Detinguts per criticar la brutalitat policial de l'1-O a la xarxa

Dos joves de Lleida van ser arrestats acusats d'un suposat delicte d'"incitació a l'odi" per criticar a Facebook la violència policial durant la jornada del referèndum

| 01/11/2017 a les 08:36h
Arxivat a: Política, repressió, brutalitat policial, referèndum, Lleida, Guàrdia Civil, detinguts, procés català

Càrregues policials durant l'1 d'octubre. Foto: Jonathan Oca


Criticar la brutalitat policial de l'1 d'octubre a Facebook pot comportar la detenció. Això és el que els ha passat a dos joves de Lleida, detinguts per la Guàrdia Civil per un suposat delicte d'incitació a l'odi arran d'unes publicacions a Facebook en què criticaven l'actuació dels cossos de seguretat espanyol. Segons informa Teleponent, a les publicacions es podien veure agents de la policia espanyola i es feien proclames a favor de la democràcia i contra la violència policial. 

El cas més recent, explica el mitjà, és el de la Meritxell, que dilluns va rebre una trucada de la seva germana que li explicava que dos agents de la Guàrdia Civil s'havien personat al seu lloc de feina. La Meritxell, mare de dos fils, va assessorar-se i els Mossos van recomanar-li que esperés a casa seva l'arribada dels agents, que hores més tard se la van endur cap a una comissaria de Lleida. 

L'altre cas va passar dijous passat. La Guàrdia Civil va arrestar Kenneth, acusat també d'"incitació a l'odi", i se'l van endur emmanillat. Segons explica el noi i recull Teleponent, els agents van tapar-li les mans per evitar la imatge de sortir amb les manilles davant dels companys de feina. En el seu cas, els agents van ser "molt cordials". 

No va passar el mateix amb la Meritxell, que lamenta que no li deixessin passar la nit a casa. "Segons la meva advocada, al ser mare de dos fills i no haver-hi risc de fuga, tinc el dret de passar la nit a casa", explica. També denuncia que les manilles que li van posar li han deixat ferida i que en un primer moment els agents no van fer cas quan els va dir que era celíaca.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Temps al temps
Anònim, 01/11/2017 a les 09:28
Interessant
+78
-8
Em sembla molt que haureu d´ampliar el diari, perquè d´aquests fets n´haurem de viure molts més. Espero que algú sigui capaç de recollir-los tots i difondre´ls per tot el món.
D’ara endavant.
Racs, 01/11/2017 a les 09:34
Interessant
+76
-8
Molts grans intelectuals ara es fustiguen pensant tot el que hem fet malament. Que si els politics no han estat a l’alçada, que si no s’estava preparat... Els que si que mai ens defraudaran son els espanyols, fins on poden arribar? La indignitat d’Espanya davant tot el que està fent els passarà factura, no se si demà, en un mes o una decada. El que està clar es que aquesta guerra bruta, impunitat i odi no quedaran aturats en la consciència de la gent. Només cal sentir què pensen els Croates dels Serbis i sabreu perquè Espanya anirà deixant de formar part del cor dels catalans.
Fills de la gran rep......
Anònim, 01/11/2017 a les 10:27
+30
-6
Todo eso, que se lo hagan a su madre
Tanto los mandos, como la tropa
Yá vereis volveremos poco a poco a la DICTADURA
Tenen arguments per fer-nos mal?
Anònim, 01/11/2017 a les 10:47
+47
-6
Vivim al segle XXI, a Catalunya.
Cal canviar la "justícia" que ens mana.
Qui ho pot fer?
Com més gent participi en les eleccions del 21 de desembre votant a favor dels drets dels catalans, més a prop serem d'una millora per als catalans.
Fora les forces d'ocupació
Anònim, 01/11/2017 a les 11:41
+40
-5
Crec q el títol ja és suficientment explícit...però bé afegiré q ara mateix vivim en un estat de setge de facto per part de l'estat espanyol on no és compleixen les garanties mínimes de llibertat d'expressió, de reunió ni de vot. Vergonya Espanya i vergonya Europa...i vergonya aquells 'catalans' q no ho comdemnen!!
M'agradaria veure els missatges originals
Evilam, 01/11/2017 a les 12:01
+18
-18
M'agradaria veure que és el que han dit per facebook. Amb això no vull justificar la detenció per expressar una opinió però si el comentari és argumentat o explicatiu d'una vivència encara em sembla una pitjor trepitjada a la llibertat d'expressió. De la mateixa manera que la resistència ha de ser pacífica, també els comentaris a les xarxes han de ser respectuosos.
A favor de la republica
Oc, 01/11/2017 a les 12:21
+15
-10
Si es que som com xais i ens ho creiem tot. Anar a les eleccions el dia 21? S'esta fent el joc a l'alta burguesia catalana i als corruptes de Madrid. De veritat voleu canviar la lleialtat a la republica per unes eleccions manipulades? Aixo es soluciona amb una vaga general indefinida. No sigueu innocents, no us deixeu enganyar
No tenim por, no tenim por.
Cartanya, 01/11/2017 a les 12:22
+21
-5
Mas dura sera la caida; es el que tenen "in mente" Poden fer el que els hi roti Europa els hi ha donat permís. Això cada vegada s'assembla mes a la letra de la cançó "Catalunya Triunfan" el qui no la conegui que la escolti, no mes que ara el Rei Felip V, es la UE. Pero com que no poden posar a la presó a mes 2 milions de persones, i no tenen res mes que fer, dons aniran detenint, (mes que res per intimidar) un a un a tot el que ells sàpiga'n que es independentista després ja buscaran el per que. Si en el meu cas, soc detingut i emmanillat, no voldré que amaguin les manillas, aixecaré els braços per que tothom ho vexi, i dire fins que en facin callar Visca Catalunya!!!!
Fent amics
Anònim, 01/11/2017 a les 12:37
+20
-5
Així van fent amics. Això sí, després diran que si no volem ser espanyols és per culpa de l'escola. No s'adonen que el que sí sembra odi són aquestes porres?
¿Noticia incompleta?
Anònim, 01/11/2017 a les 13:33
+12
-14
¿Podéis mostrar las publicaciones por las que se ha detenido a estas personas? Eso nos daría una idea de si la detención es justa o injusta.
El imperio contra-ataca
Anònimtoto, 01/11/2017 a les 13:54
+15
-4
La rancia España ha creado desde tiempos ha, la cosa castellana - castiza - contra todo aquello que no le era propio a ella. El recelo y manifiesta envidia de los vecinos con costas o verdes campos han puesto a este pueblo movido a la inquina. América la convirtió en su mejor instrumento para imperializarse... Ahora vive de esos recuerdos irrevocables.....
Franquisme
Anònim, 01/11/2017 a les 14:14
+21
-5
En estat pur. Trolls voteu voteu pp,c's i psoe, que per quan us en dongueu compte en la dictadura hi serem fins al coll, i la patireu igual
Dictadura caspanyola
Jordi Valent, 01/11/2017 a les 15:59
+11
-3
Caspanya =estat franquista vergonya d'europa. Policia caspanyola: matonisme legalitzat (ara ja poden venir a detenir-me)
Espanya = monarquia corrupta nord africana
Anònim, 01/11/2017 a les 18:07
+8
-4
Els espanyols son uns salvatges encara per civilitzar, qui des de Catalunya defensi l'actuació dels espanyols no arriba ni a persona..
Molt ben explicat
Josep Puigdemont, 01/11/2017 a les 19:58
+1
-1
No vull posar el dit a l'ull però m'agradaria veure les publicacions abans de donar la meva opinió. Gràcies.
Espana no democracia
Carmen Labelle Québec, 01/11/2017 a les 20:38
+5
-0
Todo el mundo horara mira que Espana no es democracia. Verguenza facista Rajoy!
A todos con la misma vara
Anònim, 02/11/2017 a les 09:43
+3
-0
Evilam; tens raó, però els ultres espanyolistes a les xarxes socials, webs, partits de futbol o aeroports son detinguts?
I als que ens falten a nosaltres?
Anònim, 02/11/2017 a les 15:52
+1
-0
L'altre dia en aquest mateix diari vaig comentar un article (sense insultar a ningu) i el que vaig rebre per part d'una noia, insults, amenaçes cap a mi i la meva familia, algú anira a detenir-la? Perque tambe era public ho podia veure quasevol...
en fi, ara s'esta destapant realment qui es el gobern que tenim, franquista i dictador....