referèndum: editorial

EDITORIAL ​NacióDigital, amb els drets de tots

«Farem una informació de mínims i tornarem a apujar la persiana amb tota la força a les 20 hores d'aquest dimarts 3 d'octubre per explicar a tothom com el país s'ha plantat i, de nou, s'ha compromès»

| 02/10/2017 a les 20:00h
Especial: Nació Corporatiu
Arxivat a: El despertador, aturada de país, editorial, El despertador
Aturem el país. L'aturem perquè ens repugna la violència policial ordenada pel govern espanyol per frenar l'exercici bàsic de qualsevol democràcia: votar. L'aturem perquè ens dolen cadascun dels cops que van rebre les persones que van resistir per protegir les urnes i els drets de tots. I l'aturem perquè res fa més gran un país que la seva gent i la seva meravellosa capacitat per autoorganitzar-se i rebel·lar-se contra les traves a poder triar el nostre destí. Des de NacióDigital vam ser a tot el territori presenciant la brutalitat de les càrregues policials de l'1-O i vam contemplar astorats el vergonyant aval del govern de Mariano Rajoy i els seus socis. Ens sumem a l'aturada perquè volem ser al carrer amb la ciutadania i perquè, des del principi, hem volgut ser partícips de l'excepcionalitat del moment. Hem estat coherents amb la nostra posició (podeu recuperar el nostre editorial de l'11 de setembre i el d'aquest cap de setmana amb motiu de l'1-O) i ho seguirem sent.

Aquest dilluns a les 20 hores, el nostre diari serà diferent. Serà un sorollós silenci en homenatge a totes i cadascuna de les persones que amb determinació, solidaritat i des de tots els accents estan fent més gran la democràcia. Una informació de mínims a la nostra pàgina i a les xarxes socials -sempre plenes de notícies, cròniques, reportatges i articles d'opinió- farà evident que estem en un context d'excepció. A Twitter piularem amb el hastag #VagaND. Ja fa temps que ho veiem amb els atacs constants a la llibertat d'expressió i els drets fonamentals, als quals ara se suma un ús de la violència injustificat contra una població que, des de la seva pluralitat, no renunciarà mai a la democràcia.

Tornarem a apujar la persiana amb tota la força a les 20 hores d'aquest dimarts 3 d'octubre per explicar a tothom com el país s'ha plantat i, de nou, s'ha compromès. Els diners que sumem de la part proporcional del nostre sou que correspongui a l'aturada de 24 hores els destinarem voluntàriament al col·lectiu Drets.cat. Es tracta d'una associació d'advocats i juristes que de forma altruista posa tot el seu esforç i professionalitat per defensar les persones a les quals se les està vulnerant els seus drets fonamentals i per assistir jurídicament les persones processades pel referèndum.

Des de NacióDigital, sempre estarem amb els drets de la ciutadania, amb la democràcia i amb la causa de la llibertat del nostre país i, avui, amb una aturada imprescindible. Per dignitat.

Signa:
El Consell de Direcció i els treballadors i treballadores de NacióDigital

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Escarré
Els carrers - i les xarxes - seran sempre nostres , 02/10/2017 a les 20:44
+26
-5
Es carregaran tot el que puguin pel davant però , amb independència , el fet viu de Catalunya sobreviurà.
El millor diari
Bert, 02/10/2017 a les 21:45
+10
-4
👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Compromis
Nano, 02/10/2017 a les 21:49
+5
-10
Molt bé el vostre compromís. Però no a tot arreu és així. El Consell Comarcal del Baix Penedès governat pel PDCAT i ERC no tanca, i ha dit als treballadors que els descomptaran el dia.
HEM DE PORTAR PANCARTES ESCRITES EN ANGLÈS A LES CONVOCATÒRIES!
Anònim, 02/10/2017 a les 23:19
+12
-4
HEM DE PRESSIONAR A LA UNIÓ EUROPEA NOSALTRES TAMBÉ, NO HEM DE DEIXAR TOTA LA PRESSIÓ EN MANS DELS PERIODISTES EUROPEUS!

HEM DE PORTAR FRASES EN ANGLÈS DEMANANT, EXIGINT, ETC. QUE DEFENSIN ELS NOSTRES DRETS JA QUE ELS CATALANS SOM CIUTADANS EUROPEUS.

DEMÀ HEM DE PORTAR CENTENARS DE PANCARTES AMB FRASES COM:
TO VOTE IS NOT A CRIME!
CATALANS WE ARE EUROPEAN!
EUROPE NEEDS MORE DEMOCRACY, EUROPE NEEDS CATALONIA!

SOM-HI!
Gràcies
Garshi, 03/10/2017 a les 01:19
+15
-2
Els lectors serem sempre vostres.
¿ Demócratas ?
Anònim, 03/10/2017 a les 10:09
+4
-23
Sóis unos demócratas de salón y contertulia, hipócritas hasta llegar al paroxismo.
Hay unas reglas básicas en democracia, entre ellas el respeto a las leyes dictadas por los jueces. Si esto no lo respetáis, que impide a cualquier persona hacer lo que le venga en gana.
¿Queréis votar? Votar cuantas veces queráis, pero no vinculéis el resultado al ser una consulta ilegal,como algo vinculante, ya que otros respetamos la legalidad y no votamos.
Ahora al grito de ¡ Papá me han pegado ! queréis que se proteja por organismos europeos e internacionales vuestra tropelía con las leyes.
Estas leyes se cambian, pero siempre con la mayoría parlamentaria. No la tenéis,pues a fastidiarse, también yo me fastidio con mis impuestos y los tengo que pagar, me fastidia quien gobierna y lo tengo que aceptar.
Veracidad
Anònim, 03/10/2017 a les 11:10
+3
-13
Como sóis tan objetivos, habréis comprobado la falsedad de la Sra Torrecilla,y tantas otras como han circulado por las redes.
Tácticas de Goobbels bien aprendidas.
Esta Sra Torrecilla con afán de notoriedad, el respeto que se le pudiera tener por ser desalojada a la fuerza lo pierde cuando miente tan descaradamente.
INDEPENDENCIA IMMINENT
Anònim, 03/10/2017 a les 11:17
+12
-2
Catalunya es independent de facto.
El país respon.

La independència és imminent.
A 10:09 pues bueno pues vale, pues tu mateix.
Anònim, 03/10/2017 a les 11:24
+15
-4
"me fastidia quien gobierna y lo tengo que aceptar.": A sí?
Si a Espanya "fastidia quien gobierna", fes alguna cosa! No has pas d'acceptar-ho!
Fes que Espanya sigui independent i lliure de Catalunya!
Nosaltres ja fem la independència al nostre país!
PODEM USAR L'EURO SENSE FER PART DE LA UNIÓ EUROPEA.
Anònim, 03/10/2017 a les 11:33
+7
-4
NO VOLEM SER PART DE LA UNIÓ EUROPEA QUE VA CONTRA NOSALTRES.

VOLEM LA INDEPENDÈNCIA.
VOLEM SER TAN LLIURES COM SUISSA!
FORA ESPANYA, FORA FRANÇA, FORA UNIÓ EUROPEA!
Anònim, 03/10/2017 a les 11:35
+9
-2
Visca la Terra!
Endarrere aquesta gent, tant ufana & tant superba!

Declaració d'independència sens dilacions!
DEIXEM DE SER ESCLAUS D'UNA PUNYETERA VEGADA!
Anònim, 03/10/2017 a les 13:22
+6
-1
CATALONIA: NEW INDEPENDENT STATE!
catalonia
Anònim, 03/10/2017 a les 15:48
+2
-1
catalonia the new republic islamic state !!! no speak in spanish , yes arab
La fiscalía
Madrileño, 03/10/2017 a les 16:09
+3
-1
No soy catalán, pero acabo de leer la noticia de que la fiscalía del estado no va a investigar el uso abusivo y totalmente fuera de lugar de la PN y GC, pero si va a investigar los hoteles que los han echado por comportarse como animales contra el pueblo catalán.
No soy catalán pero si lo fuera sería independentista desde este preciso momento. Marchaos, vosotros que podéis.
Al de les 10:09
Xarni, 03/10/2017 a les 16:52
+1
-0
Vaja, si que estàs "fastidiado". I el govern central que hem d'aguantar tots què? Tu no l'has d'aguantar? Ens retallen drets, ens trepitgen la cultura i llengua, ens expolien fiscalment, ens oprimeixen i censuren aquí i a tot arreu tant com poden. Ja n'estem farts! Fa 7 anys que estem en tot aquest procés i els governs centrals no tenen nassos ni de seure en una taula a parlar, saps perquè? Perquè no entenen ni idea de negociar res! El recurs que sempre han usat amb Catalunya al llarg de l'història és el mateix de sempre, repressió. Així no es convenç ningú! El greu problema que teniu és que us hem plantat cara, i això us fot moltíssim, i més de la manera democràtica que ho estem fent.
Votar ja es va dir que es faria, i vosaltres dèieu que seria una butifarrada i pa sucat amb oli. Doncs sort que va ser-ho, que sinó ens mateu a tots! I tot això va sortir acordat del parlament amb majoria per tirar endavant un full de ruta que s'està seguint. I ai!!! Ara tots ens posem les mans el cap perquè la cosa va més en serio del que ens pensàvem. Des del principi que anem en serio il.lusos!
Aquests que doneu suport a la PN i GC sou tant primitius com ells, no teniu cap mena d'argument de res per debatre res perquè no en teniu ni la més remota idea, i per això només s'us acut jugar brut manipulant i inventant informació als mitjans de comunicació i comprant jutges, és la vostra única salvació. Però teniu un problema, que el món ho veu tot això.
Gràcies
Anònim, 03/10/2017 a les 17:01
+2
-0
Gràcies per la vostra feina i per ser com sou!.
Batacazo
f b, 03/10/2017 a les 20:30
+0
-1
¡Vaya batacazo que os vais a dar! Va a ser de órdago.
avans
Anònim, 10/10/2017 a les 12:38
+0
-0
Comptat i debatut a la població ens ha apegat moltes més vegades els mossos. Vaja tractament desigual