La història del regidor que no aconsegueix que Yoigo l'atengui en català

L'operadora telefònica es va disculpar amb Lluc Sallelas, però una setmana després les coses continuen igual

per Xavier Borràs , 2 d'agost de 2017 a les 16:42 |
Lluc Salellas, regidor de la CUP a Girona, parlant amb un mosso | Carles Palacio
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 d'agost de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona, Lluc Salellas, no se'n surt, com tants d'altres clients, perquè l'operadora de telefonia Yoigo (del Grup Másmóvil) l'atengui en català. El passat 26 de juliol escrivia el següent tuit al seu compte:
La piulada de Salellas no solament va ser molt retuitada i comentada –va arribar a ser vista per 25.000 persones-, sinó que va rebre resposta per part de l'operadora, primer en forma de resposta en la qual, en castellà, deien: "Hola, debe haberse tratado de un malentendido. ¿Puedes facilitarnos tu número por DM? Nosotros mismos contactaremos contigo para aclararlo". Després del DM (missatge directe) va rebre una trucada en què li asseguraven que tot era un malentès i que l'atendrien en català.


Tanmateix, passada ja una setmana, al politòleg i periodista Lluc Salellas l'han trucat un altre cop i quan els ha demanat atenció en català li han dit "Esto no es posible". El cupaire gironí resumeix el problema i afirma que es tracta d'una "discriminació estructural".

Aquesta companyia també manté el web només en castellà, tot i les queixes i denúncies fetes per la Plataforma per la Llengua des de fa anys i malgrat els acords contrets amb la Generalitat de Catalunya d'ençà l'any 2007. Es tracta, doncs, amb la llei a la mà, d'un cas clar de discriminació lingüística.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació