Procés català

Junts per Catalunya: la marca que liderarà Puigdemont a les eleccions del 21-D

El president de la Generalitat serà cap de llista i pugnarà amb Oriol Junqueras per guanyar unes eleccions en les quals els republicans parteixen amb avantatge a les enquestes

El PDECat és el principal impulsor de la marca electoral, que comptarà amb independents a les seves files

Tots els reptes del PDECat abans (i després) de les eleccions del 21-D

| 13/11/2017 a les 18:13h
Especial: 21 de desembre: eleccions Parlament 2017
Arxivat a: Política, Marta Pascal, Artur Mas, PDECat, Carles Puigdemont, procés català, eleccions Parlament 2017
Carles Puigdemont, durant un consell nacional del PDECat | Julio Díaz / PDECat
Junts per Catalunya. Aquesta és la marca electoral registrada i impulsada pel PDECat que liderarà el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, a les eleccions catalanes del 21-D. Puigdemont, després de converses aquest cap de setmana a Bèlgica amb els principals dirigents de la formació -Artur Mas, Marta Pascal i David Bonvehí-, ha accedit a ser candidat -al gener havia dit el contrari- a través d'una llista que supera les sigles nacionalistes i que espera sumar independents a la causa per batre's amb ERC.

El nom no és nou en cercles nacionalistes. De fet, era un dels que va quedar finalista en el congrés fundacional, juntament amb Partit Demòcrata Català -el vencedor, tot i que després s'hi va incloure "Europeu" per superar les traves en el registre de partits al ministeri de l'Interior- i Partit Nacionalista Català. De fet, Puigdemont i l'expresident Artur Mas es van posicionat a favor de Junts per Catalunya en la primera votació, segons fonts presents a la sala on es va prendre aquesta decisió.

La Junta Electoral Central (JEC) ha admès el registre que havien enviat els dirigents del PDECat, i així ho han comunicat Marta Pascal -coordinadora general- i David Bonvehí -coordinador organitzatiu- als quadres de la formació, als quals han confirmat que Puigdemont serà el cap de llista. També deixen clar que els consellers empresonats o a l'exili també formaran part de la candidatura.

Adeu a l'agrupació d'electors

No han estat unes setmanes fàcils per al PDECat, que ha vist com el president de la Generalitat preferia presentar-se a les eleccions a través d'una agrupació d'electors. Aquesta fórmula, però, feia desaparèixer completament les sigles, i impedia tenir espai als blocs electorals i presència als debats en mitjans de comunicació públics. La prioritat de Mas i Pascal -aquesta última quedarà fora de la llista per centrar-se en el partit- era que Puigdemont liderés la candidatura, perquè el consideren el principal actiu de la formació a les urnes en un moment complicat a les enquestes.

La fórmula s'aprovarà en el consell nacional de dimecres. En un inici s'havia de fer aquest dissabte, però els últims intents per fer una candidatura unitària van ajornar els tràmits. Es pretén que la candidatura tingui presència de la societat civil, tot i que també hi haurà presència dels dirigents del partit. Les assemblees territorials de la formació ja han escollit els seus candidats, i les demarcacions ja estaven definits els candidats: Marc Solsona (Lleida), Lluís Guinó (Girona) i Jordi Sendra (Tarragona).

Cita per l'extradició

Puigdemont té una situació judicial complicada -el dia 17, divendres vinent, té cita davant del jutge que decideix sobre la seva extradició-, però està "combatiu", segons el seu entorn més immediat. Així doncs, està decidit a enfrontar-se a Oriol Junqueras, cap de llista d'ERC i empresonat a Estremera (Madrid), per l'hegemonia sobiranista. Els republicans han elaborat la seva pròpia llista transversal i la CUP ha decidit presentar-se en solitari.
 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

En campanya
Anònim, 13/11/2017 a les 18:32
+16
-19
El pla del president li ha sortit de nassos. Sabia perfectament que la llista unitària era impossible (Junqueras desde presó ja va dir que no la volia i CUP era evident que tampoc), però ha aconseguit fer el soroll necessari per fer mal a una ERC que té al seu líder entre reixes i que encara està en xoc. Una tàctica tan deslleial amb qui t'ha donat suport durant molt temps com alhora efectiva.
Per la cadire
Anònim, 13/11/2017 a les 18:44
+22
-14
No sería millor Junts per la cadire?
El partit dels retalls, del 3% i de la connivencia amb Espanya
Anònim, 13/11/2017 a les 19:33
+11
-19
Amb convergencia no hi ha independencia, per molt que canvii de nom
Retornada a la política autonòmica...
Anònim, 13/11/2017 a les 19:59
+4
-12

Quin paperot nanos. Vergonya aliena, i molta brutícia personal, baixesa extrema totalment oposada a la noblesa que s´esperava d´algú que no cal ni mencionar. Punyalada trapera a uns compatriotes en plena trinxera durant un atac brutal de l´enemic, ara engarjolats. Gens de noblesa. No són dignes de representar-nos a tots.

