Referèndum

El Govern desobeeix l'ordre judicial i reobre el web del referèndum

Puigdemont i Junqueras comparteixen a Twitter nous dominis on consultar els detalls de l'1-O

La Guàrdia Civil entra a les instal·lacions de la companyia CDMon a Malgrat de Mar per accedir al servidor del primer web

| 13/09/2017 a les 20:02h
Arxivat a: Política, Guàrdia Civil, referèndum, Malgrat de Mar
El web del referèndum allotjat en un nou domini
El Govern ha reobert el web del referèndum que la Guàrdia Civil ha tancat per ordre del jutge. Agents del cos s'han personat aquesta tarda i han escorcollat l'empresa de Malgrat de Mar (Maresme) CDMon per tancar el web del Govern amb tota la informació sobre la votació de l'1-O. Fonts de l'executiu han confirmat a NacióDigital, que la benemèrita s'ha personat a les instal·lacions de la companyia. Així mateix, El País informa que els agents tindrien una ordre judicial del jutjat d'Instrucció 13 de Barcelona, que porta el cas Vidal.

De moment, el domini referendum.cat ha deixat de funcionar. Tanmateix, el contingut del portal de l'1-O ha estat replicat i segueix sent possible consultar-lo a alerta.cat (creat per Alerta Solidària) i aquí. El propi president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha compartit a Twitter diversos enllaços on es pot tornar a consultar tot el contingut. El vicepresident Oriol Junqueras també ha compartit un enllaç. Fonts de l'executiu català confirmen que el web ha estat reobert. Ofensiva judicial en tots els fronts

El tancament de la web del referèndum arriba el mateix dia que la Fiscalia General de l'Estat ha ordenat que se citin a declarar 712 alcaldes que han donat suport al referèndum signant decrets. La decisió del fiscal José Manuel Maza ha provocat una onada de crítiques. I els batlles ja han respost convocat una concentració a plaça Sant Jaume aquest dissabte.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

De nens
Anònim, 13/09/2017 a les 20:19
+7
-20
No hi ha diners per res però per aquestes xorrades sí?
Ole, ole, ole nosaltres sí sabem fer les coses
Lluís Maria Freixeda i Rieradevall, 13/09/2017 a les 20:30
+17
-13
Suport total al nostre President Puigdemont i al Govern de Catalunya.
A les seves ordres!!!!!
Visca la República catalana!!!
L'1-O votarem, oi tant que votarem!!!!
Es declara l'Estat d'excepció a Catalunya.
Vicenç Ramoneda, 13/09/2017 a les 21:06
+5
-6
Democracia
Anònim, 13/09/2017 a les 21:07
+22
-13
España demuestra ser un estado totalitario
Puede Europa permitir este atropello democratico dentro de la union europeo
CIU + ERC + CUP = 48% dels vots
Anònim, 13/09/2017 a les 22:06
+6
-3
Resposta a : Democracia
Anònim, 13/09/2017 a les 21:07 +0 -2
España demuestra ser un estado totalitario
Puede Europa permitir este atropello democratico dentro de la union europeo

Europa está desitjan la creació d'un precedent que posteriorment es reproduirà als seus estats (Flandes, Córcega, Escocia, Irlanda, Baviera, Padania...)
Els estats europeus estan tan convençuts d'ajudar a la 3ª Republica, com hi van estar de la 2ª a la Guerra Civil del 36.
Assholes espanyols
Anònim, 13/09/2017 a les 23:05
+2
-5
Mira que allotjar-lo a un servidor de Malgrat de Mar! Es pot ser més creti? A tocar de les inmundes urpes espanyoles...

Nois no es tant dificil, es contracte un espai web a l'India, Suissa... i aquests tenen els servidors als USA, Canada... I es fant 50 miralls... Ok? Apa a veure si poden tancar-los tots despres d'alguns anyets...

De res per l'assessorament gratis. A vegades tinc la sensacio de que, o sou estupits o sou uns imbecils que li voleu posar les coses facils als nazis.

I ara diuen que malden per anar corrent a declarar els alcaldes, excepte els ed la CUP. No creieu que les centenars d'imatges dels pasmes detenin alcaldes es una imatge molt potenta de cara al mon mundial? Anar de voluntari es com el messell botifler aquell del kiko homs el infame que ningu se'n recorda, aquell que vota la presidenta del congreso i diu que a estat l'esperit sant.
A l'anònim de les 20,19
Anònim, 13/09/2017 a les 23:55
+6
-4
Et torno la pregunta. No hi ha diners per pujar les pensions ni per augmentar els funcioanris de justicia, però si per fer un desplegament policial buscant les paperetes i per interrogar mes de 700 alcaldes.
La realitat és que si disposéssim dels noatres diners, hi hauria suficient per no haver de patir les retallades que ens venen d'Europa, per tornar el deute. Qui et penses que el pagarà si no marxem? Andalusia amb la seva vergonyosa i estable taxa d'atur que dobla la mitjana europea?
Tota aquesta maquinària dictatorial, algun dia es pot girar contra els que ara aplaudiu amb les orelles els atropellaments a la democràcia i les llibertats ciutadanes.
Mare de Déu !!
Anònim, 14/09/2017 a les 01:19
+7
-2
Nivell 4 d'alerta gihadista i les policies del estado español s'entretenen tancant Webs (quan se'n poden obrir altres com bolets) i empaitant urnes, sobres, paperetes, impremptes, diaris, alcaldes, presidents o vocals de Mesa. I a sobre se'ls estan rifant i pixant a la boca !!

"Només hi han dues coses infinites, l'Univers i la estupidesa humana; i del primer en tinc seriosos dubtes."
Albert Einstein.