Procés català

El PDECat i ERC creuen que cal «més temps» per obtenir una majoria social independentista

Carles Campuzano i Joan Tardà afirmen que el 21-D és una "oportunitat" per aconseguir que els partits independentistes obtinguin més del 50% dels vots

Marta Rovira viatja a Brussel·les per reunir-se amb Puigdemont

| 14/11/2017 a les 14:00h
Arxivat a: Política, PDECat, eleccions Parlament 2017, 21-D, procés català, Carles Campuzano, ERC, Joan Tardà
Carles Campuzano parla amb Rufián i Tardà, en una imatge d'arxiu | ACN
Els portaveus d'ERC i el PDECat al Congrés dels Diputats, Joan Tardà i Carles Campuzano, coincideixen en afirmar que cal "més temps" per reforçar les majories socials que defensin la independència de Catalunya. "És bo que els dirigents fem autocrítica, però m'agradaria també escoltar-ho en el PP, el PSOE o Ciutadans", ha manifestat Campuzano que, a més, afirma que les forces sobiranistes hauran "de compassar els ritmes a la realitat dels fets". Per la seva banda, Tardà reconeix que Catalunya serà independent "si els catalans volen que ho sigui".

"Sabeu per què encara no som independents? Doncs perquè encara no hi ha hagut una majoria de catalans que així ho vulgui", ha declarat Tardà. Per això, el portaveu d'ERC considera que les eleccions del 21-D són una "oportunitat" per tal que les forces independentistes sumin més del 50% dels vots.

"Aquest és la nostra aspiració, però els que manen són els catalans. Si no ho volen, seguirem lluitant, ja hi portem moltes generacions", ha afirmat Tardà. Tanmateix, assenyalen que tots dos partits seguiran treballant per aconseguir-ho i que el proper pas es pot plasmar en les eleccions del 21-D.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Ah....ja
Anònim, 14/11/2017 a les 14:30
+34
-5
I si per un cas el conjunt de l'independentisme obtingués més del 50% dels vots, s'implementaria la república proclamada el 27O? Posarieu en marxa la Llei de Transitorietat Jurídica i els decrets que el parlament va aprovar el 27O instant al Govern a aplicar-los? O gestionareu 4 anys més enmig d'una autonomia espanyola i ens marejareu amb més processisme buscant (infructuosament ja us ho dic) el tant maleit referendum pactat i acordat(*) de manera indefinida ?

Espero que els candidats i les formacions que s'hi presenten el 21D responguin clarament a aquestes preguntes. Almenys per a mi, de les respostes a això depèn el meu vot....o no vot.

(*)de tota manera si mai Espanya pacta un referendum d'aqui a uns anys, segur que es perque el perdi l'independentisme, que d'això l'establishment en sap una estona.
Massa l'aire mandrileny
Anònim, 14/11/2017 a les 14:31
+26
-6
Aquests dos porten massa temps en la capital del nostre opressor...
Jojojo
Anònim, 14/11/2017 a les 14:40
+25
-7
Pero no eran 18 mesos??
Empreyat
Javi, 14/11/2017 a les 14:48
+32
-6
Acabeu de perdre dos vots. Els nostres vots i confiança, aniran a la formació que implementi la República. Oblideu molt ràpid i covardament que ja está proclamada legitimament amb MAJORIA INDEPENDENTISTA en el Parlament ajustat a legítimes eleccions el 27S de 2015.
Adeu per sempre traidors.
hmm
Tomppa, 14/11/2017 a les 15:04
+18
-4
A veure, per unitat d'estat espanyol quants vots cal a Catalunya ? Doncs mateixa número de vots ha de ser també per la independència o es discriminatori.
Dimitir es un nom rus
Anònim, 14/11/2017 a les 15:05
+25
-0
Incompetència és la paraula.
Ahora???
Anònim, 14/11/2017 a les 15:11
+26
-15
Ahora dicen la verdad?! Después del daño infligido a toda cataluña y de toda la fuga de empresas y fractura social, el nacionalismo decide decir la verdad... no tienen vergüenza, si la gente tuviese una mica de sentido común les pediría explicaciones, pero eso es mucho pedir teniendo en cuenta que el espíritu crítico del independentismo brilla x su ausencia
"Perdoneu, m'he equivocat, no ho tornaré a fer..."
qvic, 14/11/2017 a les 15:17
+32
-3
Resumint, ni 1-O, ni República, ni Independència. Ara toca defensar allò tan maco del "sobiranisme" ben entès, és a dir, amb permís de l'amo. Oi, Tardà? Ja ho has explicat als 1000 catalans i catalanes que van rebre per donar la cara i el cos per votar l'1-O? Jo creia que l'oportunitat del 21-D era per refusar el 155, refermar les nostres institucions, inclòs President i govern legítims i demostrar a tothom, amb el nostre vot, que no ens aturaran. Si el que voleu és aprofitar la situació per guanyar les eleccions autonòmiques, legitimar el 155 i mirar de formar govern amb els Comuns (que diuen el mateix que proposes tu ara, "sobirania amb permís de l'amo"), amb mi no hi compteu.
Impresionante
Pragmático, 14/11/2017 a les 15:21
+21
-6
"Sabeu per què encara no som independents? Doncs perquè encara no hi ha hagut una majoria de catalana que així ho vulgui"

