Sitges 2017

El Festival de Sitges tancarà la 50a edició amb el terror gòtic de «The Lodgers»

Guillermo del Toro, Susan Sarandon, Dario Argento i dues de les protagonistes de la sèrie "Stranger Things", Millie Bobby Brown i Noah Schapp, entre els assistents confirmats al certamen

| 14/09/2017 a les 11:35h
Especial: Sitges 2017 - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya
Arxivat a: Cultura, Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, terror, Guillermo del Toro, Susan Sarandon, Festival de Cinema Fantàstic de Sitges, Sitges 2017, Sitges, Stranger Things, cinema

El director irlandès Brian O'Malley clausurarà la 50 edició de Sitges 2017 amb The Lodgers, un conte gòtic d’horror situat a la Irlanda rural de principis de segle XX. Així ho ha revelat el certamen en la presentació de l'edició a Madrid. De la propera edició també destaca la presència de convidats d'excepció com Guillermo del Toro, Susan Sarandon, Dario Argento i William Friedkin, així com de dues de les protagonistes de la sèrie Stranger Things, Millie Bobby Brown i Noah Schapp.

A banda de novetats, el festival recuperarà algunes de les joies clàssiques del gènere dels darrers cinquanta anys, com ara L'exorcista (1973), Suspiria (1977) o La cumbre escarlata (2015), films clau per entendre l'evolució del gènere fantàstic des de finals del segle XX fins al nou mil·lenni. S. Craig Zahler –que va enlluernar amb la seva òpera prima Bone Tomahwk– tornarà a Sitges amb Brawl in Cell Block 99 i procedent dels Estats Units també es podrà veure Happy Death Day, una comèdia de terror signada per Christopher Landon.

Un homenatge als clàssics del festival

El Festival de Sitges arriba al mig segle de vida, i ho fa fidel a les seves arrels: recordant als clàssics del cinema fantàstic que han passat per les seves sales des d’aquella primera projecció que es va efectuar al Prado el 1968. Per recordar aquesta efemèride, la sala d’aquesta centenària entitat acollirà el proper 28 de setembre la projecció d’Aelita (Yakov Protazanov, 1924), un clàssic soviètic de la ciència ficció amb el qual es va inaugurar la primera edició del Festival. 

De la mà de Guillermo del Toro, Dario Argento i William Friedkin, Sitges recuperar films com L'exorcista (1973), Suspiria (1977) o La cumbre escarlata (2015). El Festival també retrà homenatge a l’actriu Susan Sarandon, protagonista de la pel·lícula de culte The Rocky Horror Picture Show (1975), que després arribaria a convertir-se en una de les grans dames de Hollywood.


Una aposta per nous realitzadors, del 5 al 15 d'octubre

L’esquelet que sustenta la programació que podrà veure’s en el Festival, del 5 al 15 d’octubre, està conformada per l’obra de joves realitzadors procedents d’Estats Units, l'Amèrica llatina, Àsia i Europa, que estan cridats a convertir-se en els líders del fantàstic dels propers anys. Brian Taylor, Hélène Cattet, Bruno Forzani, Emilio Portes, Cho Sun-ho, Andrés Goteira, entre d’altres, deixaran la seva empremta al festival. 

L’escriptor i director Brian Taylor dirigeix Mom and Dad, la seva primera pel·lícula en solitari després de Crank: veneno en la sangre. Mom and Dad narra una estranya epidèmia que provoca atacs de violència letal de pares contra fills. Està protagonitzada per Nicolas Cage i Selma Blair. Per la seva part, S. Craig Zahler –que va enlluernar amb la seva òpera prima Bone Tomahwk– torna a Sitges amb Brawl in Cell Block 99, en què un exboxejador reconvertit en traficant de drogues aterra en una presó que es convertirà en un autèntic camp de batalla. Procedent dels Estats Units també es podrà veure Happy Death Day, una divertida comèdia de terror signada per Christopher Landon, que barreja els arguments de Scream i Atrapado en el tiempo, fins a fer embogir Jessica Rothe, que veu com un emmascarat la mata una i altra vegada.
 

