i PP, que "ha actuat de manera unilateral", no pot "excloure res".

En aquest sentit, ha qüestionat si les mesures d'intervenció de l'autogovern català van ser "dialogades amb la societat catalana" i si la "violència policial" va ser "dialogada". Puigdemont ha assegurat que l'Estat "no vol diàleg" i ja ha estat actuant de manera "unilateral". Davant d'aquesta situació, el president cessat pel 155 ha plantejat: "Ens hem de resignar? Hem de ser servents dels que tenen voluntat d'imposar-nos? Què hi pot haver d'unilateral en fer cas a una majoria absoluta del poble de Catalunya?".
 

Des de Brussel·les, el president també ha demanat als unionistes que respectin els resultats de les eleccions i la voluntat del poble català, i explicar si retiraran el 155. Puigdemont també ha denunciat que "una part important de les opcions" que els catalans poden triar a les eleccions "no tenen les mateixes condicions" que altres candidats arran de la persecució judicial.

Un nou Govern que no deslegitima l'anterior

Puigdemont també ha indicat que el nou Govern s'haurà de formar en base als resultats electorals però que "en cap cas" hauria de passar per "deslegitimar" l'executiu que ell ha presidit ni les anteriors eleccions del 27-S de 2015.

Sobre la seva situació a Bèlgica, el candidat de Junts per Catalunya ha insistit que no l'hauria de perjudicar a nivell judicial. "Nosaltres no hem estat ni un sol minut fora de la justícia", ha indicat Puigdemont, que ha afirmat que "en tot moment" ha estat "en situació d'absoluta legalitat". I ha mostrat "confiança màxima amb el que pugui decidir la justícia belga".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Cavernarios
Anònim, 30/11/2017 a les 10:04
+29
-30
Así es esta gente totalitaria, hay que obligarlos a cumplir la ley. Hay que dar las gracias a la UE y a España por pararles los pies a estos populistas nacionalistas que se equivocaron de continente o de siglo, o de ambas cosas
No ha passat res.
Anònim, 30/11/2017 a les 10:10
+18
-7
El 155, el govern destituit. consellers a la presó... i no ha passat res. Es dur dr-ho però la gent està ara més tranquila que fa un mes. Ni vagues, ni movilitzacions, ni rebelió... res de res. I considero un greu error la presència dels empresonats a les llistes; la previsible excarcelació sota fianÇa farà que hagin de mesurar tot el que diguin d'aquí en endavant ja que si no poden tornar a entrar en qualsevol moment i perdre la fianÇa.

Això fa perdre molt en la campanya i deixa a Puigdemont tot sol en la llibertat de parlar, però molt del que diu el president no és el més adient pels nostres interesos, anb l'intent de prendre vots a ERC també té als unionistes permanentment motivats i amb moltes ganes de votar. va tenir la seva oportunitat ara hauria haver sigut l'hora d'altres. A més els comuns mai votaran per fer president a Puigdemont encara que sigui simbòlicament, com perdem la majoria absoluta serà tot un desastre. L'existència de dues llistes ja és un desastre.
opa opa opa!
Anònim, 30/11/2017 a les 10:15
+12
-13
La via unilateral ja la podeu descartar del programa.

No hi hà, ni hi haurà prou suport popular.
No tenim exercit que pugui defensar una DUI.
europa No ens vol fora d'españa.
españa ens prefereix MORTS abans que separats.

Es bó que tots posseu les cartes sobre la taula, i que la gent poguem decidir a qui votar.

Perque aquestes son les eleccions més dificils que hem tingut fins ara.

Polònia
Anònim, 30/11/2017 a les 10:57
+7
-9
Junqueras: Carlitos, vine a visitar-me, que som el més votat
Puigdemont: Escolta noi, que jo som el presi. I si no ho reconeixes... ets un espanyol!!!! boti boti boti espanyol qui no boti....boti boti boti... A més, tú estàs tancat i jo som a Brussel·les. I no de turista, eh?? no comencis. Que des d'un hotel es resolen mooolt millor els problemes socials i de retallades dels catalans...
Marta: ja comencem? el típic masclisme... català, això si, però masclisme. Després direu que som presidenta pel 155!! eh? ja el not...fa pudor de mascle. Català, això si.
Puigdemont: aquesta Marteta...
Marta: i no em diguis Marteta!! misògin. I tú tampoc!
Junqueras: però Marteta...
Unilateral no! si us plau
Anònim, 30/11/2017 a les 11:09
+30
-11
M'agradaria saber si els estudiants estan disposats a prescindir de l'Erasmus, si els pagesos o els científics de les ajudes europees, si volem viure en un clima d'incertesa i angoixa durant els pròxims anys, tot per canviar la senyera per l'estelada.

Hem de posar seny i fet propostes multilaterals!