Pues para no tener mayoria, "deu n'hi do" la que han montado...
el titol i la noticia no quadren
Anònim, 14/11/2017 a les 15:30
+3
-1
el que diu el titol no quadra amb el que diu la noticia...
Ara no hi ha majoria indepe, però 1-O no val i tampoc val comptar-nos el 21D. Bravo, Tardà.
qvic, 14/11/2017 a les 15:37
+17
-1
"Sabeu per què encara no som independents? Doncs perquè encara no hi ha hagut una majoria de catalana que així ho vulgui" Ah, però l'1-O va ser tot una comèdia? doncs quina poca gràcia mobilitzar a la gent per defensar urnes i vots amb rics de la seva integritat física, tot per una comèdia, no? I si per tu només va ser una comèdia, d'on treus que encara no hi ha una majoria de catalans que vulguin la independència? de TVE, Tele5, Antena3, PP, La Vanguardia, El País, El Periodico, La Razón, ABC...d'on? I ara, el 21D, tampoc vols saber-ho? perquè si defenses la "sobirania amb permís de l'amo" dels Comuns, difícilment sabrem quants catalans i catalanes volem la independència, no?
El món ens mira, i ha pres nota del nostre fracàs.
Anònim, 14/11/2017 a les 15:40
+17
-2
El problema es que el Govern i l'ANC ens han fet creure que estavem preparats i ens ho hem cregut. 'Aquesta es la darrera Diada' i tal. Jo sempre votaré indepe, això mai canviarà. Però recuperar la credibilitat perduda serà dificil, aqui i fora.
Va, no us enfadeu, que tot ha sigut una comèdia i ara ens toca governar autonòmicament a nosaltres.
qvic, 14/11/2017 a les 15:55
+12
-3
Ara, veient les intencions d'ERC més partidista que mai, de fer el "sorpaso" autonòmic aprofitant el 155 i el cop d'estat contra Catalunya i mirant de governar la Gene amb els Comuns, el que hauríem de fer és «defenestrar-los» per traïdors i renegats. Els aires de la "villa y corte" els ha trasbalsat i ara són ben mesells i amics del "sobiranisme AMB PERMÍS DE L'AMO I SENSE FER-LO ENFADAR, SOBRETOT". I mentre, a governar i repartir-nos les poltrones i engrunes amb els Comuns.
Va, no us enfadeu, que tot ha sigut una comèdia i ara ens toca governar autonòmicament a nosaltres.
qvic, 14/11/2017 a les 15:58
+6
-2
Ara, veient les intencions d'ERC més partidista que mai, de fer el "sorpaso" autonòmic aprofitant el 155 i el cop d'estat contra Catalunya i mirant de governar la Gene amb els Comuns, el que hauríem de fer és «defenestrar-los» per traïdors i renegats. Els aires de la "villa y corte" els ha trasbalsat i ara són ben mesells i amics del "sobiranisme AMB PERMÍS DE L'AMO I SENSE FER-LO ENFADAR, SOBRETOT". I mentre, a governar i repartir-nos les poltrones i engrunes amb els Comuns.
Impresentables, irresponsables, imperdonables, incapaces, indiferentes
Anònim, 14/11/2017 a les 16:04
+11
-2
.
Per Catalunya i per Dignitat: 21D o JxC o CUP
qvic, 14/11/2017 a les 16:05
+11
-9
El PDCAT i ERC que creguin el que vulguin i segueixin jugant a ser "autonomistes" i bons minyons mesells i partidistes. El 21D només hi ha dues opcions dignes: JxC i CUP.
Per Catalunya i per Dignitat: 21D o JxC o CUP
qvic, 14/11/2017 a les 16:07
+8
-6
El PDCAT i ERC que creguin el que vulguin i segueixin jugant a ser "autonomistes" i bons minyons mesells i partidistes. El 21D només hi ha dues opcions dignes: JxC i CUP.
Emprenyat
Anònim, 14/11/2017 a les 17:01
+13
-2
Molt emprenyat en llegir aquestes declaracions. Són declaracions típiques dels unionistes, que sempre han dit que no hi ha majoria social independentista. I els sobiranistes sempre han dit que al 27O va sortir majoria social independentista (48% contra 39%) i que al final això només es podia saber fent un referèndum. Que ara canviïn el discurs fa venir ganes de posar-los davant de les porres de la policia espanyola i que tastin el pastís que va rebre aquesta "no majoria" independentista el passat 1-O. Quina barra!
No enganyis
Anònim, 14/11/2017 a les 17:10
+11
-1
Al duplicat de les 16.05 i 16.07h, Junts per Catalunya (JxC) és PDECat. Concretament vestit amb una coalició de PDECat i CDC. Demanar el vot per JxC perquè no s'està d'acord amb el PDECat és manipular.
QUE NO VEIEU QUE HO TENIM A TOCAR
Anònim, 14/11/2017 a les 17:13
+8
-6
ENCARA SERÀ EL POBLE DE VERITAT QUI HAURÀ DE FER LA FEINA.

