Referèndum

El Constitucional notifica a TV3 que no pot promoure el referèndum

El director de la televisió pública catalana, Vicent Sanchis, ha rebut el requeriment del Constitucional a través del TSJC

| 12/09/2017 a les 16:21h
Arxivat a: Política, TSJC, Tribunal Constitucional, referèndum, Vicent Sanchis, procés català, TV3
El director de TV3, Vicent Sanchis, ha rebut el requeriment del Tribunal Constitucional (TC) que li prohibeix promoure la participació i la celebració del referèndum de l'1-O. Inicialment, la televisió pública catalana havia informat que el requeriment del TC ordenava "no informar", cosa que ha generat una forta polèmica i, fins i tot, el hashtag #holadictadura s'ha convertit en tendència a Twitter.

Més tard, TV3 ha matisat que la notificació no té efectes sobre el dret a la informació. En aquesta línia, des del Constitucional han aclarit a NacióDigital que "en termes jurídics 'informar' significa 'elaborar informe' però no es refereix al dret a la informació". Per tant, només afectaria la publicitat institucional sobre l'1-O.

En qualsevol cas, fonts de TV3 asseguren que "la redacció d'informatius no se sent interpel·lada" per la notificació rebuda perquè els serveis jurídics de la cadena entenen que el text estava pensat per a persones com alts càrrecs de l'administració i alcaldes, i no periodistes.  

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha notificat Sanchis aquest dimarts. La notificació inclou un advertiment de les "eventuals responsabilitats, inclosa la penal" en què podria incórrer el director de TV3 en cas de no atendre el requeriment. El TSJC ha aclarit que la resolució no ha estat dictada pels seus magistrats, sinó que només han dut a terme la notificació. El director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, encara no ha rebut l'advertiment malgrat que la providència del TC també el citava. Recurs del govern espanyol contra l'1-O

Com havia sol·licitat l'executiu central, el TC va acordar advertir un miler de càrrecs que inclouen la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, els membres del seu govern, els 947 alcaldes de Catalunya, i uns 70 alts càrrecs com el major dels Mossos, Josep Lluís Trapero, o els responsables dels mitjans públics catalans TV3 i Catalunya Ràdio.

El Constitucional va ordenar la setmana passada aturar els preparatius del referèndum i va suspendre la llei aprovada pel Parlament, el decret de convocatòria de l'1-O i de normes complementàries del Govern i el nomenament dels membres de la Sindicatura Electoral. Les mesures adoptades responien als recursos d'inconstitucionalitat interposats pel president del govern espanyol, Mariano Rajoy.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Això ja és l'últim.
Anònim, 12/09/2017 a les 16:28
Interessant
+73
-10
Ara ja no es pot ni informar? I es diu que Espanya és un estat democràtic? Jo ja ho començo a dubtar i de cada dia més,...
Ni cas!
Anònim, 12/09/2017 a les 16:52
Interessant
+57
-7
Ni cas! Tal com fan els del PP!
VICENT SANCHIS, COM A VALENCIÀ COMPROMÈS AMB LA DEMOCRÀCIA , NO OBEIRÀ
Alexandre Pineda Fortuny, 12/09/2017 a les 17:08
+53
-8
QUÈ MÉS ES POT FER,, QUE OBRIR CAMINS CAP A LA DEMOCRÀCIA I EL DRET DEL POBLE, DESTRUÏT FA TRES SEGLES I ESCAIG PER LA CASTELLA-ESPANYA, COM CAL DIR-LO QUE L'ESPANYA OFICIAL, ÉS UN FRACÀS HUMANITARI, NI LES MÉS MÍNIMA ÈPOCA HA ACTUAT AMB CIVILITAT I RESPECTE AL POBLE, TOSTEMPS PER MÉS QUE PERBOQUIN MENTIDES ESTAFA, CONSIDERA DE FET SIMPLES SÚBDITS.
Això ja és l'últim.
Anònim, 12/09/2017 a les 17:15
+36
-8
Ara ja no es pot ni informar? I es diu que Espanya és un estat democràtic? Jo ja ho començo a dubtar i de cada dia més,...
Doncs sembla que no...
Anònim, 12/09/2017 a les 17:26
+44
-6
...no fa oloreta a dictadura.
Censura
Anònim, 12/09/2017 a les 17:33
Interessant
+60
-6
Creia que els temps de la censura ja havien passat
Ni informar es pot ja
Anònim, 12/09/2017 a les 18:02
+42
-6
I a Espanya ningú diu res, NINGÚ. No veieu encara que hem de marxar? I ràpid!
Increible
Anònim, 12/09/2017 a les 18:15
+50
-7
En canvi, si que permetran que els mitjans espanyols enganyin a la gent amb mentides i manipulacions...
Pregunteta
Anònim, 12/09/2017 a les 18:28
+44
-8
Se sap si el Coscu n'ha dit res d'aquesta ingerència en la professionalitat dels periodistes?

Igual és que li és igual que el seu fill visqui en un país on la Stasi, la CIA o el Mossad vigilin tots els mitjans de comunicació.
Quan obeir una llei, s'enfronta amb les lleis més bàsiques.
Anònim, anònim. , 12/09/2017 a les 19:40
+26
-6
Comença a passar que obeir els dictàmens del constitucional reclama d'un seguit d'aclaracions que enterboleixen encara més què vol dir la llei que s'ha d'obeir. Comencem a haver de fer servir masses comunicats d'aclariment. I potser això pot dur a alguns a preguntarse si sí o no han de seguir obeint semblant anada d'olla constitucional.
Ni cas
Anònim, 12/09/2017 a les 20:18
+10
-6
De tot aquest feix d'amenaces, no fer-ne ni cas. Nosaltres al nostre i prou.Aquell mexicà que deia: No somos muchos peró somos machos.Nosaltres som muchos i machos.
El tribunal prostitucional..
Vicenç Ramoneda, 12/09/2017 a les 22:10
+12
-3
Se l'haura de portar al Tribunal Penal Internacional i empresonar-los 50 anys!
Cap problema
Sergi A., 13/09/2017 a les 10:01
+3
-1
Si no deixen fer el anunci "vota el 1 d'octubre" sempre es pot fer l'anunci: "aquest espai ha estat censurat pel TC fins l'1-O", no es pot publicitar però si informar, oi?
I?
Anònim, 13/09/2017 a les 13:14
+0
-0
què més dóna si posen anuncis o no, si TV3 és el no-do del procés?!?!?!?!