referèndum

Gironella treu 300.000 euros del Banc Sabadell per marxar de Catalunya

L'alcalde David Font afirma que l'Ajuntament "és lliure" i seguirà "la mateixa política" amb altres entitats

| 05/10/2017 a les 13:17h
Especial: Territorials
Arxivat a: Política, Berguedà, referèndum, Gironella, David Font, Banc Sabadell, procés català
L'alcalde de Gironella, David Font | Aida Morales
L'Ajuntament de Gironella ha decidit reintegrar 300.000 euros del Banc Sabadell cap a una altra entitat bancària, després que el consell d'administració d'aquest banc estigui estudiant la possibilitat de canviar el seu domicili social si es declara la independència de Catalunya. Davant d'aquesta situació, l'alcalde David Font ha explicat a NacióDigital que Gironella ha decidit treure la major part dels diners que hi havia en aquesta entitat, per donar resposta al que considera una "amenaça" a la ciutadania de Catalunya.

"Seguirem la mateixa política si algú decideix fer el mateix", ha declarat. I ha assegurat: "Si alguna altra entitat bancària no respecta allò que els ciutadans han decidit com a país i allò que el Parlament vol executar, com a Ajuntament no tenim per què contribuir-hi".

En el cas de Gironella, s'ha reintegrat una suma de 300.000 euros, que han anat a parar a CaixaBank. No obstant això, s'ha mantingut el compte obert per alguns préstecs i rebuts domiciliats.

Segons Font, que també és president del PDECat a la Catalunya Central, és una "decisió municipal", i desconeix si altres ciutats o municipis realitzaran operacions similars. En qualsevol cas, ha afirmat, i davant del que "s'està vivint aquests dies", si alguna entitat vol "amenaçar amb una cosa d'aquestes", els ciutadans han de poder "actuar amb llibertat".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Em sembla perfecte
Anònim, 05/10/2017 a les 14:12
+14
-1
Jo ja estic mirant que fer amb els comptes que tinc al Sabadell. ... Caixa Guissona i d´Enginyers les possibles alternatives
PAu
Anònim, 05/10/2017 a les 15:05
+9
-1
CHapo, aquesta tarde cues a les oficines
jordi
Anònim, 05/10/2017 a les 15:08
+10
-0
JO al Compte DEL BBVA hi deixaré els calers justets per pagar l'hipoteca i faré 2 poeracions mensuals de 5 euros per no pagar comissio, la nomina entare el 30 i sortira el 30 cap a ING banca EUROPEA
A CaixaBank???
Anònim, 05/10/2017 a les 15:44
+5
-4
I els posa a Caixabanc!!! Jejejejeje
trobarem un altre solucio...
Anònim, 05/10/2017 a les 15:51
+6
-0
be, buscarem altres entitats , francesas, italianes, alemanes el mon es ple de competencia..... per nosaltres i tambe per ells.
hi ha gent que a de viatga per trovar feina ...nosaltre trobarem altres opción al cap i a la fi es un negoci no es res nostre si no sabiu ara u sabeu . comencen aki se expendenxen ...... i el sentims podem mes .
trobarem un altre solucio...
Anònim, 05/10/2017 a les 15:56
+6
-0
be, buscarem altres entitats , francesas, italianes, alemanes el mon es ple de competencia..... per nosaltres i tambe per ells.
hi ha gent que a de viatga per trovar feina ...nosaltre trobarem altres opción al cap i a la fi es un negoci no es res nostre si no sabiu ara u sabeu . comencen aki se expendenxen ...... i el sentims podem mes .
suposició
encara titular, 05/10/2017 a les 16:00
+9
-0
Si la retirada de dipòsits és massiva, potser l'hauran de rescatar i tot...
Visca Gironella
Anònim, 05/10/2017 a les 16:04
+11
-1
A veure si els ajuntaments de Catalunya en prenen exemple
Doncs bueno, mol be, pues adéu
Isma, 05/10/2017 a les 16:56
+4
-10
per cada euro que els separatistes treguin del Sabadell o de Caixabank, el catalans que ens sentim espanyols posarem un altre euro. A pendre pel... queixal.
OLIU, NO FACI BESTIESES
Anònim, 05/10/2017 a les 17:06
+7
-0
Aquesta noticia pot fotre el banc a fer punyetes. Si tots els dipositaris del B.Sabadell van a treure els diners, es pot armar un cacau, per manca d'efectiu. Sembla mentida que un directiu faci aquestes declaracions tan irresponsables. Fainé, Gortazar i cia. no sigueu ximples, deixeu que s'enfonsi sol.
Tranquil·litat.
Catala a bord , 05/10/2017 a les 17:52
+3
-0
Escolteu, el BS només s'adelanta a la possible independència de Catalunya. Si després vol seguir operant a Catalunya, haurà d' obrir Seu Social a Catalunya i pagar els impostos corresponents a j'Hisenda catalana pels beneficis , irpf, .... devengatz al nostre país. I les empreses espanyoles que vulguin treballar aquí, hauran de fer el mateix. O sigui, tranquil·litat! El únic que fa, es garantir-se els fons del BCE.
3 refranys
Anònim, 05/10/2017 a les 17:52
+0
-0
Un diu : Camviaràs de moliner, però de lladre no. I l'altre respon : Sarna con gusto no pica i el tercer explica : Prefereixo quedar borní si l'altre queda cec
3 percent