Interior de l'Hotel Melià de Sitges durant una de les projeccions Foto: Sitges Film Festival


L'argument del temps també serà el protagonista de la pel·lícula coreana A Day, del debutant Cho Sun-ho, en la que un famós cirurgià és testimoni d’un accident en el que veu morir la seva filla. Una escena que es repetirà en un bucle sense fi, i en la que el pare intentarà canviar el destí de la seva filla. Després d’un any 2016 en el que els grans autors asiàtics van copar la programació del Festival de Sitges, en la present edició, l’espectador podrà comprovar que hi ha vida més enllà de grans títols com La doncella, amb pel·lícules com per exemple la taiwanesa mon mon mon Monsters, de Giddens Ko, que combina el bullying amb el terror sobrenatural en un film que es troba entre les sorpreses que el Festival presenta cada any.

Altres debuts destacats de la selecció asiàtica són el de Jonathan Li (assistent de direcció en la trilogia de Infernal Affairs), que presenta The Brink, un thriller 100% de Hong Kong, protagonitzat per Shawn Yue, que sorprendrà; i el de Lee Sa-Rang, que aconsegueix amb Real un creuament entre Nicolas Winding Refn i el millor thriller coreà.

La reinvenció del gènere de zombis

La canadenca Les affamés, de Robin Aubert –conegut per Saints-Martyrs-des-Damnés-, reinventa el gènere de zombis, amb una visió intel·lectualitzada i gairebé ja de culte després de passar pels festivals de Toronto i Austin. Un altre dels grans debuts de l’any, que consolida el paper de les dones realitzadores en el cinema de gènere, és el de la directora francesa Coralie Fargeat. La seva òpera prima, Revenge, destil·la violència amb gestos de complicitat als clàssics dels 70, i conté un clímax final que serà un somni per als amants del fantàstic. Des d’Hongria arribarà Jupiter’s Moon, de Kornél Mundruczó, director que sempre ha introduït l’element fantàstic en les seves pel·lícules, convertint-lo en un mecanisme visual perfecte. 

Per la seva banda, el britànic David Bruckner, juga a The Ritual amb textures que van més enllà de La bruixa de Blair per aconseguir una pel·lícula d’horror, que ha gaudit d’una excel·lent recepció a Toronto. Més talent europeu aquest any a Sitges arribarà de la mà de Thelma, del noruec Joachim Trier, que des del punt de vista autoral, presenta un thriller sobrenatural que aprofundeix en l’existència humana, amb la superproducció russa Salyut-7, film que narra el rescat de l’estació espacial Salyut-7 el 1985; o amb l’espectacular western holandès Brimstone, protagonitzat per Dakota Fanning i Guy Pearce.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Oriol Junqueras i Carles Puigdemont, en una sessió al Parlament | Adrià Costa
Oriol March
01/01/1970
Junts per Catalunya i ERC ja negocien el paper del president i del vicepresident en cas de victòria electoral, i aposten per restituir-los | En cas que els dos estiguin privats de llibertat, s'investiria un nou cap de l'executiu i d'aquí que aparegui el nom de Marta Rovira
01/01/1970
El manifest va adreçat a les Nacions Unides, el Consell Europeu i la Comissió Europa
01/01/1970
Els republicans obtindrien 38 diputats, segons el sondeig del rotatiu | Junts per Catalunya, C's i PSC empatarien a 25 escons i la CUP n'aconseguiruia entre 7 i 8
Un dels cuiners del Fòrum Gastronòmic, en plena feina | J.M. Gutiérrez
01/01/1970
Recull de les millors imatges de J.M. Gutiérrez
Un cartell a la conselleria de Justícia, demanant l'alliberament de Mundó | Twitter @oburgada
01/01/1970
El conseller de Justícia insta a anar a votar el 21-D
Robert Muggah | Adrià Costa
Karma Peiró | 2 comentaris
01/01/1970
El politòleg i urbanista opina que "les nacions no poden reduir-se a fronteres rígides, són una expressió diària de «consentiment»|El fundador de l'Institut Igarapé i un dels principals ponents de l'Smart City Expo explica que els grans reptes de les ciutats del futur seran les migracions i l'ús de la tecnologia en temps real
Vladimir Putin i Mariano Rajoy | Europa Press
Roger Pi de Cabanyes | 6 comentaris
01/01/1970
Els interrogants creixen per la magnitud de les afirmacions i per la manca de concrecions de l’executiu espanyol | El govern espanyol haurà d’acabar fonamentant la denúncia de la ingerència russa si no vol caure en el descrèdit a Europa i a Catalunya