Adjudicades les obres del tercer carril de la C-58 entre Terrassa i Sabadell

També s'han adjudicat les obres dels nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau i l'enllaç amb l'AP-7

Les obres s'iniciaran aquesta tardor i tindran una durada de deu mesos cadascuna

| 05/10/2017 a les 16:40h
Especial: Territorials
Arxivat a: Societat, autopistes, C-58, Josep Rull, infraestructures
El conseller Josep Rull, a la C-58. | Joaquim Albalate
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres d’ampliació de l’autopista C-58 a la calçada sentit Barcelona corresponents a la millora de dos trams per un import total de 14,5 milions d’euros. D'aquests, 8,1 milions corresponen al tercer carril que es construirà al tram entre Terrassa est i l’enllaç de Sabadell Centre (al terme de Sant Quirze del Vallès) i 6,4 milions als nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau (Sabadell) i l’enllaç amb l’AP-7/B-30 (Badia del Vallès). Aquests treballs contribuiran a descongestionar un dels eixos de comunicació amb més trànsit de Catalunya. Està previst que les obres comencin durant aquesta tardor, amb un termini d’execució en ambdós casos de 10 mesos.
 
La C-58, una de les principals vies d’accés a Barcelona per als vehicles que venen del Vallès Occidental i el Bages, registra, a l’entorn de Barcelona, més de 160.000 vehicles diaris de mitjana i a l’altura de Terrassa centre, 54.000. Entre Barcelona i Sabadell, la calçada té tres carrils de circulació per sentit, i fins a Terrassa, dos. Aquest fet comporta congestions de trànsit i una minva de la funcionalitat en diversos punts de l’autopista, especialment en les zones a l’entorn dels enllaços i en les hores punta.

Durant una visita a un dels punts de les actuacions el mes de març passat, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va explicar que aquestes actuacions permetran guanyar temps per a la ciutadania, reduir congestió i reduir contaminació atmosfèrica. Rull també va posar de relleu que en paral·lel a les actuacions en aquesta carretera el Departament invertia en transport públic, amb les noves estacions d’FGC a Sabadell, que van entrar en servei el juliol passat.
 
Solucions tècniques adaptades a cada tram
 
Territori i Sostenibilitat ha previst resoldre aquesta situació amb solucions tècniques diverses, segons cada cas. Així, ha elaborat un pla que inclou tres actuacions, que augmentaran la capacitat de la via i milloraran la fluïdesa i seguretat de la circulació. Ara, el Departament ha adjudicat les obres de dues d’aquestes actuacions mentre que, paral·lelament, treballa en la redacció del projecte de la millora d’un tercer àmbit, entre Sabadell i Terrassa.
 
Els treballs al tram entre Terrassa i Sant Quirze consistiran en l’eixamplament de la calçada per formar un tercer carril al tronc de l’autopista, que s’iniciarà poc després de l’accés de Terrassa est fins a enllaçar amb el tercer carril que ja existeix a l’altura de l’enllaç de Sabadell centre. Aquest nou carril tindrà una longitud de 4,2 quilòmetres. Addicionalment, es formarà un quart carril (carril de trenat), discontinu, per facilitar les incorporacions i sortides de l’autopista en aquest tram en millors condicions de seguretat i de fluïdesa.
 
Aquesta obra pretén pal·liar les retencions que s’originen a l’entorn del quilòmetre 17, on una calçada lateral en el sentit Barcelona aporta diàriament uns 20.000 vehicles (provinents de l’accés de Terrassa est, Rubí, les Fonts i polígons) al tronc de la C-58, que ja ve carregat amb uns 30.000 vehicles procedents de Terrassa centre, Manresa i altres punts. L’obra permetrà als conductors estalviar temps de recorregut en aquest tram, tot passant dels 9,5 minuts i 28 km/h de mitjana actuals als 3,5 minuts i 78 km/h previstos.
 
L’ampliació de l’autopista, que s’ha dissenyat tot minimitzant l’ocupació de terreny i l’impacte en l’entorn, comportarà l’adaptació de les estructures actuals de manera que s’eixamplarà el pas superior sobre la línia d’FGC de Sabadell i l'estructura de l’enllaç de Sabadell centre.
 
Facilitar els canvis de carril i reduir la congestió
 
Pel que fa als treballs al tram entre el nus de Sant Pau i l’enllaç amb l’AP-7/B-30, comportaran la formació de dos carrils més a l’autopista en sentit Barcelona per facilitar als conductors els canvis de carril i incorporacions i sortides. Per aconseguir-ho, es donarà continuïtat als ramals actuals de l’enllaç de Sant Pau. Aquesta actuació requerirà eixamplar l’actual estructura sobre el riu Sec i desplaçar uns metres el traçat d’una carretera local situada al peu de l’autopista i que uneix Badia del Vallès i Cerdanyola, així com adequar un tram del riu Sec al seu pas per Badia del Vallès. Aquests nous carrils tindran una longitud d’1,8 quilòmetres.
 
Aquest tram de l’autopista té una intensitat mitjana de trànsit diària d’uns 80.000 vehicles en sentit Barcelona, dels quals 20.000 es desvien cap a l’AP-7.
 
Millores a l’accés als polígons
 
La tercera actuació que Territori i Sostenibilitat ha previst és la millora de l’accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 a les Fonts i Rubí, i millorar la fluïdesa al tronc de la C-58 en sentit nord. Així, té en redacció el projecte constructiu d’una nova calçada lateral de dos carrils entre els enllaços de Sant Quirze del Vallès i Terrassa est-polígons.
 
D’aquesta manera, dels 48.000 vehicles diaris de mitjana que circulen per aquest punt en sentit Manresa, 22.000 ja es podran incorporar directament a la calçada lateral deixant el tronc de l’autopista més lliure pels 26.000 vehicles que continuen el seu recorregut cap a Terrassa centre, Viladecavalls i Manresa. L’actuació es licitarà abans de final d’any i tindrà un cost previst de 15,7 milions.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Oriol Junqueras, Carles Puigdemont i Jordi Turull, l'endemà de l'1-O. | Martí Albesa
Roger Tugas | 2 comentaris
01/01/1970
Els republicans temen que, si el TC anul·la el ple que ratifica el president a l'exili, no hi hagi marge per fer-ne un segon i això doni ales a Rajoy per allargar i endurir el 155 | Rovira, que reclama a JxCat que s'obri a negociar un candidat alternatiu, ha treballat l'estratègia a Estremera amb Junqueras
01/01/1970
L'home desconeix l'autor de l'atac, tem que l'incident es pugui repetir i ha denunciat els fets als Mossos
01/01/1970
Una "normalització" de la situació en els propers mesos comportaria un impacte "moderat" de les tensions polítiques
Alejandro Fernández | Adrià Costa
01/01/1970
El diputat del PP, un dels noms que figuren a les travesses per succeir Xavier García Albiol, assegura que "Catalunya està avui molt més dividida que Espanya" | "No em provoca plaer veure Junqueras a la presó, però es va burlar dels requeriments judicials que rebia", afirma el dirigent popular
01/01/1970
La decisió l'hauria d'executar la mesa, segons la fórmula que triés per repartir els representants a la cambra alta i designar qui capitanejaria les comissions | Les concessions s'unirien a gestos com el to conciliador de Torrent en el seu discurs o la ubicació de Catalunya en Comú-Podem a l'hemicicle