NO VEIEU QUE ESPANYA ESTÀ A PUNT DE FER DEFAULT EN POCS ANYS.
Collons ....
Ceba, 14/11/2017 a les 17:21
+10
-0
No entenc res .
Pero q dieu?
hotincclar, 14/11/2017 a les 17:27
+7
-4
Si JxC és una tapadera transversal per evitar un fracàs de PDCAT, llastima pel Puigdemont i altres que han demostrat ser molt vàlids i amb bona voluntat per no dir altres coses, però d'altra banda fa temps que es veu que CiU que veia que any rera any perdia suports, volia reeditar formules per no veures avançat per ERC.

La CUP a part de ràdical, sempre ha tingut clar els seus plantejaments, almenys el respectar el que surt de les seves bases.

Els que estimeu Catalunya i els que estimeu Catalunya, feu el que vulgueu però voteu, i sobretot no voteu als trio calavera unionista, que ja veiem que els agrada més la lliço del bastò i del 155 del Ordeno y Mando.
El tarannà i forma de fer dels catalans no hi pinta rès a Espanya, ho sento, ja ens entendrem despres per acords que ens ajudin als 2 estats. Però ara toca trencar clarament.

Salut!!!
Està preparant-se alguna cosa.
Anònim, 14/11/2017 a les 17:30
+3
-8
Polítics tant del PDCAT com d'ERC estan donant-nos senyals de que a la campanya del 21-D no es pot anar amb el programa d'implementar la República i que s'ha d'acceptar el joc autonòmic. No sé si sota corda s'està negociant la sortida de la presó dels presos o una posterior baixada de les acusacions de rebelió i sedició a desobediència i malversació. Desde fora és una cosa però els empresonats son persones i no voldran pasar anys i anys a la presó i saben que en una dinàmica de confrontació altra vegada amb l'Estat i la promulgació de lleis en aquest sentit seria reiteració del delicte i anirien cap a dins els que es presentin a les eleccions, que sembla seran la majoria. I junts amb els ara empresonats anirien els futurs nous membres del govern.

I en el fons tenen rao, a Escòcia van trigar molt anys en que el govern cental britànic els donès permís per fer el referèndum pactat i aquí també es trigarà anys i mentre tant s'ha d'ampliar la majoria. Ara per ara no la tenim.
algunes reflexions...
Anònim, 14/11/2017 a les 17:38
+10
-6
la revolucio dels somriures no duu enlloc nomes a la presa de pel i a l'abus de poder per part del mes fort.

