Procés català

Els mediadors catalans insten Puigdemont a «aturar urgentment les decisions que augmentin la tensió»

El president es reuneix amb el grup de treball liderat per l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona, que inclou els sindicats majoritaris, acadèmics i dirigents patronals

Les dues parts asseguren que la discreció és fonamental per seguir endavant amb la negociació i eviten fer declaracions

La CUP reclama que el ple declari ja la independència i que la mediació arribi més endavant

| 06/10/2017 a les 19:55h
Arxivat a: Política, referèndum, procés català, ICAB, Carles Puigdemont, Maria Eugènia Gay
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, en una imatge d'arxiu | Martí Albesa
La comissió de mediació liderada pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona ha demanat aquest divendres a la tarda al president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que "aturi urgentment les decisions polítiques que augmentin la tensió" amb el govern espanyol. En una trobada a Palau també li ha reclamat que "exclogui cap solució unilateral". La comissió ha traslladat a Puigdemont que "és imprescindible aturar urgentment totes les decisions polítiques que augmentin la tensió" entre els dos governs, segons l'ACN.

També ha traslladat al president la seva "voluntat d'oferir ponts de diàleg i entesa". Aquesta solució "ha d'excloure qualsevol solució unilateral, respectant el funcionament ordinari de les institucions d'autogovern de Catalunya i descartant cap decisió que afecti el model polític organitzatiu autonòmic". També li han explicat al president que demanen igualment la retirada dels efectius extres de policia espanyola i Guàrdia Civil. La comissió considera "imprescindible" trobar una sortida a la situació actual fonamentada en el diàleg i la conciliació.

Després de la reunió, que ha durat una hora, la degana de l'ICAB, Maria Eugènia Gay, i el conseller de Presidència, Jordi Turull, havien de fer declaracions als mitjans, però finalment s'han anul·lat perquè la discreció faciliti l'èxit de la mediació. No es descarten més trobades i comunicats properament, han anunciat fonts properes a les dues parts.

A la cita hi ha assistit també el conseller de Justícia, Carles Mundó, i el cap de gabinet del president, Josep Rius. La llista de la comissió mediadora ha estat encapçalada per Maria Eugènia Gay, degana de l'ICAB, i Carles McCragh, degà-president del Consell de l'Advocacia Catalana. Javier Pacheco, secretari general de CCOO a Catalunya, i Camil Ros, secretari general de la UGT, han liderat la representació sindical, mentre que Antonio Cañete, de la Pimec, i Joan Francesc Pont, de la Cambra de Comerç, han representat els empresaris.

La negociació, segons les fonts consultades, "podria tenir continuïtat", tot i que no s'ha concretat cap de les qüestions que hi ha damunt la taula.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Aquests mediadors,....
Anònim, 06/10/2017 a les 21:11
+17
-2
Jo firia que alguns d'ells son tercera via, sinó també unionistes. Fixeu-vos que molts dels que volrn mediar són els de la tercera via.
I els importa un ou la independència. No podem dependre de unionistes i terceres vies, o estem venuts.
La mediació
Antoni Ferret, 06/10/2017 a les 21:40
+1
-11
O sigui que ha començat la mediació, i aquesta la fa el Col·legi d'A. i entitats diverses. Molt bé, i molt bé lo que li diuen. Espero que en faci cas. De fet, ja sabem que el dimarts no hi ha votació, per tant no hi ha cap decisió.
Comissió mediadora (????)
Anònim, 06/10/2017 a les 21:41
+13
-3
Comissió mediadora plena d'unionistes. Aquests són jutges i parts interessades
Mediadors?
Fart d'hipòcrites, 06/10/2017 a les 21:42
+15
-2
Aquests son mediadors? De debò?

Qui els ha escollit...el Millo? Es creuen que som rucs?

Que el President no prengui cap decisió unilateral?

Es clar que no ho farà...la decisió ja la va prendre el POBLE DE CATALUNYA!!!

Fora tota aquesta trepa...Independència!!!!
Republica Catalana ja
Anònim, 06/10/2017 a les 22:11
+9
-2
Independencia ja ,cumplim las lleis catalanas ,referendum 90 per cent SI
Republica Catalana ja
Mediadors entre qui?
Sense por, 07/10/2017 a les 01:30
+5
-0
Aquests mediadors reclamen moltes coses a qui se'ls escolta (Puigdemont), però encara és l'hora de saber què reclamen a qui no se'ls escolta (Rajoy). Aquest darrer, per cert, ja ha rebujat diverses ofertes de mediació, com ara la proposada pel governp suís, molt més solvent des del meu punt de vista.
155
Anònim, 07/10/2017 a les 02:24
+1
-5
155 JA!!!
Cap decissio unilateral?
Anònim, 07/10/2017 a les 06:00
+6
-1
Aixi a què hem jugat? Què votavem diumenge? A la papereta posava si volia que Catalunya fos un estat independent. Si no es pot fer cap acció unilateral havia de posar si volia que Catalunya fos el que vulgui Rajoy. No cal seguir amb aquests mediadors. Un trol de Rajoy mediaria millor.
Quan hem d,aguantar mes ?
Anònim, 07/10/2017 a les 06:48
+5
-1
Quan referendums hem der fer ,quante manifestacions amb milions de personas ,quantes represions mes hem de tindre ,quantes humillacions mes hem de aguantar ?
Volem ja la Republica Catalana
Endavant per la llibertat de Catalunya!
Vicenç Ramoneda, 07/10/2017 a les 08:53
+2
-0
Disposats a assumir això i el que calgui!

Quan la certesa del present és mes gran que la incertesa del futur escollim futur! ||*||


Willing to assume this and whatever is needed!

When the certainty of the present is greater than the uncertainty of the future we choose future! ||*||

MEDIADORS?
Anònim, 07/10/2017 a les 11:28
+0
-1
Mediadors dieu????
Aquests són els que fa 1 setmana ens deien que era il·legal votar. Són els de la 3a via, els de sempre, els que ens demanen diàleg quan ens peguen a cops de porra.
Dimarts DUI
Karlus, 07/10/2017 a les 19:09
+0
-0
Aquests mediadors no son gent de confiança, son uns esclaus, després de DUI ja en parlarem