Val a dir que en la política nacional catalana, el rol que juguen els polítics està més que desbordat, sobrepassat. Ja casi obsolet.

Els esdeveniments que estem vivint a Catalunya, no només es iniciaren els Catalans i Catalanes, sorgint aquests de manera natural del més profund de les nostres ànimes, com a Catalans i Catalanes que som, sinó que els durem a terme fins que arribi el dia en que es realitzi el desig de tots nosaltres, que no és altre que recuperar el nostre país, CATALUNYA.

Tenint ja l´ESTAT CATALÀ LLIURE I SOBIRÀ, CATALUNYA serà l´únic lloc del món on els Catalans i Catalanes podrem viure segurs, en pau i llibertat, i com diuen alguns en els que tant heu rumiat aquests dies, i ho seguireu fent, el millor lloc del món per a nosaltres, pels segles dels segles. Amén!

Recordeu i mediteu també en això. La rica Catalunya no ha estat, almenys de moment, capaç d´alliberar-nos a tots, deixant novament en evidència, que la riquesa no compra, no garantitza la llibertat, ni la pau, ni la seguretat, només coses materials en aquest cas totalment inservibles, i que per això s´ha d´avantposar sempre la nostra gent catalana abans que res, prioritzant sempre la nostra Nació abans que l'egoisme personal o de minories del tipus que siguin, i naturalment, no oblidar mai i tenir sempre present el saber del nostre país, el dels que ens van precedir, els nostres avantpassats, per exemple recordant allò que no és un lema d´uns intrusos que no han fet més que embrutar-lo, sinó un saber heretat de segles d´experiència i sentit comú, que no és altra que "PRIMER ELS DE CASA", que vol dir NOSALTRES ELS CATALANS PRIMER SEMPRE I ABANS QUE RES.

GERMANOR CATALANA MAGNA CATALUNYA.

La resta, és fum.
De totes maneres
Xocolates Lloveres, 13/11/2017 a les 20:14
+13
-5
Fins a la victòria sempre , amb educació i respecte .
Sí senyor.
Jojojojo
Xocolates Lloveres, 13/11/2017 a les 20:38
+9
-6
Van totsols i no aixi tenen valor de posar el seu nom (pedecat)

Es pensen que som burros??
JUNTS PER QUÈ?
jordi tor, 13/11/2017 a les 20:42
+6
-7
La darrera jugada de Convergència per no presentar-se sola amb les seves sigles i enfonsar-se del tot.
Utilitzar el nom i el prestigi del President per encapçalar una llita dita "de país" es mesquí. I jugar amb els sentiments i les emocions del moviment civil independentista que si desitjàvem una candidatura en que anéssim tots junts de veritat, es lamentable. Mereixem una mica mes de honestedat i respecte.
En campanya
Anònim, 13/11/2017 a les 20:42
+4
-2
Caram company/nya, després del tot el que ha maniobrat ERC des de que Mas va guanyar les eleccions i ERC no va poder sumar per fer un tercer Tripartit amb el PSC, dius el que dius. En fi, com que ja deus saber perquè ho dius, no m'allargo més... Però el comentari fa vergonya eliena.
arrasarem !!
Anònim, 13/11/2017 a les 20:52
+14
-5
Amb la llista del president !! malgrat segons quins comentaris que es veuen i que fan pena per insolidaris i poca categoria inteligent. Visca el MH !!!
Res de nou...
Anònim, 13/11/2017 a les 20:53
+11
-7
Sempre s'han cregut
que Catalunya son ells
JUNTS PER QUÈ?
jordi tor, 13/11/2017 a les 20:59
+3
-6
La darrera jugada de Convergència per no presentar-se sola amb les seves sigles i enfonsar-se del tot.
Utilitzar el nom i el prestigi del President per encapçalar una llita dita "de país" es mesquí. I jugar amb els sentiments i les emocions del moviment civil independentista que si desitjàvem una candidatura en que anéssim tots junts de veritat, es lamentable. Mereixem una mica mes de honestedat i respecte.
La unión hace la fuerza
Euskal amb Cat, 13/11/2017 a les 21:45
+14
-4
Bona nit.
Creo que [email protected] deben ir unidos. Tanto ERC como Junts Pel Si, PdCat, CUP...todos los partidos independentistas. Como deseaba el MH President Puigdemont, que sea un tsunami independentista de una gran fuerza y pasión.
Hay que luchar por una República Independiente de Catalunya todos juntos , olvidando intereses partidistas por la gran causa de la Libertad y la Independencia.
Porque de lo que se trata es de derrotar por completo a España como estado represivo y autoritario que es. Y la unión hace la fuerza.
Hasta la Victoria siempre!! Endavant! Visca Catalunya Lliure!!! Llibertat presos politics!!!
No al 155! No als intents d’ intoxicació dels trols uniopates!
Anònim, 13/11/2017 a les 22:08
+9
-5
Tinc molt clar que el meu vot serà pel legítim President de Cat MHP Puigdemont. Mai acceptaré el cop d’estat que la màfia corruPPta Gurtel i els seus mariaxis PSOE/Colono’s, ha comes contra la Republicà de Catalunya. Mai ho acceptaré i faré tot el possible per revertir ho!!!!
Ho sento però ERC no crec que faci res
Anònim, 14/11/2017 a les 00:28
+6
-2
No esteu preparats, busqueu candidats a fora, no recolzeu el President que tant ben considerat està per tothom, en lloc de buscar la unió heu set els primers en dividir. Nois així no anem bé.