Aquesta estrategia d'apel.lar a la comunitat internacional perque ens ajudi tampoc funciona. Per a mi sembla una estrategia de plora-miques: Pretenem que algu ens resolgui un problema que tenim amb Espanya, pero a canvi de que?. Perque un altre pais s'ha d'enmerdar per protegir Catalunya? Quins son els seus riscs i despres com li tornanrem el favor?. A mes com ens pot ajudar: a mediar? Per treure'n que: Un referendum que pot ser es perd? a formar un estat federal?.

Mireu: quan passem per davant d'una casa i veiem una cartell a la porta que diu: "Aneu amb compte amb el gos" crec que tothom enten que vol dir. Perque els espanyols no ataquen Gibraltar?. Perque els EEUU no ataquen Russia quan aquests han anat a protegir Siria?.Perque els EEUU no ataquen Corea del Nord? Llavors, per que els Espanyols fan el que volen amb els catalans?. Aquests fatxes que surten al carrer peqant i destrossant impunement, si sapiguessin que poden rebre una bona bofetada pel que fan segur que mes d'un es quedaria a casa o simplement ni sortirien.

Per exemple, si els espanyols sapiguessin que cada catala indenpentista te una metralleta a casa, que farien?. Es farien tant els abusons? Per exemple a Suissa on el servei militar es obligatori, molts joves tenen una metralleta a casa i en aquest pais tot adult sap fer servir una arma.

Jo no parlo de guerra pero veig que la intimidacio funciona. Es molt trist dir aixo perque hauria de ser la capacitat de raonar i de dialeg la que funciones i no l'abus de poder. I veig que anem una mica amb el lliri a la ma.
Hau
Anònim, 14/11/2017 a les 17:50
+9
-6
Els que no entenguin res ja saben a qui han de votar: CUP. Res de quedar-se a casa i esperar que els polítics facin la feina per nosaltres. La CUP és el camí més recte per aconseguir una República 100 % efectiva. Som-hi!
Adeu ERC
Anònim, 14/11/2017 a les 18:02
+7
-3
Botiflers ERC i PDCat. Només pensen en perllongar l'autonomisme. Votaré la CUP.
Compte amb el Trolls
Vigilant, 14/11/2017 a les 18:26
+1
-5
Aquí entraran gent fent-se passar per de ERC, PDCAT i la CUP amb la única missió de desfer el sobiranisme i evitar la republica.
No els feu cas, VOTEU, i els que us agradaria un país lliure i millor, voteu partits indendentistes segons les vostres preferències i segons entreveieu cap a on us portaràn segons el vostre raonament, o el d'algun expert, no sobre comentaristes de pin i pon que apareixen per aquí.
I qui vulgui votar unionistes, que els votin, sols faltaria, però que sapiguin quin estat és Espanya, qui hi mana, i que poques coses canviaràn.

Ànims i bon humor!
+cervell -testosterona
Anònim, 14/11/2017 a les 18:30
+1
-4
Sóc, i seguiré sent independentista mentre visqui, perquè sóc català, ni millor ni pitjor que qualsevol altra nacionalitat, i vull per als ciutadans del meu país els mateixos drets (i deures) que els altres ciutadans dels estats (veritablement) democràtics del món.
Malgrat tot, demanaria als nostres governants, que abans d’embarcar-nos en un llaüt, que feia aigües des del principi, tinguem MOLT clar el full de ruta i totes les estratègies i el tot el temps necessari perquè ens porti allà on finalment volem arribar.
La única cosa que hem aconseguit ara per ara, és posar Catalunya a l’agenda internacional, cal aprofitar-ho sent més pro actius en els fòrums mundials i a partir d’ara, ser la pedra a la sabata de l’estat, fins que cansats s’avinguin a pactar un referèndum vinculant, que els hi surti més car tenir-nos dins l’estat que fora. Tallant al màxim els vincles econòmics i de dependència cap al mercat espanyol, deslliurar-nos de les empreses i bancs estatals. Mentre ampliem la majoria per la independència fent pedagogia més que no pas un proselitisme cec. Cal denunciar l’estat en tots els fòrums i fer-nos sentir més fort que mai.
ERC, és l´únic partit d´origen català que ja existia abans de Franco.
Anònim, 14/11/2017 a les 18:44
+5
-1

I va sobreviure fins avui. Com? Avui en tornem a tenir una altra prova. Que no s´oblidi.

