Procés català

Carles Riera serà el cap de llista de la CUP el 21-D

L'expresident del CIEMEN podrà encapçalar la llista de la formació de l'esquerra independentista ja que ha estat diputat al Parlament menys d'un any

La decisió es ratificarà a finals de setmana i es treballa en la incorporació del Procés Constituent i el grup d'Albano Dante

La CUP revela reunions amb Fachin i veu possible sumar-lo per al 21-D

| 13/11/2017 a les 15:28h
Especial: També et pot interessar
Arxivat a: Política, eleccions Parlament 2017, procés català, Carles Riera, CUP
Carles Riera, diputat de la CUP | ACN
Carles Riera serà el cap de llista de la CUP a les eleccions del 21-D, segons han indicat diverses fonts de la formació de l'esquerra independentista a NacióDigital. L'expresident del CIEMEN, que com Anna Gabriel és militant d'Endavant, podrà encapçalar la llista ja que ha estat diputat al Parlament menys d'un any. Hi ha acord intern en que sigui ell qui obri la candidatura, que just en aquestes hores s'està negociant amb diverses variables. Oficialment, la CUP no confirma res i es limita a constatar que el nom de Riera "és una proposta" que hauran de ratificar tots els sectors i els militants el dimecres tot i que ningú nega que sigui la persona més ben posicionada.

Riera va ocupar el número 11 de la llista de la CUP a la demarcació de Barcelona a les eleccions del 27 de desembre. Diverses renúncies van fer que acabés entrant al Parlament l'octubre de 2016 en substitució de Pilar Castillejo.

La formació de l'esquerra independentista, que ahir va decidir presentar-se al 21-D i que compta amb 10 seients a la cambra catalana, no permet als diputats repetir a les llistes però, en aquest cas, es permetrà fer-ho als electes que s'han incorporat a la cambra catalana a partir de mig mandat. És el cas del mateix Riera, de Mireia Vehí i de Xevi Safont-Tria.

Carles Riera va ser un dels portaveus de la Crida, director de la Fundació Randa Lluís Maria Xirinacs i president del CIEMEN, entre altres responsabilitats en l'entorn independentista. Actualment milita a Endavant-OSAN, una de les organitzacions que dona suport a la CUP però es considera que pot ser una persona de consens entre els diversos sectors de l'esquerra independentista.

Les llistes s'han de ratificar aquesta mateixa setmana ja que divendres acaba el termini per presentar-les a la junta electoral central. La CUP negocia internament qui n'ha de formar part mentre intenta concretar la incorporació del sector escindit de Podem encapçalat per Albano Dante Fachin així com Procés Constituent. Les reunions se succeeixen per configurar una llista àmplia de l'esquerra alternativa per impulsar el procés constituent de la República catalana.
 

Carles Riera, diputat de la CUP. Foto: Josep Maria Montaner

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

un altre home bo, bravo pels cupaires !!
guifré II, 13/11/2017 a les 15:53
+8
-6
no els vaig votar cap de les 2 vegades que es van presentar, i aquesta segona legislatura can començar molt malament, ara bé, s'han sabut redreçar i en els moments importants com el 9N i el 1O han estat molt bé.

per tant, cor dividit entre les 3 candidatures, hauré de buscar 2 persones més que també el tinguin i repartir els vots !!!!
A guifre II
Anònim, 13/11/2017 a les 16:55
+1
-8
A mi no em busquis que no tinc en absolut el cor dividit. Sempre ho he tingut molt clar: endavant ERC fins a la mort!!!!
Una cosa salta a la vista
Anònim, 13/11/2017 a les 16:59
+2
-8
millor presentació i perfil que l'Anna Gabriel, segur.
S´ha acabat la coherència
Anònim, 13/11/2017 a les 17:05
+5
-13
No sou coherents, primer us presenteu a unes eleccions que dieu il·legítimes, llavors quina legitimitat tindran els vostres resultats? Segon aposteu per no fer una llista única i voleu una candidatura rupturista, d´esquerres i independentista, llavors és que no us creieu la república sinó no parlarieu altre cop d´independència, fora les enganyifes...
I la militància
Anònim, 13/11/2017 a les 17:39
+3
-3
No hi tenim res a dir ?
no
Anònim, 13/11/2017 a les 18:23
+1
-0
Aquestes notícies són fum. Potser es presenta i te números a sortir, però la militància encara no ha parlat.
Coherents?? No gràcies,
Anònim, 13/11/2017 a les 18:44
+2
-11
Sempre us havia considerat el partit politic mes coherent... El coherent seria que no us presentessiu!! Heu caigut al parany del poder i ara no voleu perdre’l, perquè dalgun lloc heu de treure els calers per pagar els videos del “mambo” no? Em sap greu pero no us penso tornar a votar!!
17:30
Anònim, 13/11/2017 a les 18:49
+6
-7
Si realment formessis part de la militancia de la cup no posaries aquest missatge.
Si teniu dubtes sobre com funciona la CUP adreceuvos sisplau a les fonts d'informació correctes com pàgina web, assamblees o militants i simpatitzants realment informats i dubteu de missatges com aquets.
Com a mínim han deixat de parlar dels palestins.
Anònim, 13/11/2017 a les 19:22
+1
-3

Després de girar la cara a tots els Catalans, i a ells també d´una bufetada després d´anar disfressant-se amb el fular i demés en plà solidari-enrollat amb el món global, almenys han après alguna cosa.

Però tranquils, als altres també els ha passat el mateix, però amb Israel. Oh, els de Ciu, fent el mateix que els de la Cup amb els palestins, i al final tots us han deixat com una colla de.. (no ho escric, ara ja ho sabem tots).

Lliçó: ELS CATALANS ÉS LA ÚNICA NACIÓ A LA QUE ENS DEBEN ELS CATALANS.

GERMANOR CATALANA, MAGNA CATALUNYA.



ENDAVANT CUP! SOU COHERENTS!!
Anònim, 13/11/2017 a les 23:07
+3
-2
Més que aquests d'ERC que van votar una Republica falsa i d'aquells de PDECAT que no saben que fer per no perdre més vots i recolçament més ue canviar-se de nom per 5a vegada!!!