Ja tenim un Kim Jong-Un, no volem dos!
Perseverancia
José Luis, 30/11/2017 a les 12:01
+14
-9
Soy oscense. La experiencia de Catalunya debe significar mucho más que cumplimiento de deseos pragmáticos. Aspiro a que el alma catalana adquiera la responsabilidad de catalizador, detonador para el cambio que muchos esperamos en esta España y Europa deshumanizadas.
Perseverancia es lo que os ofrezco.
Puigdemont, des de Belgica
Anònim, 30/11/2017 a les 12:37
+13
-7
ves dient parides!
A la presó es veuen i diuen les coses d'un altre cantó!!
La dictadura espanyola.
Vicenç Ramoneda, 30/11/2017 a les 13:56
+6
-12
La dictadura espanyola.

"El dret internacional reconeix el deure d'ingerència de la comunitat internacional en els casos en què un Estat procedeixi amb repressió i injustícia en contra del seu propi poble o part d'ell"
254 diputats del Congrés, els del PP, PSOE i C’s, donen suport activament a l'estat d'excepció encobert del 155 a Catalunya, és a dir, una norma de plens poders que suspèn de fet la Constitució. Ja no és una dictadura del PP, sinó de gairebé les tres quartes parts de la càmera. Si afegim els 71 diputats de Podem que, sense formar part del bloc del 155, el toleren doncs, podent, no ho han recorregut davant el Tribunal Constitucional, arribem a 325 escons, el 92 per cent de la cambra. Pràcticament tots els representants espanyols. Això és ja una dictadura espanyola a seques, una dictadura de la majoria espanyola sobre la minoria nacional catalana, sobre una minoria estructural.
Llegir tot l’escrit a :



 
Adeu espanya
Anònim, 30/11/2017 a les 14:10
+13
-6
No hi ha cap més solució que la República Catalana

Visca Catalunya lliure
Incoherència
Anònim, 30/11/2017 a les 16:42
+10
-6
La via unilateral ja la tenies però vas fugir, no has sigut coherent amb el que vas dir mentre hi ha gent a la presó, està bé dir aquestes coses des de Brusel·les però vine aquí i jugat les garrofes si ets tan valent. Cada dia més decebut amb les declaracions d´aquest senyor
som-hi
Anònim, 30/11/2017 a les 18:16
+0
-4
Em pregunto si totes aquestes respostes escrites a corre-cuita són del mateix troll o d'un grupet selecte de trolls unionistes. El que és evident és que si hi ha majoria independentista la via no sé quina serà però la direcció serà la de la independència de Catalunya. I també és evident que si Espanya està disposada a utilitzar la violència per impedir-ho i Europa ho aplaudeix, aquest cop haurem de canviar d'estratègia i segurament actuar d'una manera molt, molt diferent.

No dic de quina manera, però està clar que tot apunta a una duresa molt major en tots els aspectes. Així estan les coses, són els espanyols els que han decidit apostar per una resposta de guerra i demonització de l'adversari davant una aposta democràtica i pacífica.

Per cert no es tracta de valentia, és d'imbècils exposar-se a la violència de l'estat de forma gratuïta només per semblar un màrtir. Això no té res d'heroi. El que volem són accions eficaces davant, com veiem, la impunitat i descarada violació del dret de l'Estat, minimitzant els costos però tenint clar que cadascú és responsable de la violència que exerceix un mateix, no de la dels altres. I que plegar-se a la violència dels altres només serveix per diferir una repressió molt més perllongada i extensiva.
Valent
butanero, 30/11/2017 a les 19:30
+4
-0
Carles, des de Bélica ets tan valent com el Tintín. Però només des de Bèlgica...has deixat tirat al poble català.
Ridículament espantós.
Y vuelve la burra al trigo
Anònim, 30/11/2017 a les 20:16
+0
-0
estando verde.
Som-hi, tens un somni
Anònim, 30/11/2017 a les 23:27
+0
-0
Et dorms i veus uns mossos als que anomeneu "zipayos". Surts al carrer i veus contenidors cremant. Veus un veí al qual tens assenyalat i li dius "txacurra, fora del meu país! el pròxim seràs tú". Obs el diari de la teva corda i llegeixes amb satisfacció que el màxim representant del partit dels teus amors diu que el culpable de la mort del darrer guàrdia civil és el govern espanyol, que no atèn les reivindicacions polítiques de la nació. Somrius amb satisfacció i penses: "és clar!". Vas a la taverna i veus fotografies del polítics amb una diana a la cara. Beus amb els amics i cantau. I penses que compleixes cada dia com a bon català. Com a bon bon català. Dels bons.
Et despertes i dius: "els carrers són nostres". Agafes l'escombra i reculls tots els regalets que deixen els gossos. Els carrers són teus, si. Ets l'escombriaire municipal