Aquests d´ERC sempre han estat federalistes, això de la independència no s´ho han cregut mai.

L´avi ja parlava de Federació Ibèrica, recordeu? Federalistes com els sociatas del PSC, en el fons, el mateix, i per això mai ens duran enlloc ni deixant-los.

Sembla mentida que encara hi hagi gent que els voti, enganyant els seus votants amb una cosa que no creuen, i mentrestant anant vivint per i de Madrid.

Apa Republicans, a seguir fent oratòria buida a la capital del regne.











Notícia intoxicadora
Anònim, 14/11/2017 a les 19:49
+1
-4
No han dit això. No entenc l’interes de ND de tergiversar les declaracions.
Llegiu-les, i veureu que diuen l’inreves.
quins pebrots !
peluset, 14/11/2017 a les 20:22
+6
-0
aixi, perque el dia 26 d´octubre cuant el president Puigdemont va insinuar que convocava eleccions, varen sortir els d´ERC, la CUP, i fins hi tot algu del PDCAT a tractarlo de butifler traidor ?

ens an pres el pel o que?

Deixem-nos de coses que ens divideixen
Antoni Ferret, 14/11/2017 a les 20:55
+3
-6
Va, tornem al seny i pensem en la població catalana i les seves necessitats.
caram, caram, caram
Anònim, 14/11/2017 a les 21:38
+5
-0
es veu que les llenties van a bon preu
DESINTOXICACIÓ
Pere Vall, 14/11/2017 a les 21:49
+1
-1
La__Vida__ ha retuitat

Joan Tardà i Coma‏
@JoanTarda
3 hFa 3 hores
Més Joan Tardà i Coma ha retuitat Vicent Partal
Maleïda manipulació. El que he dit textualmentJoan Tardà i Coma afegit,
Vicent Partal

@vpartal
Desintoxicació: Què ha dit realment Tardà sobre la majoria social independentista i com s’ha manipulat


91 respostes 974 retuits A 1.240 els agrada
Tarda!!!!
Anònim, 14/11/2017 a les 21:49
+4
-0
no tinguis els dallonses de venir altre cop al meu barri que no et farem la gara-gara com darrerament. Estem molt emprenyats amb tu i el discurs que esteu emprant darrerament. Que us heu venut l'enteniment? Us heu venut per un plat de llenties? Al barri encara ens couen les pallisses de l'1-O i ansiem donar la cara per la República proclamada. Us heu tornat un politic borbònic de cop? Després de pensar-m'ho molt de temps, i no fer mai el pas, ara era a punt d'afiliar-me a ERC...però sabeu què? Aneu-vos-en a fregir espàrrecs. I encara n'hi ha de bonistes que ens vénen aquestes rebaixes com una estratègia o com un pas necessàri per fer-ne'n dos endavant més enllà. I un bé negre! heu destrossat tot un capital acumulat durant anys.
No teniu dignitat
Anònim, 14/11/2017 a les 22:50
+6
-0
Que feu encara a Las Cortes? Quina poca vergonya
quins pebrots !
peluset, 14/11/2017 a les 23:52
+1
-0
aixi, perque el dia 26 d´octubre cuant el president Puigdemont va insinuar que convocava eleccions, varen sortir els d´ERC, la CUP, i fins hi tot algu del PDCAT a tractarlo de butifler traidor ?

ens an pres el pel o que?

Els equidistants no s'apuntaràn al carro indepe fins que no es veguin perduts
Anònim, 15/11/2017 a les 05:20
+0
-0
i que els pasa el tren de llarg. Mentres nosaltres diguem que els necesitem no s'hi apuntaràn.
quins pebrots !
peluset, 15/11/2017 a les 07:47
+0
-0
aixi, perque el dia 26 d´octubre cuant el president Puigdemont va insinuar que convocava eleccions, varen sortir els d´ERC, la CUP, i fins hi tot algu del PDCAT a tractarlo de butifler traidor ?

ens an pres el pel o que?