Barcelona: comerç

​Arriba la «Shopping Night» de Barcelona, el colofó d'una setmana de descomptes prenadalencs

El passeig de Gràcia s'ambienta de "gauche divine" per incentivar les compres en horari nocturn, de 20.00 h fins a la 1 de la matinada

per Redacció, 30 de novembre de 2017 a les 07:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 30 de novembre de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Una de les darreres edicions de la Shopping Night del passeig de Gràcia Foto: The Shopping Night Barcelona


Del Black Friday a la Shopping Night. Barcelona corona aquest dijous al vespre una setmana de descomptes prenadalencs amb la vuitena nit de compres al passeig de Gràcia, amb la qual les botigues, hotels, restaurants i estands de l'emblemàtica via obren de vuit del vespre fins a la una de la matinada per incentivar el consum.


Aquesta edició està dedicada a la gauche divine, el moviment cultural que enguany compleix 50 anys. Com cada any, les botigues ofereixen descomptes de fins al 50%. A més, s'organitzen activitats i música en directe. La nit compta amb un total de 81 establiments participants, i l'organització espera que torni a reunir les prop de 85.000 persones que van participar en anteriors edicions.

Un dels principals espais de la Shopping Night –n'hi ha set- és el Palau Robert, on es fa la festa oficial. El palau es converteix en Cadaqués, que va esdevenir punt de trobada d'artistes de la gauche divine. També es dedica un espai a les escoles de disseny, dedicat a la revolució social que va suposar la irrupció de la minifaldilla.


Recreació de les nits a la Bocaccio

A més, també hi ha dos espais al carrer Provença. En un d'ells es recreen les nits de festa a la mítica discoteca Bocaccio, decorada amb vellut vermell, que es va convertir en un símbol del moviment. La model Teresa Gimpera és ambaixadora de la Shopping Night 2017 i una de les cares visibles de la gauche divine que va obrir una escletxa cap a la llibertat de comportament durant la dictadura franquista.


L'esdeveniment ha "penjat d'un fil"

Aquest any l'esdeveniment ha patit "més que mai" per la dificultat de trobar patrocinadors per la "incertesa política", segons va lamentar en la seva presentació fa uns dies el president de l'Associació Passeig de Gràcia –que agrupa els comerciants-, Lluís Sans, i va confessar que la Shopping Night ha "penjat d'un fil". Tot i això, l'organització ha decidit mantenir l'esdeveniment. 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació