​L'Ajuntament de Barcelona construirà 11 nous carrils bici fins a l'octubre

El govern municipal preveu començar 21 carrils més abans del 2018

Un ciclista circulant pel carril bici del carrer Urgell
Un ciclista circulant pel carril bici del carrer Urgell | Adrià Costa
Redacció
08 d'agost del 2017
Actualitzat a les 10:57h
L'Ajuntament de Barcelona construirà 11 nous carrils bici als carrers de Barcelona entre l'agost i l'octubre en el marc dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018 per potenciar el desplaçament a peu, amb bicicleta i transport públic.

Així ho ha anunciat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, que ha explicat que l'augment de ciclistes de Barcelona en un 13% aquest any "ha empès el govern a fer un esforç per adaptar les infraestructures de la ciutat".

Ha afegit que el consistori té previst començar abans del 2018 la construcció de 21 carrils bici més, a més dels que es finalitzaran entre l'agost i l'octubre, que s'uniran a les 26 actuacions d'ampliació i construcció de nous carrils ja executades en aquest mandat.

Trasllat a les calçades

L'altra de les mesures en execució de l'Ajuntament respecte a la mobilitat amb bicicleta és el trasllat dels carrils bici del Passeig de Sant Joan, el Passeig de Pujades i la connexió de la Diagonal amb el Campus Besòs de les voreres a les calçades.

El govern municipal també impulsarà desdoblaments dels carrils bici en carrils unidireccionals en el mateix sentit que el trànsit en les cruïlles de París-Londres, Sant Antoni Maria Claret-Indústria i Marina-Sardenya.

Vidal ha valorat aquest tipus de canvis com una "èmfasi en la seguretat" tant dels ciclistes com dels vianants en alliberar les voreres de trànsit i permetre que les bicicletes ocupin de manera preferent la calçada, que segons ha apuntat, és l'espai que els correspon.

152 quilòmetres a la ciutat

Barcelona ja compta amb un total de 152 quilòmetres de carril bici entre els quals hi ha els 36 nous quilòmetres que el consistori ha construït des de l'inici del mandat, ha informat l'Ajuntament en un comunicat.

L'objectiu de l'Ajuntament un cop aconseguida l'ampliació de la xarxa de carrils bici és que "tots els ciutadans comptin amb un carril bici a menys de 300 metres de casa seva".
Les 26 mesures ja executades per a l'ampliació dels carrils bici de la ciutat han suposat la inversió de 5,5 milions d'euros per al govern municipal, encara que, en paraules de Vidal, "encara queda molt de camí per recórrer".
 
Els nous carrils bici
Els 11 que s'executen fins a l'octubre:
- Josep Carner: carril bici bidireccional
- París-Londres: en execució el carril unidireccional al carrer París i, posteriorment, s'abordarà la transformació del carrer Londres en carril bicicleta unidireccional
- Ganduxer: carril unidireccional
- Dr. Fleming
- Av. Pau Casals: carrils unidireccionals a banda i banda de l'avinguda entre plaça Francesc Macià i el Turó Park
- Esteve Terrades: carril bidireccional
- Rio de Janeiro: carril bidireccional
- Degà Bahí
- Sant Antoni Maria Claret-Indústria-Biscaia: carrils unidireccionals
- Sardenya- Ramon Trias Fargas: carril unidireccional
- Connexió entre Barcelona i Esplugues de Llobregat

Els 21 que s'iniciaran abans d'acabar l'any:
- C/ Pi i Margall-c/Praga (entre rda. Guinardó i c/Camèlies)
- C/ Cantàbria (entre c/Menorca i rbla. Prim)-c/Santander
- Rbla. Onze de Setembre
- C/ del Treball Digne- c/ Clara Zetkin
- C/Olesa-c/Garcilaso
- Av. Reina Maria Cristina
- Av. Parc Logístic
- C/ Mineria-Prat (entre pg. Zona Franca i c/Energia) –c/Energia-c/Urani-c/Foc (entre c/Urani i pg. Zona Franca)
- Carrers 62, 2, 60 i 1
- Carrers 3, E, 6 i K
- Av. Albert Bastardas-c/Torre Melina
- C/Arístides Maillol-c/Riera Blanca
- Trav. Corts (entre c/Numància i av. Sarrià)
- C/Segre
- C/Dublín-c/Rovira Virgili
- Rda. Universitat-rda. Sant Pere
- Connexió Gran Via de Carles III amb pl. Lesseps
- Connexió de pl. Lesseps amb pl. Virrei Amat
- C/Jonquera-c/Bilbao-c/Las Navas de Tolosa
- Cruïlles d'av. Diagonal
- Pg. Zona Franca-c/Motors (entre pg. Zona Franca i av. Joan Carles I)
Arxivat a