Aeroport del Prat

Aena inverteix el doble en els controls de seguretat a Barajas que al Prat

La diferència no es correspon en cap cas amb el volum de passatgers o d’ingressos dels dos aeroports

per Redacció , 11 d'agost de 2017 a les 14:30 |
Un senyor fa una foto de les cues de l'aeroport del Prat durant la vaga parcial d'Eulen | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 d'agost de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aena destina molts més recursos als controls de seguretat de Barajas que al Prat, i ho fa en una proporció que no té res a veure ni amb el nombre de passatgers anuals, ni amb el volum de beneficis que cada aeroport representa. A Barcelona, Eulen va guanyar el concurs dels controls de seguretat el juny de l’any passat després de presentar l'oferta més competitiva: 23,63 milions d'euros per dos anys, segons recull el BOE, uns 11,82 milions anuals.

Aquesta xifra dista molt de les que s’inverteixen a Barajas, on es va adjudicar el servei a Prosegur el 2015 per 21,69 milions només per aquell any, i posteriorment el servei es va prorrogar dos anys més: per 21,69 milions l'any següent (tot i que l'adjudicació definitiva va ser un milió i mig superior) i per 23,72 milions aquest any. Unes xifres que gairebé dupliquen les quantitats que s’inverteixen en l’aeroport català.

 

Prosegur és l'empresa que s'encarrega dels controls de seguretat a Barajas Foto: Aena


Aquesta diferència no es correspon en cap cas amb el volum de passatgers o d’ingressos que representen cadascun d’ells. Tot i que Barajas continua sent l’aeroport amb més passatgers de l’Estat, amb 50,4 milions, el Prat el segueix de prop, amb 44,1 milions. A més, el Prat va batre l'any passat el seu rècord de viatgers, un 11,2% més que en el 2015, i creix a un ritme més ràpid que el terminal madrileny, que creix un 7,7%. El bon comportament del Prat s'ha replicat aquest any, i va tancar el primer semestre amb 22,1 milions de passatgers i un increment del 8,5%; mentre a Barajas van ser 25,4, un 7,5% més.


Tot i que l'aeroport barceloní representa el 19% del total de viatgers de les instal·lacions d'Aena i el madrileny, el 22%, el Prat aporta la meitat dels beneficis de tots els que gestiona a Aena, segons les darreres dades disponibles, corresponents al 2014. En concret, el Prat va obtenir un benefici abans d'impostos de 339,28 milions, cosa que representa el 51,5% dels 651,6 milions que van obtenir el conjunt dels aeroports espanyols en aquell exercici. El de Barajas es va haver de conformar amb la vuitena posició, amb 27,54 milions.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació