Referèndum

L'enorme pífia dels organitzadors de la manifestació unionista de diumenge

Els convocants han publicat un anunci a diversos diaris amb un desastrós error

| 06/10/2017 a les 17:30h
Arxivat a: Política, Societat Civil Catalana, error, minoria silenciosa, referèndum

Els organitzadors de la manifestació de diumenge a favor de la unitat d'Espanya, Societat Civil Catalana (SCC), han posat un anunci a diversos diaris per cridar a tots aquells que se senten espanyols a mobilitzar-se. El Periódico, com altres mitjans, ha publicat la publicitat, que no porta el nom de cap organització i en la qual es demana "evitar la confrontació entre catalans, família i amics". A l'anunci, on es veuen la bandera catalana i l'espanyola, hi ha un detall, però, que no ha passat inadvertit a molts.

"Manifestació de la minoria silenciosa", diu l'avantítol de l'anunci. La frase és clarament un error, ja que tant les entitats unionistes com el govern espanyol han fet servir reiteradament el concepte "majoria silenciosa" per referir-se als unionistes que, segons ells, són majoria a la societat catalana. Per això aquest detall ha estat àmpliament ridiculitzat a la xarxa, sobretot després que el fotoperiodista Jordi Borràs assenyelés l'error.

Una manifestació amb Coixet i Vargas Llosa

Societat Civil Catalana (SCC) ha fet aquest divendres una crida a la Catalunya "silenciada" a sortir al carrer aquest diumenge per dir "prou" al full de ruta independentista. Sota el lema "Prou! Recuperem el Seny", l'entitat ha organitzat una manifestació que començarà a les 12.00 a la plaça d'Urquinaona i finalitzarà davant l'Estació de França, on Mario Vargas Llosa, Isabel Coixet i Josep Borrell faran lectura del manifest. El vicepresident de l'entitat, Álex Ramos, ha lamentat que hi ha catalans que se senten "exclosos a la seva terra" i ha apostat perquè aquests surtin al carrer en favor del diàleg, la democràcia i la solidaritat.

Sense banderes feixistes

Així, Ramos ha destacat que es vol que sigui una manifestació "cívica, pacífica i amb to constructiu" i, per això, han alertat que no es permetran símbols no democràtics i que, si algú els mostra, un servei d'ordre que s'ha organitzat –amb uns centenars de persones- els demanaran que els retirin o els faran fora si s'hi neguen. Per contra, fan una crida a "recuperar la senyera com la bandera dels catalans" i a mostrat també banderes espanyoles i europees. L'objectiu és mostrar la "pluralitat" que han dit que representa Catalunya i per això han apuntat que hi participen més d'una vintena d'entitats i compten amb el suport de PP i C's i la presència del PSC -que finalment ha enviat una carta a la militància cridant a anar-hi-.

Entre les entitats hi ha Concòrdia Cívica, Grup de Periodistes Pi i Maragall, Llibertats, Empresaris de Catalunya, Moviment Cívic 12 d'octubre, La Tercera Via, Assemblea per una Escola Bilingüe, Economistes de Catalunya i l'Associació Catalana de Víctimes del Terrorisme (ACVOT), entre d'altres. D'entre els polítics que han confirmat la seva presència hi ha els líders de C's Albert Rivera i Inés Arrimadas, el president del PP a Catalunya, Xavier García Albiol; i l'expresident del Parlament Europeu Josep Borrell.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Que trist...
Miau, 06/10/2017 a les 17:51
+18
-1
Quels organitzadors hagin de demanar explícitament no portar la bandera feixista i quines altres banderes portar.
una altre falsetat
Anònim, 06/10/2017 a les 17:55
+11
-1
Que mes dona si no hi han banderes "fachas" y els caps son de pensament anti-democràtic.
Ja esteu distorsionant la realitat !!!
Us fa por ser mes "fachas" que demòcrates? O...que vol dir això! Aquí no ens enganyareu
on estaven aquests darrers 30 anys
Anònim, 06/10/2017 a les 17:55
+14
-2
Tots aquests on eren quan es retallen una a una les competències de la Generalitat, quan no es fan les infraestructures, quan s'espolia fiscalment, quan es volen espanyolitzar els nens catalans... callats com putes.
Que tonterías publicáis aquí.
Anònim, 06/10/2017 a les 17:59
+3
-19
Hola,

Dais mas importancia a estas cosas, que a los cambios de rumbo de Arturo Mas sobre la salida de empresas, que si Cataluña está preparada para ser independiente, etc, etc...

Esto es mar vengonzoso que el comic que están poniendo en las escuelas catalanas sobre el referendum...

Suerte a todos
Santi Vila és el nou Duran Lleida, oi?
Anònim, 06/10/2017 a les 18:10
+14
-3
-
no valen busos
Anònim, 06/10/2017 a les 18:22
+18
-1
A part de "l' error"...
si la "mayoria silenciosa" que diuen ells es la majoria de Catalunya, no val portar autobusos amb esmorzars pagats de diferents punts d' espanya eh! que parli el poble català.
hem votat
Anònim, 06/10/2017 a les 19:10
+12
-2
No es cap error, ja ho diuen be. Mes de2 milions de SI al referèndum. Per tant es cert que són una minoria.
Error?
Anònim, 06/10/2017 a les 19:13
+20
-2
L'error està a "silenciosa". Són de tot menys silenciosa. Minoria ho són.
Churras con merinas
Anònim, 06/10/2017 a les 20:03
+9
-1
Esto es una mezcla imposible: Fascistas, centralistas, federalistas, anticatalanes, regionalistas, etc, etc... Ya me van ha contar cómo se pueden entender tal batiburrillo ideológico, excepto que lo que les una sea el odio anticatalán.
Quina por
Fantasia, 06/10/2017 a les 20:14
+5
-2
Tambe vindra la dona vampir d'en Mario Vargas Llosa la Isabel Preyler,
Minoria....
Anònim, 06/10/2017 a les 20:19
+3
-10
En qualsevol cas.. 2,28MM no es majoria......

O no sabem contar??
Demoagatas
Anònim, 06/10/2017 a les 20:22
+2
-14
Se habla mucho de observadores y se le llena a la gente la boca de ser demócratas, si estos observadores leyesen los comentarios vertidos en este Pravda payés o Alcazar fascista seguro que alucinarían de la irracionalidad de muchos indepes .

Por cierto en un porcentaje muy alto que no ha luchado contra el franquismo y sólo han vivido en democracia.
Que ho facin com vulgui
Anònim, 06/10/2017 a les 21:39
+8
-0
Que ho facin com vulguin, pero a partir de diumenge, s'haurà acabat l'argument
" silenciosa" o "ruidosa". Aviam com ho fan, pero no patiu!!!, que les TV estatals obriran el plano i la perspectiva,
Un dubte....
Anònim, 06/10/2017 a les 23:37
+4
-0
Hi anirà el Mingo també ?

Mare de Déu Senyor, si amb aquest nivell que tenen no ens en sortim ara, estarem condemnats a aguantar-los per tota la eternitat.

Visca Catalunya !!
Forma de comptar
Anònim, 06/10/2017 a les 23:42
+4
-0
Espero que continúen amb la seva norma sobre els que es queden a casa no fan causa amb la mani
Es a dir el set milions que ens queden a casa serem indepes
Ja veurem
Anònim, 06/10/2017 a les 23:53
+3
-0
El fet indiscutible és que en les manifestacions del 3 d'Octubre, de centenars de milers de persones en contra de la barbarie policial espanyola, tot es va desenvolupar en un ambient totalment civic, pacífic i sense cap mena d'incident.
Ara estem a l'espera d'una gran mobilització de la minoria silenciosa el proper diumenge i, senyores i senyors, posin els comptadors a zero. Visualitzo vidres trencats, baralles o atacs indiscriminats a mobiliari urbà.
Dessitjaria equivocar-me però.... en tornem a parlar el diumenge per la nit.

no es valida
Anònim, 07/10/2017 a les 07:53
+3
-0
Tene tot al dret a manifestar la seva opinio, només faltaria, ara bé, com a mostra de la "majoria/minoria" silenciosa no serà valida. Desplaçar autubusos d'espanya no es valid per demostrar aquesta majoria silenciosa catalana de la que parlant des de fa anys i que mai a sortit al carrer.
Per cert, els espanyols pregunten que que han de contestar quan se'ls pregunti que d'on venen, si es millor dir la veritat per demostrar que espanya ens estima i volen que seguim sotmesos o si per contra han de mentir i dir que son de qualsevol població catalana per fer veure que sí, que son molts.
Jo proposo que diguin que venen de Vilardeix, Vilanova de bellpuig, Bell-lloc d'Urgell.....
Mals temps
Anònim, 07/10/2017 a les 16:49
+2
-0
No hem puc creure que siguin majoría els que volen l'auto-destrucció de Catalunya.Hem arrivat a un grau tant alt d'ignoracia??
Cantem-ne
Anònim, 07/10/2017 a les 19:37
+0
-1
Que se’n vagin se’n vagin se’n vagin
Que se’n vagin se’n vagin d’aquí
Que se’n vagin se’n vagin se’n vagin
Que se’n vagin del nostre país

Adéu okupes , narcisistes també
aneu marxant aneu marxant allà on estigueu bé
Adéu okupes , provocadors també
aneu marxant aneu marxant allà on estigueu bé

Que se’n vagin se’n vagin se’n vagin
Que se’n vagin ara mateix
Que se’n vagin se’n vagin se’n vagin
Que se’n vagin i no tornin més
Contra el supremacismo
Alorpu, 07/10/2017 a les 23:20
+0
-6
Mi más sincera enhorabuena a los organizadores porque antes de la manifestacion ya están suscitando polémica entre los que creen que Cataluña es solamente suya.
Dicho lo cual deciros los que nos negais ese derecho que se ha terminado la sopa boba para vosotros. Tras excesivas concesiones y la permisividad ante el adoctrinamiento de mentes infantiles, habéis hecho saltar la liebre. Gracias por haber provocado el punto de inflexión.
Y si, este artículo tiene toooda la razón! Somos muchos millones!!! Unos 40 o así, pero tranquis, somos unos señores en su inmensa mayoría. No vamos con asesinos, no como otros.
Feliz Hispanidad a todos por adelantado!!
Polis
Anònim, 07/10/2017 a les 23:31
+3
-0
I què? Els polis i els civils també repartiràn “tortas” per a aquests? O potser els hi faràn passadís?
Vinga home! Que els de fora es quedin a casa seva i q surtin els de la minoria silenciosa, ni els veurem!
Benvinguts
G. Moragues, 08/10/2017 a les 01:03
+2
-0
A tots els desplaçats que vinguin per autopista els hi recordo que han de pagar peatge a Catalunya, els d aquí acostumem a pagar sempre, aviso perque no pensin que els hem posat el peatge a proposit aprofitant que venen.
Polis
Anònim, 08/10/2017 a les 19:30
+0
-0
I què? Els polis i els civils també repartiràn “tortas” per a aquests? O potser els hi faràn passadís?
Vinga home! Que els de fora es quedin a casa seva i q surtin els de la minoria silenciosa, ni els veurem!
Contra el supremacismo
Alorpu, 08/10/2017 a les 21:18
+0
-0
Mi más sincera enhorabuena a los organizadores porque antes de la manifestacion ya están suscitando polémica entre los que creen que Cataluña es solamente suya.
Dicho lo cual deciros los que nos negais ese derecho que se ha terminado la sopa boba para vosotros. Tras excesivas concesiones y la permisividad ante el adoctrinamiento de mentes infantiles, habéis hecho saltar la liebre. Gracias por haber provocado el punto de inflexión.
Y si, este artículo tiene toooda la razón! Somos muchos millones!!! Unos 40 o así, pero tranquis, somos unos señores en su inmensa mayoría. No vamos con asesinos, no como otros.
Feliz Hispanidad a todos por adelantado!!