Referèndum

Més de 2.000 persones donen suport als sis detinguts a la Ciutat de la Justícia

Els arrestats en l'operació contra el referèndum han passat a disposició judicial

Llibertat provisional per a vuit dels detinguts pels preparatius de l'1-O

, Ciutat de la Justícia | 22/09/2017 a les 08:45h
Arxivat a: Política, Ciutat de la Justícia, Lluís Salvadó, Josep Maria Jové, Josep Masoliver, 1-O, referèndum
Concentració a la Ciutat de la Justícia | Isaac Meler
La Guàrdia Civil ha traslladat aquest divendres a les set del matí a la Ciutat de la Justícia els darrers càrrecs de la Generalitat i persones detingudes dimecres passat pels preparatius del referèndum de l'1 d'octubre i que encara es trobaven a les dependències de Travessera de Gràcia. Es tracta del secretari general de Vicepresidència, Josep Maria Jové; el secretari d'Hisenda, Lluís Salvadó; Joan Manuel Gómez, del CESICAT; Josué Sallent, director d'estratègia i innovació del CTTI; Rosa Maria Rodríguez Curto, directora general de servei de T-Systems, i Josep Masoliver, responsable de sistemes de la fundació puntCAT. Del total d'arrestats, vuit ja han quedat en llibertat amb càrrecs.

A la Ciutat de la Justíca, més de dos mil persones s'han concentrat per reclamar la llibertat dels detinguts, després de la crida que ha fet l'ANC. Entre els manifestants hi ha diverses personalitats polítiques, com Joan Tardà, Carme Forcadell, Alfred Bosch i Raül Romeva. La diputada de la CUP Anna Gabriel també s'ha apropat a la Ciutat de la Justícia per acompanyar els càrrecs del Govern detinguts, però també els militants d'Arran arrestats per accions de protesta. Gabriel ha volgut "constatar l'ampli dispositiu de suport popular que hi ha aquests dies al carrer" i ha destacat que "la gent s'ha fet el carrer seu", que no és patrimoni de cap partit.

La portaveu de Junts Pel Sí i secretària general d’ERC, Marta Rovira, ha assegurat que els detinguts “són persones, com tot el Govern, que obeeixen un mandat democràtic emanat del Parlament de Catalunya” i que “estimen la democràcia, el seu país i treballen perquè aquest sigui més lliure i més just”. Rovira espera que “ben aviat puguem tornar a abraçar-los”.

Un dijous molt mogut

Les casernes de la Travessera de Gràcia de Barcelona i de Sant Andreu de la Barca de la Guàrdia Civil han viscut un dia amb molt de moviment després de la quinzena de detencions practicades dimecres. Deu dels detinguts havien demanat als jutjats un habeas corpus, de manera que un jutge ha hagut de determinar si el seu arrest tenia base legal. Les 10 peticions han estat desestimades.

Aquest dimecres, tres dels detinguts ja van sortir amb llibertat amb càrrecs i aquest dijous ho han fet cinc més. Mentrestant, a mitja tarda d'aquest dijous la Guàrdia Civil ha traslladat els detinguts que estaven a Sant Andreu de la Barca cap a Travessera de Gràcia.

Davant de la comandància barcelonina s'hi han concentrat desenes de persones fins prop de mitja nit. Cap a les 8 del vespre s'hi han afegit uns 200 manifestants convocats per entitats del barri de Gràcia per empaperar els carrers de la zona amb cartells independentistes. Ha estat el moment de més presència de manifestants, que han arribat a tallar la Travessera durant uns 20 minuts. Després els manifestants han seguit empaperant la resta del barri.

Durant la concentració del vespre i nit, a banda de la cassolada de les 10 en punt, s'han pogut sentir crits i consignes independentistes, i petits moments de tensió amb els guàrdies civils que entraven o sortien o vianants espanyolistes. Un dels agents ha desenganxat diversos cartells independentistes de la vorera i els fanals davant de l'edifici policial, cosa que ha enervat els concentrats. Els Mossos d'Esquadra han hagut de pacificar els ànims dels concentrats.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

SI ELLS ENS POSEN MULTES I EMPRESONEN ELS NOSTRES DE FORMA ARBITRÀRIA...
Anònim, 22/09/2017 a les 09:24
+4
-4
...PODEM NOSALTRES?:
Podem deixar d'anar a comprar al Corte Inglés? Saps a qui pertany El Corte Inglés? informat!
SI HI HA PRESOS POLÍTICS CATALANS I MULTES, NO COMPRAREM AL CORTE INGLÉS!!

Podem canviar el nostre contracte de mòbil? Saps a qui pertany Movistar?
SI HI HA PRESOS POLÍTICS CATALANS I MULTES, ENS BORRAREM DE MOVISTAR!!

Podem omplir els dipòsits en altres benzineres. Saps a qui pertany Repsol i Cepsa?
SI HI HA PRESOS POLÍTICS CATALANS I MULTES, NO DONAREM DINERS NI A REPSOL NI A CEPSA!!

Podem canviar el nostre contracte de la llum(és molt fàcil)? saps a qui pertany Endesa i Iberdrola?
SI HI HA PRESOS POLÍTICS CATALANS I MULTES ANUL·LAREM ELS CONTRACTES AMB ENDESA I IBERDROLA!!
ALGÚ ENCARA TÉ DINERS A BANKIA????

EL MILERS DE MILIONS DE LES COMPRES DELS CATALANS NO HAN D'ANAR A LES BUTXAQUES DELS REPRESSORS!!!
al govern esp nomes li interessan els diners, ja ho hem vist
Anònim, 22/09/2017 a les 09:49
+3
-2
totalment d acord,
cal deixar de ser clients en bancs i empreses espanyoles, sobretot les empreses grans que son les que poden fer pressio al govern d espanya
Un INDULT
Antoni Ferret, 22/09/2017 a les 09:55
+1
-3
Molt content que 8 estiguin lliures. Ara aquests 6 (però com que eren 15, no em surten els comptes) vejam què passa. Si no els acusen de malversació, no serà res. En tot cas, així que s'acabi aquest merder, i s'acabi bé, sense referèndum antidemocràtic, aleshores haurem de demanar TOTS un INDULT per a totes les acusacions, des de la primera de la presidenta del Parlament.
ESPAÑISTÁN
Orellut, 22/09/2017 a les 10:00
+3
-2
Era necessari tenir-los retinguts injustament dos dies? Tanta feina tenien sa senyories els magistrats?
Fa uns dies ho avisava: aneu en compte en fer treballar als espanyistanyols, que no estan acostumats a fer-ho... que això només ho fem aquí...
Potser als jutges se'ls hi ha caigut els ous de tant treballar i ara demanaran un any sabàtic per treure's l'estrés. Això sí, pagat pels 12.000€ i 6.000€ euros de sanció que han imposat als membres de la Sindicatura Electoral. Res no canvia, la qüestió és robar, robar i robar.
Estado de derecho, democracia, todos somos iguales ante la ley,... Ha, ha, ha...
I els servils esperant garanties d'aquests...

Salut i República catalana (i als magistrats espanyistanyols un revitalitzant)
ON son els milers de manifestants ?
Anònim, 22/09/2017 a les 10:25
+0
-0
Aquí és parla de centenars, no havíem quedat que hi havia milers de manifestants ? Es que comença a fer mandra manifestar-se ? Ai, ai, ai
com és que
simonet, 22/09/2017 a les 10:47
+0
-0
les escoles i els instituts no pengen pancartes de "No a la repressió"?

El 2003 tots van penjar pancartes de "No a la guerra".
Qualsevol caixa de cartró serveix d'urna
Anònim, 22/09/2017 a les 11:13
+0
-0
Que tanta ruqueria al mon. Per votar només cal lleialtat cívica que vol dir democràtica.
Una caixa de cartró sallada amb cinta adhesiva amb una ranura a la part superior serveix.
I no fa falta sobres per les paperetes. Els qui vulguin fer públic el seu vot poden tirar la papereta a l'urna sense doblegar i els que no el volen fer públic el vot que la tirin doblegada.
I més encara, en una caixa de cartró el vot que diposita cada persona no es veu. ( La mitat dels paisos del mon fan servir caixes opaques)
I encara més si volem ser estalviadors en aquest referéndum, les paperetes poden ser paper en blanc, amb folis d'A5 o A6 i que cada persona hi escrigui un Si o un NO ven gran i ja està i ho pot fer a casa seva mateix.
Algú podria explicar perquè un vot escrit per la teva pròpia mà en un paper en blanc on hi puguis escriure SI o NO i dipositat correctament en una urna electoral no ha de ser vàlid?
La lògica ens diu que les coses es poden fer amb el mínim cost econòmic.
Siguem pràctics collons, que el que he dit no és cap disbarat.
Pensem i raonen i de votar, votarem!

als que tant crideu
Anònim, 22/09/2017 a les 11:32
+0
-0
Els que tant crideu, ja heu canviat de banc o de companyia elèctrica? o potser ho deixem per després del cap de setmana, ai noi quina mandra, millor diluns... vinga home, si els que tant crideu ho féssiu ja es notaria a la butxaca de les empreses... per sort la gent vol abans de res viure còmodament
A la monarquia postfranquista espanyola, Tots ho sabíem que el Psoe i Ucd el PP i el nacionalisme espanyol era falangista 100%
Anònim, 22/09/2017 a les 11:49
+0
-0
A la monarquia postfranquista espanyola, Tots ho sabíem que el Psoe i Ucd el PP i el nacionalisme espanyol era falangista 100% i ningú va fer res per canviar la situació per què l'imperi caduc espanyol es resisteix a morir i no hi havia i no hi ha massa crítica ciutadana per canviar les coses només Catalunya i un poc Euskadi que havien fet la revolució industrial tenien massa crítica ciutadadana per estructurar una societat democràtica. Ara la ciutadania catalana ha fet el pas i està fent un revolució èpica democràtica per ensorrar el postfranquisme a catalunya.