El Prat aporta el 55% del benefici d'AENA però només rep el 7% de la inversió estatal

El principal aeroport català tancarà l'any al 87% de la seva capacitat sense cap inversió ni alternativa de gestió prevista per part del govern espanyol

05 de setembre del 2017
Actualitzat a la 13:50h

Diversos passatgers consulten el llistat de sortides de la T1 de l'aeroport del Prat Foto: ACN


L'aeroport del Prat segueix sent escenari de la pugna política entre Catalunya i l'Estat. Segons un informe elaborat per la conselleria de Territori i Sostenibilitat que lidera Josep Rull, aquesta infraestructura catalana aporta el 55% (339,28 milions d'euros) del benefici d'AENA i només rep el 7% de la inversió pressupostària estatal, mentre que Madrid rep el 20% de la inversió tot i que només aporta el 4% (27,5 milions) dels beneficis. "La xarxa està pensada per tenir només un aeroport de referència", ha lamentat Rull en la roda de premsa posterior al consell executiu.

El conseller s'ha referit a les cues al control de passaports de Setmana Santa i també al conflicte laboral als controls de seguretat per exemplificar els problemes que té El Prat arran de la gestió "centralitzada". L'aeroport barceloní tancarà l'any al 87% de la seva capacitat, però en l'horitzó no hi apareix cap inversió ni alternativa de gestió prevista. "Barcelona és dotze vegades més rendible, però la previsió és que rebi tres vegades menys d'inversió", ha destacat Rull.

Segons el conseller, "la planificació està mal orientada". "AENA explica que l'any 2021 l'aeroport de Barcelona tindrà els passatgers que ja té ara", ha ressaltat el dirigent del PDECat, que ha assegurat que s'acabarà el 2017 amb gairebé 48 milions de passatgers. El màxim de capacitat anual és de 55 milions de passatgers.