Rússia

Rússia va pagar a «El País» per difondre propaganda fins al 2016

El suplement "Russia Beyond The Headlines" finançat pel Kremlin es va imprimir i distribuir fins l'any passat, tal com informa "eldiario.es"

per Redacció , 20 de novembre de 2017 a les 22:56 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 20 de novembre de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Putin en una roda de permsa a Brussel·les Foto: ACN


En plena campanya per vincular el procés català amb Rússia, eldiario.es assegura que el Kremlin va pagar a El País per difondre propaganda russa fins al 2016. El rotatiu que dirigeix Antonio Caño i d'altres mitjans espanyols van signar un contracte per imprimir i distribuir fins al gener de l'any passat el suplement Russia Beyond The Headlines, finançat per Moscou. 


El web d'aquest suplement, explica el diari, comparteix empresa editora amb el portal Russia Today (RT), considerat per El País com "un agent del Kremlin". La temàtica més habitual en aquesta publicació era la guerra de Síria, les relacions amb l'OTAN, Estats Units i la Unió Europea, i qüestions de política energètica. 

Aquests últims dies El País ha estat un dels diaris que més campanya ha fet per denunciar una suposada ingerència russa en el procés català amb l'objectiu de desestabilitzar la Unió Europea. Aquesta informació, però, ha estat desmentida repetides vegades per Moscou i ha tingut un impacte negatiu en les relacions diplomàtiques entre Espanya i Rússia. 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació