Referèndum: Gas Natural

Gas Natural aprova traslladar la seva seu social a Madrid

La companyia presidida per Isidre Fainé pren la decisió en un consell d'administració convocat d'urgència per aquest mateix divendres

| 06/10/2017 a les 16:22h
Arxivat a: Economia, Gas Natural, referèndum
Seu de Gas Natural a Barcelona | Gas Natural
Seguint els passos del Banc Sabadell i altres empreses, Gas Natural ha acordat el trasllat de la seva seu social de Barcelona a Madrid, segons han explicat a l'ACN fonts del sector. La companyia presidida per Isidre Fainé ha pres aquesta decisió en un consell d'administració convocat d'urgència per aquest mateix divendres, el mateix dia que el Consell de Ministres ha aprovat un decret urgent per agilitzar el trasllat de seus socials d'empreses i davant la possibilitat que hi hagi una declaració d'independència a Catalunya la setmana vinent.
El canvi de seu social no implica un impacte en els treballadors ni els centres de treball de la companyia. Sí que tindrà un impacte en la recaptació de l'impost de societats, un impost recaptat per l'Estat, ja que a partir d'ara la companyia tributarà a Madrid. 

L'accionista principal de Gas Natural és Criteria Caixa, amb un 24,4% de l'accionariat. Repsol té un 20% de la companyia i el fons americà Global Infraestructure Partners (GIP), un altre 20%. La companyia, presidida per Isidre Fainé, té Rafeael Villaseca com a conseller delegat. Gas Natural està valorada en borsa en més de 18.400 milions d'euros i el preu de les seves accions superen els 18 euros. 

Per la seva banda, CaixaBank també ha convocat el seu consell per estudiar el trasllat aquesta mateixa tarda. La decisió de l'entitat bancària hauria de passar per una junta d'accionistes, fet que implicaria que el procés fos més llarg que el del Banc Sabadell. Però justament aquest divendres, l'executiu espanyol ha aprovat de manera urgent un decret llei que aplana el camí per tal que les empreses catalanes que així ho desitgin puguin traslladar la seu social.

El vicepresident de la Generalitat i conseller d'Economia, Oriol Junqueras, ha acusat el govern de Rajoy d'exercir pressió perquè els bancs moguin la seva seu fora de Catalunya. També s'ha referit al decret que el govern espanyol preveu aprovar per facilitar la sortida exprés d'empreses de Catalunya. "Que el consell de ministres aprovi avui un decret per facilitar la sortida d'empreses demostra que han pressionat els bancs", ha asseverat Junqueras. Segons el vicepresident de la Generalitat, forma part de l'estratègia que l'executiu de Rajoy està duent a terme per desmobilitzar els ciutadans, a risc de perjudicar-los, i afeblir el Govern.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

el discurs de la por
botiflerdo, 06/10/2017 a les 16:35
+24
-15
vaya, cuando algunos decíamos que ésto pasaría nos acusábais de hacer "el discurs de la por"... espero que ahora nos pidáis disculpas.

"ten cuidado con lo que deseas, no vaya a ser que se te cumpla".

gracias por el ridículo, procesistas.
La lucha por la libertad continúa
Mayoría silenciada, 06/10/2017 a les 16:47
+24
-16
El miedo cambia de bando...VIVA ESPAÑA, VIVA LA LIBERTAD
mira que be
Anònim, 06/10/2017 a les 16:57
+9
-8
No se si aquesta empresa sap que n ' hi ha una altre que telefona des de Madrid dient que son ells. Naturalmernt si no estas al tanto quan t' en dones compte ja t ' han canviat de companyia. En fi ara si telefonen i ens parlen en catellà no sabrem si son ells o no. En fi, si perden clients será el SEU problema. Per rucs.
Siguem consequents
Pragmàtic, 06/10/2017 a les 17:01
+8
-8
La culpa d'això no és de Madrit. És normal i de fet s'esperava.

Jo sóc independentista però no tonto, fa un any que vinc estalviant i, des de fa un mes, tinc els calés fora de Catalunya i en efectiu per si de cas.

Tallem les carreteres i fem vaga permanent.

Junqueres, prou de fer-s'hi la víctima i plorar per res. Siguem intel·ligents i forts.
Dimarts tindrem la llibertat!!!
Ells mateixos
Moments de canvi, 06/10/2017 a les 17:09
+8
-11
La banca i totes aquelles empreses que es beneficien dels consumidors, comencen a estar nervioses. Cap problema. Hi ha d'altres. Els nostres diners són bons i decidim a quin donar-los. Tornaran i espero que els hi sigui tard.
CAnVIS DE COMPANYIA SUMINISTRE DE GAS.
Anònim, 06/10/2017 a les 17:16
+2
-4
Qui son els de CATGAS?.
Doncs això, que donin GAAAAAAAS i fotin el camp.
Anònim, 06/10/2017 a les 17:17
+8
-11

L´ESTAT DE CATALUNYA anirà directament a buscar-lo a Algèria, o a Rússia, o als àrabs, ...o a on sigui, sense paràsits intermediaris, cosa que agrairan totes les llars catalanes al veure el rebut.

Això sense oblidar els bio-combustibles, bio-plàstics i totes aquestes coses del segle XXI.

Ningú és imprescindible, començant per aquests que volen perpetuar la colònia.



Sortirem guanyant!
Anònim, 06/10/2017 a les 17:20
+9
-9
Cap problema es camvia aFACTOR ENERGIA,que és més barat i dona molt bones prestacions. Jo fa temps que emvaig canviar tipa de que gas natural em cobres el que li donava la gana a ell,!
Ni viva esto ni viva lo otro
Anònim, 06/10/2017 a les 17:41
+1
-3
Cuando seamos independientes .Tendran que tener SEDE el el nuevo PAIS. y con menos fiscalidad el gas i electricidad , seran mas barata, pues de electricidad nos sobrara'
Visca Catalunya Visca la nostra Llibertat
La Gran Burgesia Catalana!!!!!!
Anònim, 06/10/2017 a les 17:56
+1
-2
La Gran Burgesia Catalana!!!!!!
Rates
Anònim, 06/10/2017 a les 18:12
+1
-2
com les rates fugen sentint el més petit soroll
Uff quina por..
Bagenc, 06/10/2017 a les 18:13
+1
-3
A veure es que ens tallaran el gas potser ??, a mig i llarg termini seran ells qui hi perdran..
mmmm
Anònim, 06/10/2017 a les 18:16
+1
-2
Passen a tributar a Madrid, igual que triubutaben fins ara no? En una futura República Catalana hauran de fer la seva seu a Catalunya si volen seguir operant aqui no? I per altra banda trobo molt caspós que tot això ho estiguin portant a terme els membres honorífics del fòrum pont aeri
Adeu, Cataluña. El último, que cierre la puerta
Anònim, 06/10/2017 a les 18:19
+3
-1
L’expresident de la Generalitat, Artur Mas, es va mostrar totalment convençut durant la campanya electoral del 27 de setembre que els bancs es quedarien a Catalunya, malgrat el procés sobiranista. “Tanta por i resulta que al final ens acaben dient que els bancs marxaran. No en marxarà cap”, va vaticinar en l’acte central de Junts pel Sí a l’Hospitalet de Llobregat.
Arturo Más. Estadista visionario.
Que esperavau
LLOGIC, 06/10/2017 a les 18:35
+2
-2
Jo ja fa temps que faig el pagament d'electricitat i gas a una empresa de Portugal, que per cert
tambe va tindre problemas per fugir dels castellans que ara ningu s'en recorda, que a Espanya esta radicada a Asturies.
Ningu es pot posar las mans al cap de veure aquestas desersions, nois la pela es la pela,
Ja avans de neixer ja estan fent negoci amb nosaltres i fins i tot despres de morir, soms una
font de negoci i beneficis per el gran capital.
Gas España?
Anònim, 06/10/2017 a les 18:52
+4
-2
Gas Natural és l'antiga Catalana de Gas. Es varen canviar el nom per poder vendre a Espanya. Ara s'han vengut ells
Uns altres botiflers
Emprenyat, 06/10/2017 a les 19:55
+0
-1
Doncs haurem de buscar alternatives.
Quines alternatives d'empreses energetiques catalanes hi ha?
Anònim, 06/10/2017 a les 20:36
+0
-1
Empreses publiques d'energia catalanes?
Nacionalització d'Aigua, Gas i Electricitat, JA!
Patetics
Anònim, 12/10/2017 a les 10:57
+0
-0
Sou patetics. Despres de la DUI aneu a viure de l'aire a Catalunya?