En Junqueras deia que era molt fácil, ens quederem les contribucions i ja vindran els de Madrid a negociar. si no venen, millor, ens ho quedem tot. Va volguer controlar l'economia com a vice-president. Va tenir totes les facilitats. Ja heu vist com ha acabat, comptes totalment incautats.

Per preparar la independencia un punt clau era Barcelona. Van quedar pràcticament empatats en Trias, que defensava la independencia, i la Colau, que no ho feia ni ho ha fet. Ja sabeu a qui va recolzar ERC.

Ja heu vist què ha fet la Forcadell, renunciar a tot menys al càrrec.

Ara Esquerra obre les llistes perquè vingui gent de fora però amb les sigles d'ERC.

Nois, així no aneu bé. No crec que feu res bo ni per Catalunya ni pel mateix partit.

Esto es Politica
Anònim, 14/11/2017 a les 07:33
+2
-3
Que bonita era la idea de ir todos juntos, luchando por la independencia....Pero no nos equivoquemos esto es política y por rascar escaños, euros....estos venderían hasta a sus madres. Es triste pero es así... los políticos ya sean de un color u otro solo se rigen por el poder y la pela!
Junts per Catalunya! Junts con quien? si os presentáis solos por que no vais con vuestro nombre??
Menuda panda....
A brusel·les
Anonimus, 14/11/2017 a les 09:05
+2
-1
Que no esta a Brusel·les per defensar els interessos de Catalunya?

Ai Junqueres que t'han pres el pél. Un sense dir res i l'altre buscant pantalles per al PDeCat
Ara i sempre
Anònim, 14/11/2017 a les 11:36
+1
-0
Jo ERC
MHP, Carles Puigdemont sigui conseqüent.
Anònim, 14/11/2017 a les 13:04
+0
-0
Pero no deia que un cop culminat el procés cap a la independència el president Puigdemont es retiraria....?
La promesa que va donar al Parlament avui no la compleix, com fan sempre els convergents . Crec que el president Puigdemont esta i ha estat sempre presionat per la vella guàrdia convergent amb Artur Mas al seu darrera. El president Puigdemont ha demostrat .tenir més coratge i dignitat que tota la patuleia dels consellers convergents que durant aquest 21 mesos li han donat l'esquena, l'últim d'ells Sant Vila. Ara cal exigir al president Puigdemont que mantingui la paraula donada i mantingui íntegra la seva dignitat com a president de la república catalana i que no es deixi manipular més, pels interessos del seu partit, que no són res més que els de la pura i dura supervivència del Pdec, amb Artur Mas al seu capdavant.Senyor MHP Carles Puigdemont, per la seva Honorabilidat del càrrec que tant dignanent ha mantingut durant aquests temps, renunciï avalar i encapçalar una llista que ella mateixa es difineix de Junts per Catalunya, cosa que es mentida i que el que realment pretén es JUNTS PER SALVAR AL PDECAT.
Ja s´atien...
Anònim, 14/11/2017 a les 13:19
+0
-0
Tants uns com els altres, ja han dit que la societat no esteven preparada per la independencia i menos per la republica, ara toca atiar-se uns contra els altres per no perdra la cadira i el sou suculent, uns desde la presò, els altres desde el exhili, mira per on com la independencia s´ha escapat, i el miracle s´ha fugit...
A l'ingenu Anonimus de les 9:05
Anònim, 14/11/2017 a les 14:20
+0
-0
que es pregunta si està Brussel·les per defensar els interesos dels catalans. Et responc. No, no està Brussel·les per defensar els nostres interessos. Per a defensar els nostres interessos només hi som nosaltres. Brussel·les està per defensar els interessos dels estats constituits, bàsicament l'eix Berlín-París i els mercats. La resta, floretes. En quin mon vius? Es per això que sorpren molt la suposada candidesa dels nostres dirigents independentistes, sincerament. Menys revolucions dels somriures i més mala llet, que allà afora a l'escenari internacional cal anar per totes i amb una estratègia guanyadora, no a fer amiguets i dir que el món ens mira, més aviat se'ns pixa.